Inlägg från: Längtar88 |Visa alla inlägg
  • Längtar88

BIM-DECEMBER

Ni kloka tjejer.

Jag har försökt hålla mig borta ett tag för att inte bli skengravid, men tror de går lite sådär. :p

Mår så otroligt illa, klarar inte kaffe utan att springa och göra nummer 2 och igår var jag helt yr. Trött så in i nordens är jag med!

Är det vanligt med dessa symptom runt äl? Fattar inte om jag haft äl eller ska ha äl, appen visar både och tror jag :s

Kan självklart inte ha gravid symptom då jag bara är på cd 13. OM jag haft äl redan, är de svårare att bli gravid när äl och mens är så nära inpå?

Och vad gör ni för att sluta vara skengravid!?

• Längtar88
    Längtar88 skrev 2015-11-30 09:48:14 följande:

Ni kloka tjejer.

Jag har försökt hålla mig borta ett tag för att inte bli skengravid, men tror de går lite sådär. :p

Mår så otroligt illa, klarar inte kaffe utan att springa och göra nummer 2 och igår var jag helt yr. Trött så in i nordens är jag med!

Är det vanligt med dessa symptom runt äl? Fattar inte om jag haft äl eller ska ha äl, appen visar både och tror jag :s

Kan självklart inte ha gravid symptom då jag bara är på cd 13. OM jag haft äl redan, är de svårare att bli gravid när äl och mens är så nära inpå?

Och vad gör ni för att sluta vara skengravid!?

Puffar mig själv
  • Längtar88
    bamboobaby skrev 2015-12-01 21:30:57 följande:

Insåg precis att vi nog får hoppa nästa månads försök då heeeela tjocka släkten är hemma hos oss under ÄL *suck* Jaja finns utrymme för en skål i bubbel på nyårsafton då iaf........

Vi har flyttat in en liten tv och ps4 i sovrummet. Startar Netflix och ingen reagerar på att vi stänger in oss en sväng. :D

Finns alltid lösningar
  • Längtar88

Ni vettiga, kan ni lugna denna knäppa flicka en gång till.

Min hjärna har fått för sig (igen) att det är nått fel på min kropp och att jag därför har svårt att få barn. Huruvida jag har svårt att få barn eller ej återstår att se. Men de skriker iaf hjärnan till mig. Ofta. Redan innan vi började försöka.

Vaknade upp med Feber känslor idag och halsont så livet är rätt kasst idag redan. Sedan känner jag hugg i vänster äggstock. "Hmmm. Undrar om idag är äl dagen iaf" tänker jag INNAN hjärnan börjar var elak och påpeka att det var vänster sida jag hade ont i när gyn första gången efter massa år av p-piller konstaterade att jag hde äl. Det var även den sidan som spökade hela den korta tiden jag hade spiral. Och när spiralen var kom ut var den sne!

TÄNK OM JAG BARA HAR EN FUNGERANDE ÄGGSTOCK OCH ATT TACK VARE SPIRALEN VAR SNE HAR DEN SLUTAT FUNGERA MED OCH ATT DE GÖR ONT FÖR ATT DET ÄR NÅTT FEL?! Känner ju aldrig höger?! :(

ELLER TÄNK OM DET VAR NÅTT FEL INNAN SOM GYN MISSADE OCH DÄRFÖR BLEV SPIRALEN SNE OXH ATT EFTERSOM DE INTE KOLLAS UPP BLIR JAG STERIL?!

Jag vet att jag är knäpp men gråter verkligen nu.

• Längtar88
    Fian88 skrev 2015-12-02 15:58:43 följande:

Spiralen kommer ju inte ens i närheten av äggstocken så förstår inte hur den skulle kunna förstöra den? Du behöver nog inte oroa dig:)

Haha tack för svar, dock hunnit lugna mig lite redan men skönt att amdra även säger att jag har totalt fel. Är fullt medveten om hur knäpp jag är men ändå kommer tankarna och äter upp mig och just där och då känns de rimligare. :$
  • Längtar88
    Tack alla fina för svaren, även fast jag redan var lugnare så lugnade det mig de sista. Konstigt de där med hur en kan veta hur knäpp en är och ÄNDÅ tro på knäppheterna! :s
    Har även den här månaden sjuka humörsvägningar, smärta och knäppheter för mig i övrigt så de här var nog inte de värsta. Stackars omgivning!!!

Nu har vi ialafall gjort vad vi kan för att lyckas de här året, förlorar en potentiell fertil dag imorgon då sambon reste bort idag och över helgen men lyckades få honom på humör både igår och idag genom att säga att jag nog har äl nu. Alltid kul att få bekräftat att han vill lika mycket Skrattande

Om jag räknar äl från imorgon, för att räkna absolut senaste, när kan en börja testa som tidigast då? VILL bli gravid i år och gör ett undantag för min regel om att inte testa innan bim
  • Längtar88

Kraftigare värk i magen. Värre för varje dag. Hade jag inte vetat bättre hade jag gissat på mens nu. :(

• Längtar88

Blir galen. Har värk som om mensen skulle komma när som och illamående och allt annat minskar. Inte mycket hopp kvar för i år. Hoppet som är kvar är för att jag vill hoppas, önskar.

Ändå är jag bara på cd 18. Skit!

• Längtar88
    Symetrical skrev 2015-12-06 08:33:43 följande:

Men om du bara är på cd 18 är det säkert äl-illamående som avtagit nu efter att ägget släppt. Vad säger tempen?

Hade själv nedsläpp igår (på cd 17) och har lite efterdyningar idag som vanligt. Borde avta tills imorgon dock.

När har du bim?

De andra gångerna har allt suttit kvar tills mensen kom, nu är de ju ca 10 dagar kvar. Tempen är fortsatt högre iofs.

Enligt FF ska jag ha mens den 18.de men kan komma lite tidigare, inte riktigt säker på min cykel ännu (pendlar mellan 28-30 dagar och FF räknar 30)

Ursäkta min okunskap, men att ägget släpper är samma som ägglossning va? Och de hade jag ju ca cd 15 även fast FF är envis och säger cd 10 hur jag än försöker rätta.
Svar på tråden BIM-DECEMBER