BIM-DECEMBER
Jag hade mens mellan 17-19/11 och jag har haft lite blodblandat slem i flytningarna igår och idag. Vet inte om min äl ska bli tidig denna månad också. Men aldrig haft så förr så det gör mig lite fundersam.
Jag hade mens mellan 17-19/11 och jag har haft lite blodblandat slem i flytningarna igår och idag. Vet inte om min äl ska bli tidig denna månad också. Men aldrig haft så förr så det gör mig lite fundersam.
Är det någon som kan det här med tempning?? Min äl
Är någon dag sen, första gången jag tempar också. Nu fick jag glad gubbe OCH hade en tempökning på 0,3 grader imorse. :/ har jag missat min äl? :( fick ju negativt på äl-testet igår!
Men när man får glad gubbe så inträffar ju ÄL inom 48 timmar :)
Jag kan varmt rekommendera Natural Cycles, innan jag började med det hade jag noll koll på min ÄL. Har även i samband med NC testat äl-stickor men testerna visade negativt hela tiden trots att tempen visar att jag haft ÄL. Tror det kan bero jättemycket på vilken tid du testar. Om du testar neg på kvällen kan du ha haft ÄL på dagen och missat med testet då hormonerna går ner väldigt snabbt efter att man haft ÄL..
Alltså en ensam hög temp betyder ingenting. Förmdligen kommer din temp gå ner imorgon igen för att sedan höjas efter ägglossning, eller så kommer den höjas ytterligare efter ägglossning. Hur ser din graf ut? Bild?
Jag skulle tro att du har ägglossning typ idag!? :)
Hörrni, jag fick helt blankt Lh-test idag . Någon som fått det? Har aldrig varit med om det! Ska ha ÄL på söndag tror jag, så något borde väl synas?
Åh, skönt att höra! Mitt digitala kommer imorgon :)
Så länge din temp inte är fortsatt hög i flera dagar så kommer ff fatta att du inte ägglossat ännu! Sen har du ju tempat ganska oregelbundet så det är inte konstigt att kurvan ser lite lattjo ut då. Har aldrig hört talas om någon som ägglossat dagen innan ett positivt ägglossningstest så tror inte du behöver oroa dig... men konstigare saker har väl hänt. Försök tempa prick på din vanliga tid imorgon så ser det nog bättre ut?
Mensen kom idag tyvärr så nu är det på't igen.
Beräknad ÄL: 13 december
BIM: 27 december
Funderar på att köpa clearblue ägglossningstester. Någon som använt dem?