Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

BIM-DECEMBER

sowe81 skrev 2015-11-06 10:51:53 följande:

Mensen kom i måndags/tisdag så nytt försök med bim i december. Bara äl nu kommer som den brukar på dag 15-16 o inte dag 21 som nu i oktober.... Sambon åker bort på cykeldag 16 o är borta 1v.

Bim typ 1-3/12.

3e försöket efter senaste ma (har 4ma/mf sen 2013). Har en dotter född aug 12.

Så tungt att du haft så många ma på rad. Jag känner med dig. <3 Hade själv ett ma i starten av september som var riktigt tungt. Kan inte föreställa mig hur det känns att få fler. Har du fått någon utredning eller så? Kram
  • pannkakan87
    BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket

2/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket

19/12
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
  • pannkakan87
    Smultrontjejen skrev 2015-11-07 15:33:57 följande:

Fick mensen igår :( 4dagar sen

BIM 1/12

Andra försöket. Första barnet

Trist! Välkommen i alla fall :)
  • pannkakan87
    eid skrev 2015-11-09 06:52:53 följande:
    Jag ska köra med ägglossningstester för första gången nu. Provar clarblues variant, första testet gjordes nu på morgonen (ingen glad gubbe idag). Hur tänker du göra? 
    Jag har också köpt clearblues digitala till den här cykeln :) Är supertaggad men har inte äl förrän den 18e så får hålla mig till tåls ett tag till. Tyst Tar du på morgonen?
  • pannkakan87
    Kissekatten2014 skrev 2015-11-08 22:29:55 följande:

Ni tjejer som är här inne ska ni köra på äl tester, temps innan äl eller bara köra på utan att tänka och pricka in rätt?

Jag kör med Natural cycles och ska använda clear blue digital denna gång också :) Har inte äl förrän 18e dock.
  • pannkakan87
    sowe81 skrev 2015-11-09 13:41:26 följande:
    Ja det är tufft. Ja har gått igenom utredning men de hittar inget. Jag har lite förhöjd ths, men ätit levaxin i 1 år nu så det är inte orsaken. Senaste grav fick jag även innohep, en typ av blodförtunnande sprutor. Nu har jag kontakt med en privat gyn och kommer få ytterligare blodförtunnande i form av trombyl nästa gång då 3 av mina ma stannat nästan exakt samma dag i v10, då moderkakan tar över mer från gulekroppen och hans teori är att det iaf är nåt slags koaguleringsproblematik, även om inte testen säger det.

Blir som tur är iaf relativt lätt gravid så nu hoppas jag på att blir gravid innan 2015 är över och hoppas på 5e ggn gilt. Att vi har en dotter gör att läkarna ändå tror det finns stora chanser för oss.
    Har varit inne på samma själv, även om jag "bara" haft ett ma ännu. Det skedde nånstans v8-9 och redan då börjar moderkakan ta över, så tänker ta motsvarande trombyl vid nästa plus. Vill inte riskera ett till ma och det är inget farligt att ta trombyl så varför inte testa. Håller tummarna för oss båda.
  • pannkakan87
    sowe81 skrev 2015-11-09 13:41:26 följande:
    Ja det är tufft. Ja har gått igenom utredning men de hittar inget. Jag har lite förhöjd ths, men ätit levaxin i 1 år nu så det är inte orsaken. Senaste grav fick jag även innohep, en typ av blodförtunnande sprutor. Nu har jag kontakt med en privat gyn och kommer få ytterligare blodförtunnande i form av trombyl nästa gång då 3 av mina ma stannat nästan exakt samma dag i v10, då moderkakan tar över mer från gulekroppen och hans teori är att det iaf är nåt slags koaguleringsproblematik, även om inte testen säger det.

Blir som tur är iaf relativt lätt gravid så nu hoppas jag på att blir gravid innan 2015 är över och hoppas på 5e ggn gilt. Att vi har en dotter gör att läkarna ändå tror det finns stora chanser för oss.
    Vet inte om du läst om det förresten.. Lennart Blomqvist som skriver ut trombyl till kvinnor med upprepade missfall. Studien som fått häpnadsväckande resultat http://www.viforaldrar.se/bli-gravid/Hans-forskning-om-missfall-kan-oka-chansen-for-drabbade-par
  • pannkakan87
    primavolta skrev 2015-11-09 21:03:02 följande:

Okej, jag får väl våga mig på att gå med er här. Känns som att jag jinxar nånting med att gå med här bara för att jag inte vill göra en grej av det, men vem försöker jag lura?! Haha, läser här varje dag, vill gärna följas åt med några andra och vill SÅ gärna bli gravid igen.

Har två barn sen innan. Mf 1/11. Nu blir det 2a försöket med 3e barnet. Men har ingen aning om äl eller bim.. Men hoppas på snaaart :)

Nej så tråkigt, beklagar ditt mf. Försöker själv igen efter ma 3e september. Prickade inte äl de senaste månaderna så denna gång kör vi digital cb ältest som jag hört mycket gott om. :)
    Välkommen!
  • pannkakan87
    {#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket

2/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket

19/12
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet
  • pannkakan87
    mkess skrev 2015-11-10 12:29:38 följande:
    Fast heeelt ofarligt är inte acetylsalicylsyra trots i små doser, det kan ju orsaka blödningar, speciellt om man inte har levringsproblematik. Läste om en tjej som åt trombyl (eller liknande) och fick ett hematom i livmodern som höll på att sluta rätt illa.
    Jag åt 75mg aspirin i förra graviditeten och när jag berättade det för min läkare blev han inte alls glad och sa att det kan påverka fostrets hjärta. Nu verkade han inte så jätteinsatt eftersom han "bara" är allmänläkare, men ska dubbelkolla detta med min missfallsdoktor. Förvånad
    Gör gärna det och återkom om du får några andra besked :) Vore intressant att höra vad de har att säga. Det lät inte nåt vidare med hematom, gick det bra för henne sen? :/
Svar på tråden BIM-DECEMBER