• GästenT

BIM-DECEMBER

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Har beräknad bim på söndag, det var 4e försöket. Men, den här gången hade jag ingen äl. Fick inget utslag på cb digital äl. Ringde gyn för att rådfråga bara och fick en tid direkt nästa vecka. Har en lätt pco men har fått utslag på äl 2 månader innan samt oftast regelbunden mens 26dagar. Vet inte om det var därför jag fick tid direkt? Någon mer som vart med om utebliven äl och att allt varit "normalt"?

Nästa beräknad bim blir alltså 3 dec, det blir försök 5 eftersom att den här månaden blev körd av sig själv. Jäklar va stressad jag känner mig kring det här. :S

1a barnet är det.

• GästenT
    SecretlyMe skrev 2015-11-06 17:54:54 följande:

Ja, kvinnan har ägglossning 10ggr per år, ca. Så det är normalt med en eller två uteblivna ägglossningar! :)

Tack! Jag tyckte att jag läst något liknande någon gång! Blev därför så förvånad att hon bokade en tid åt mig direkt. :O Det är typ en fertilitetsmortagning... Jag frågade om det inte behövde vara så fler månader men hon sa att det var likabra att kolla upp på en gång. Kan ju vara för att jag har en lätt pco kanske?
  • GästenT

Har någon här koll på TSH värden och när det kan ge problem att bli gravid?

• GästenT
    pannkakan87 skrev 2015-11-17 09:44:23 följande:

Välkomna alla nya! 

Hur går det för er som har bim i början av dec? Ni borde väl ha/haft äl nu? Själv dök smileyn upp idag, första försöket med clearblues digitala äl-test så det var kul. :)

Oooh spännande! Jag kör också cb digitala, såå smidigt. :D testar du direkt på morgonen?

Min mens blev toksen av någon annledning och fick ingen gladgubbe förra månaden, så min bim blir nog kring 9e istället.. Super tråkigt att den krånglar nu, den ligger nästan alltid på prick 26dagar. :/ men men. Förhoppningsvis får jag utslag på äl-stickorna på måndag/tisdag nästa vecka. :)
  • GästenT
    pannkakan87 skrev 2015-11-17 11:08:42 följande:

Jag testade faktiskt igårkväll med eftersom jag hade känningar av äl. Men fick då tom ring på cb men såg på strecken att det var på gång. :) Testade direkt när jag gått upp imorse och fick då smiley! ^^ Så för mig funkar det jättebra att testa på morgonen. Ja min bim flyttades fram två dagar nu men jaja känns ändå bra attha fått glad gubbe. Har redan myst nu på förmiddagen hehe. Kommer mysa imorrn med för säkerhets skull. :)

Håller tummarna att du får glad gubbe sen du med!

Shit va några timmar kan spela roll på ett äl-test! :) hört att man med andra äl-test inte ska ta direkt på morgonen men med cb digital står det att det är ok. Jag har kört morgon, och det har fungerat bra för mig med förutom nu sist.... Haha. Hoppas ni drar vinstlotten denna månad! Det var första barnet för er med va? :)

Den här månaden blev jag rekommenderad av gyn att tempa, det om något tycker jag är krångligt och tidskrävande! :O
  • GästenT
    smulis85 skrev 2015-11-19 17:37:33 följande:

Någon mer som brukar få finnar runt äl? Har märkt att när finnarna kommer efter mensen har jag snart äl flytningar. Skit jobbigt med finnar i ansiktet men kan ju hoppas nu denna månad att de är ett tecken på att jag snart har äl.

Hoppas på äl i helgen :)

Samma här! Finnarna från mensen hinner precis försvinna så kommer det en jäklans massa igen vid äl... Undrar hur det bli när man väl blir gravid sen?
  • GästenT
    smulis85 skrev 2015-11-19 18:00:25 följande:

Hehe ja de lär bli mycket finnar här då i alla fall men då är man ju gravid och överlycklig i alla fall :)

Haha, gravid, finnig och lycklig! Låter försig inte helt fel. :)
  • GästenT
    pärlsnäcka skrev 2015-11-20 09:39:13 följande:

Ja halva paketet har jag kunnat slänga i sjön... :( ändå gör jag allt så noggrant och utförligt! Så här blev testet nu på morgonen. Men visst kan de stora brösten och flytningen tyda på att mensen också kan vara påväg? :)

Jag har fått "fel" på mitt cb digital 2gånger, av ca 15test, och då en fast felsymbol. Jag mäter i en kopp och jag vet att jag hållt den i vätskan kanske 18-19sek och inte Max 15 så jag tror den är känslig för hur mycket man doppar den eller håller den under när man kissar.. :P
  • GästenT

Någon av er som kan svara på en halv äcklig fråga?

Min mens slutade för 4a dagar sen och jag har beräknad äl om 3-4 dagar. Nu på kvällen kom den en röd/rosa liten slemklump när jag var på toa. Inget blod på pappret utan endast klumpen i toan. Kan det vara någon rest från mensen? Kan tillägga att jag och min sambo hade sex under dagen om det kan ha spelat in?

• GästenT

Har någon här fått som en ljusrosa blödning någon dag innan ägglossning? :S jag har beräknat äl tis/ons och idag så kom det massa ljusrosa när jag var på toa. Blir fasiken skit skraj..

Svar på tråden BIM-DECEMBER