• GästenT

BIM-DECEMBER

anna90 skrev 2015-11-26 15:05:13 följande:

Jag tycker tempen tyder på att du har det idag, men man vet ju aldrig. Jag tycker i alla fall att NC är överlägsen, jag har testat FF och stickor osv men nu kör jag bara NC och skulle aldrig byta! =)Alltså själva tiden spelar mindre roll om det liksom är mellan 07-10 skulle jag säga, man ställer ju inte klockan på 7 på helgen för att tempa! Däremot är det viktigare att du har sovit minst 3 timmar innan du tempar, så att du inte typ vaknar 8 och sen slumrar om i en timme och sen tempar.. Förstår du hur jag menar? Och att du tempar innan du ens kliver upp ur sängen eller sätter dig upp i sängen, men så gör du säkert redan? :)

Jag har försig sovit otroligt dåligt senaste 2 veckorna!! Så där kanske problemet ligger! Jag brukar ta direkt på morgonen precis när jag slår upp ögonen, men då har jag oftast vaknat till flera gånger under natten och säkert framåt morgonen också. Vet inte varför jag sovit så dåligt! :-/ Så då är det rätt värdelöst att tempa eller hur blir det då? Blir det inget denna månad så kanske jag ska kolla in NC.
  • GästenT
    mkess skrev 2015-11-26 15:18:26 följande:

Vissa verkar få rätt jämn temp bara de tempar efter att ha sovit minst 3 timmar och prick när de vaknar, medans andra får jättehopp i sin temp när de tempar senare eller tidigare. Så jag tror absolut ditt hopp beror på att du tempade två timmar senare då! Och att du tillhör kategorin som bör tempa samma tid varje dag. Det är samma för mig, min temp stiger en massa när jag sovit längre. Jag brukar tempa när sambons väckarklocka ringer och nuförtiden vaknar våran dotter alltid den tiden så tempar efter henne även på helger. Har man inte barn man kan tempa efter får man nog ställa en klocka och sen somna om, om man vill vara jätteseriöst.

Haha nej tyvärr har jag inget barn att tempa efter! Men jag kanske kan låna någons nu medan vi försöker bli gravida! Jag har sovit så otroligt dåligt senaste 2veckorna, vet inte alls varför men då kanske det faktiskt är det som ställer till det? Funderar lite kring hur tillförlitliga mina tempar är just nu.. Haha.
  • GästenT

Om man får glad gubbe 2 dagar i rad på clearblue, själva Stickan med strecken i såg starkare ut idag. Vilken dag förväntas äl då?! :P

• GästenT
    kattenlady skrev 2015-11-28 15:01:50 följande:

Hej får jag hoppa in i tråden? Jag är en tjej på 32 år har en son på 3 år och fick i augusti i år en son till han föddes dock stilla i v 36 å nu försöker vi bli gravida igen hade en mens efter avslag sen ägglossning när jag skulle enligt clerblues digitala test månaden efter (förra månaden) fick jag bara blinkande gubbar på testen i 5 dagar sen en tom ring mensen kom en vecka sent å nu enligt alla appar ska jag ha ägglossning igen har fått blinkande gubbar i 5 dagar å nu är dom testen slut har dock köpt stickor som jag testat idag å det är bara ett streck alltså inte minsta tillstymmelse till ägglossning :/ hade dock flytningar mm första dagen med blinkande gubbe som nu avtagit bim 11/12 tror jag... vet inte om min ägglossning kom en vecka sent förra månaden å isåfall kanske gör det igen nu men varför får jag isåfall blinkande gubbe nu isåfall? Har en molande mensvärk fast det hade jag förra månaden oxå i typ 14 dagar innan mensen kom.

Jag instämmer med alla andra, beklagar och skickar styrkekramar! Jag håller tummarna för att ni får er lycka denna månad!
  • GästenT
    Smultrontjejen skrev 2015-12-01 11:08:53 följande:

Åh att jag inte gjort såhär tidigare. Digitaltest!

Då behöver man inte stå och gissa

Kram på er alla!

Grattis!!!
  • GästenT

Hur fasiken gör ni blommorna och sånt i bim listan?! :P tänkte att jag skulle ändra min beräknade bim men får inte till alla symboler. Om någon orkar får ni gärna ändra min beräknade bim till 11. Tydligen vill min kropp börja strula för första gången sen mensdebut. :-P säkert stress.

• GästenT
    sebbejonte skrev 2015-12-03 08:55:05 följande:

Har en fundering. Förra månaden hade jag ont i brösten ca en vecka efter äl fram till mensen kom.

Nu har jag haft ont i brösten sedan igår men är bara på äl+6 idag (5 igår då) borde ju vara gör tidigt för graviditetssymtom men för tidigt för mens eller? För ägget har väl knappast hunnit fästa ifall vi lyckats?

Vissa månader har jag ont i brösten innan mens, andra inte så det är inget givet tecken på mens.

Hade inte ont i brösten med första sonen men med andra haha. Gud vad man tänker en massa.

Jag brukar också få så vissa månader. Började för kanske 1år sen.. Ca 5-6dagar efter äl så får jag ömma bröst tills kanske 1-2 dagar innan mens. Då försvinner det. :-P men inte varje månad. Haha.
  • GästenT

Frågar lite snällt igen. Inget som skulle kunna flytta min bim till 11/12. Tydligen äl jättesent denna månad igen! Får inte till blommorna och alla fina symboler.

• GästenT

Usch. Måste bara få kräka ur mig. Försök 5, ca 1 vecka kvar till bim. Har inget som helst hopp om att det blev något, för denna månad och förra så har min kropp vart jätteskum. Jag är torr, sen äl, senare bim än på flera år. Säkert stress som påverkar. Men jag längtar så otroligt mycket och ännu mer min sambo. Han är helt lyrisk varje dag och sååå hoppfull medan jag bara går och väntar på att göra honom besviken genom att säga att det inte blev något. Känns så jäklans orättvist. Vi är unga, det borde vara superlätt att bli gravid.. Det är ju det enda man har blivit varnad för sen man var liten. Nu är man 25 och vill bli gravid och inte lyckats efter 6månader!! 3 st i våran umgängeskrets har blivit gravida senaste tiden, utan problem, iprincip första försöket. Känns så tungt att se min sambos längtan och besvikelse månad ut och månad in.. jäklans skitdag!!!

• GästenT
    annacnummertre skrev 2015-12-04 11:52:03 följande:

Har du provat rosenrot? Tyckte det hjälpte mig jättemycket när cykeln krånglande och jag inte hade så jättetydlig ÄL.

Ta hand om dig <3

Och kom ihåg att ni är två om att göra barn, det är inte automatiskt ditt fel att det inte blir något!

Tänk om män bara kunde komma 2-3 dagar i månaden? Och de skulle hålla koll på det genom att kissa på stickor och se om det var dags eller inte. Jag skulle vilja se hur bra de pallade den pressen, haha ;)

Tusen tack va gulliga ni alla är! Har sett att fler har skrivit om rosenrot! Från och med när ska man ta det? Börjar fundera på att beställa hem allt man kan! Haha.

Haha. Jaaa jag har också tänkt på det.. Han behöver bara lalla med, ha sex när jag säger NU och sen är det jag som ska tempa och hålla koll på äl! :-P Han är dock otroligt snäll och försöker att hålla kvar mig på jorden nu när jag börjar bli frustrerad och stressad. Jag är nog också lite av ett kontrollfreak när det gäller mig själv och min kropp, och nu helt plötsligt så kan jag inte planera och bestämma själv. Det är tufft! Speciellt när man längtar!
Svar på tråden BIM-DECEMBER