• GästenT

BIM-DECEMBER

lillverra skrev 2015-11-22 13:49:53 följande:

Jag hade mens mellan 17-19/11 och jag har haft lite blodblandat slem i flytningarna igår och idag. Vet inte om min äl ska bli tidig denna månad också. Men aldrig haft så förr så det gör mig lite fundersam.

Ja min mens var slut 16-17?! Har tagit äl test så har inte ägglossning än. Fan blir orolig. Har inte ont men jag känner stt magen existerar om man säger så. Svagt öm liksom.
  • GästenT

Är det någon som kan det här med tempning?? Min äl

Är någon dag sen, första gången jag tempar också. Nu fick jag glad gubbe OCH hade en tempökning på 0,3 grader imorse. :/ har jag missat min äl? :( fick ju negativt på äl-testet igår!

• GästenT
    annacnummertre skrev 2015-11-26 11:54:54 följande:

Men när man får glad gubbe så inträffar ju ÄL inom 48 timmar :)

Ah pecis! :) Men varför fick jag temphöjning idag? :S det får man väl när allt är över?
  • GästenT
    anna90 skrev 2015-11-26 12:00:37 följande:

Jag kan varmt rekommendera Natural Cycles, innan jag började med det hade jag noll koll på min ÄL. Har även i samband med NC testat äl-stickor men testerna visade negativt hela tiden trots att tempen visar att jag haft ÄL. Tror det kan bero jättemycket på vilken tid du testar. Om du testar neg på kvällen kan du ha haft ÄL på dagen och missat med testet då hormonerna går ner väldigt snabbt efter att man haft ÄL.. 

Jag har laddat ner den där ff på mobilen, verkar fungera liknande fast gratis. :) men NC är säkert bättre kan jag tänka mig! Då kanske du har koll på tempen! Hur är det med tempen, om den går upp, är all chans att bli gravid över då? För jag fick ju både positivt på testet och temphöjning på samma dag nu imorse. :/
  • GästenT
    mkess skrev 2015-11-26 12:14:09 följande:

Alltså en ensam hög temp betyder ingenting. Förmdligen kommer din temp gå ner imorgon igen för att sedan höjas efter ägglossning, eller så kommer den höjas ytterligare efter ägglossning. Hur ser din graf ut? Bild?

Haha tack för att ni hjälper mig! Jag blir helt förvirrad! :) jag har världens märkligaste graf. Haha!! Hoppas du kan förstå mer än mig. ;D

• GästenT
    anna90 skrev 2015-11-26 12:34:23 följande:

Jag skulle tro att du har ägglossning typ idag!? :)

Jag håller tummarna för att du har rätt och ska passa på åh mysa idag! :) jag hade ingen förra månaden så jag var lite orolig för att inte få någon den här heller. :O
  • GästenT
    annacnummertre skrev 2015-11-26 12:37:30 följande:

Hörrni, jag fick helt blankt Lh-test idag . Någon som fått det? Har aldrig varit med om det! Ska ha ÄL på söndag tror jag, så något borde väl synas?

Jag kör ju med digitalt. Men dom stickorna som man tar ut har varit helt blanka ibland. För typ 3 dagar sen var den helt blank men idag fick jag glad gubbe. :)
  • GästenT
    annacnummertre skrev 2015-11-26 12:47:10 följande:

Åh, skönt att höra! Mitt digitala kommer imorgon :)

Perfekt! Jag gillar dom digitala, dom går liksom inte att misstolka! ;D Hoppas på världens gladaste gubbe för dig i helgen! :)
  • GästenT
    mkess skrev 2015-11-26 14:26:57 följande:

Så länge din temp inte är fortsatt hög i flera dagar så kommer ff fatta att du inte ägglossat ännu! Sen har du ju tempat ganska oregelbundet så det är inte konstigt att kurvan ser lite lattjo ut då. Har aldrig hört talas om någon som ägglossat dagen innan ett positivt ägglossningstest så tror inte du behöver oroa dig... men konstigare saker har väl hänt.  Försök tempa prick på din vanliga tid imorgon så ser det nog bättre ut?

Haha. Ja! Hur känsligt är det egentligen med tider? Har testat vid 07 varje dag, en dag 08, ibland 07.30, 07.00, 06.30. Är det såpass känsligt att den studsar såpass av 1timme? :-O idag testade jag 09 direkt när jag vaknade. Så den kan jag försig förstå ifall det kan påverka. Jag kommer nog aldrig bli en hejare på att tempa! Jobbar skift med dygn så då är det så jäklans svårt! Ställer du klockan för att tempa eller går du upp ungefär samma tid varje dag?
  • GästenT
    Fia90 skrev 2015-11-26 13:40:42 följande:

Mensen kom idag tyvärr så nu är det på't igen.

Beräknad ÄL: 13 december

BIM: 27 december

Funderar på att köpa clearblue ägglossningstester. Någon som använt dem?

Jag kör clearblue ägglossningstester, digitala. Jag älskar dom! Lätta att förstå, man slipper analysera. Det är bara ett ja eller nej. Haha! Men jaa dom kostar ju lite mer, så är det ju. Men kan tycka ca 250kr/månaden på äl-tester är ok. Än sålänge ingen bäbis efter snart 5försök men det är nog inte testens fel.
Svar på tråden BIM-DECEMBER