• lillverra

BIM-DECEMBER

Efter att ha testa 3 äl test får jag äntligen ett svagt positivt syns bättre irl. Men Nice myste igår och blir mys ikväll så kan vi omöjligt missa äl ????

• lillverra

Det sög ju, då ljuger de på beskrivningen.

Fia90 skrev 2015-11-27 21:25:46 följande:

Tyvärr negativt. Som föregående talare sa, det ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Fortsätt testa så du inte missar! :)

• lillverra
    Angdev skrev 2015-11-27 21:56:18 följande:

Vad kommer dina test ifrån?

www.graviditetskollen.nu

Rekommenderar dock ingen att köpa dom billiga dom verkar ju suga. Jag vet att äl är nära har alla täcken i flytningarna och molande verk. karn ville dock inte mysa igår. Tråkmåns.. Men testet e lite stackare idag. Nu behöver man iaf inte anstränga sig för att se. Ska testa ikväll igen. Hoppas karn vill mysa ikväll iaf.....
  • lillverra

Ska fan köpa ett digitalt och ta ikväll.. Har molande verk hela tiden nu, och livmoderhalstappen e helt öppen med äl flytningar. Så att stickorna inte vill ge fullt utslag är märkligt.

pannkakan87 skrev 2015-11-28 11:15:29 följande:

För mig fungerade inga stickor oavsett märke - men sen köpte jag clearblue digital test och då fick jag glad gubbe när appen sa att jag hade ägglossning. Tog faktiskt en sticka då med för att jämföra och nej inte ens då hade jag fullt utslag på stickan. Köp cb digitala om ni vill ha svart på vitt när ni har ägglossning :)

• lillverra

Vad irriterande,varför funkar det för vissa men inte för andra. Har ju alla symtom för äl. Jag får helt enkelt bara fortsätta och testa.

sebbejonte skrev 2015-11-28 11:38:19 följande:

Jag köpte mina därifrån och mina blev positiva. Sen tror jag du läst fel för det står att det ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket

???? dessa avancerade test. Nä det släpper väl 24-48h efter positivt test. Man vill ju bara ha ett hum om när man ska ligga i och mysa.
    glittersol skrev 2015-11-28 11:47:19 följande:

Äl test ska bli väldigt tydligt streck på när det är positivt. Det kan vara så att du har senareän du tror!

Sen har jag hört att inte alla där utslag på äl test och bara för att man får positivt betyder det inte att ägget släppt.

Det där ser ju mer en positivt ut i mina ögon iaf.

Så inom det närmaste dygnet lär ägget släppa.
    glittersol skrev 2015-11-28 11:57:26 följande:

Jag har köpt test därifrån!

Här är mitt jag tog idag nära äl!

DOCK vet jag inte om detta är fullt utslag, någon som vill passa på att ta en kik? :$

pannkakan87 skrev 2015-11-28 12:21:23 följande:

Ja gör det! Du sparar ju ändå pengar på de för du slipper hålla på att testa hela tiden utan det räcker med ett om dagen. Jag tog faktiskt på morgnarna och det funkade perfekt för mig :) Samma dag som jag fick glad gubbe (morgonen) så fick sjukt ond älsmärta på kvällen så att jag inte kunde sova och tempen (natural cycles) bekräftade oxå att ägget släppte den kvällen så ja.. CB digital är suveränt! 

Jo ska nog göra det, drygt att måsta fundera hela tiden, har molande verk som sagt och verk kring äggstockarna och ändå visar inte testen starka positiva utslag grrrr... Ska testa igen efter lunch.
  • lillverra

Jo jag brukar inte köra äl tester har rätt regelbunden cykel. Vi myser varannan/tredje dag så egentligen behöver jag inte testa. Men vore kul att veta när äl är. Då man har alla symtom för det.

Fian88 skrev 2015-11-28 12:14:11 följande:

Det stämmer! Testen visar bara på stegringen av lh-hormon och inte på om ägget släpper. Jag tex hade nog kunnat få full stegring på testen eftersom mina ägg mognar, men sen släpper de inte alltid så får inte äl varje månad.

Något att tänka på är även att vissa aldrig får fullt utslag på äl-test trots att de faktiskt får äl. De flesta läkare, bm och gynekologer rekommenderar inte äl-test just för att det är så olika hur de fungerar för person till person. För många blir det bara en onödig stress. Har man sex som minst varannan/var tredje dag så behöver man ej tester. Men de funkar ju bra för vissa. Kanske särskilt för dom med oregelbunden cykel eller de som inte kan ha sex så ofta. Men för de flesta är det pengar i sjön enligt mig.

• lillverra
    Angdev skrev 2015-11-28 15:10:13 följande:

Vad hade dom skrivit i sin beskrivning? Att tillstymmelse till streck innebär ÄL?

Tänk på att ditt teststräck ska vara minst lika starkt som det andra strecket för att du ska ha ÄL. Mitt tips är att ha sex varannan dag fram tills positivt test. På så sätt hinner mannens spermier återhämta sig oxå. När du sedan får positivt test så har ni sex 3 dagar på raken :) Så gjorde vi när jag blev gravid med sonen, tog 2 försök.

Nä stod som de övriga sagt. Bara jag som läst slarvigt i all hast. Ja vi har sex var annan till var tredje dag just nu. Så i kväll är det mys.

Bra idé. Kör nog på det. ???? hoppas få utslag imorgon eller måndag isf för då är karn ledig.
  • lillverra

Nu har äl stickorna börja bli starkare så ikväll kanske jag får positivt. ???? tids nog ger det utslag. Känns ju skönt återkommer när jag fått positivt för då måste ju BIM räknas om.

• lillverra

Vi är också inne på tredje försöket. När vi blev gravid med vår dotter på 1 1/2 så tog det tre försök. Använder heller aldrig äl stickor. Men ville testa nu för att bekräfta äl.

Det märkliga e att jag bara får svaga positiva test från idag. Även fast jag har äl flytningar från hel och livmoderhalstappen e helt öppen jätte öppen alltså.. Så blir det bara svaga positiva. Har iaf myst idag också. Äl borde ju ske inom de närmaste timmarna tycker ja. Men lär testa tills det ger starkt utslag om jag ens får det...

bamboobaby skrev 2015-11-29 12:39:29 följande:

Jag hade tänkt hålla mig borta från Äl-stickorna det här försöket men trixet är bara att jag vill bekräfta att ÄL är över och funderar på att ta ett test i em iaf. Vet inte varför men jag har inget hopp eller någon tro på att få en bebis till nu. Är bara inne på tredje försöket men har blivit gravid direkt vid mina tidigare graviditeter. Surt :(

• lillverra

Jag använder dessa stickor www.graviditetskollen.nu/produkter/agglossningstest/agglossningstest-sticka/7-st-agglossningstest-sticka

Testar också morgon och kväll, nyss testat och nu kom andra sträcket mycket snabbare bifogar bild via mobilen strax sitter på plattan och den vill inte lägga ut bilder här.

bamboobaby skrev 2015-11-29 23:12:05 följande:

Konstigt. Vad använder du för stickor och när testar du? Fick rådet en gång att testa både fm och kväll och få fick jag fullt utslag på kvällen och bara lätt stegring på fm.

Min ÄL har också känts annorlunda. Har ÄL-värk och har haft Äl-flytningar men inte alls i lika mycket som vanligt. Dessutom brukar jag få ömma bröst men nu har det inte kommit ännu fast ÄL borde vara över. Kan ÄL utebli fast man får mens?

Svar på tråden BIM-DECEMBER