Inlägg från: MålaMittHjärta |Visa alla inlägg
  • MålaMittHjärta

BF juli 2016

Nolejo skrev 2016-01-17 16:35:07 följande:
    Man kan slippa göra det alls också :). Förra graviditeten var det inte ens prat om att jag skulle göra det. Vi har inte pratat om det nu heller så jag slipper nog.
    vad gött att slippa! ska ta upp det med min bm vid nästa besök och ser vad hon säger.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    2013januari skrev 2016-01-29 12:27:57 följande:

Hej! Får man va med här eller har denna tråden också hoppat över på Facebook? Bf 2 Juli med barn nummer 2

Jag är också beräknad till 2 juli med barn nr 2 :)
  • MålaMittHjärta
    2013januari skrev 2016-01-29 19:04:05 följande:
    Hade du räknat så själv eller flyttad?
    Gjort ivf så de vet att det stämmer, blir inte flyttad :)
  • MålaMittHjärta
    Royalle skrev 2016-01-31 09:58:27 följande:
    Mitt första barn var IVF och vi blev flyttade två dagar fram. Det känns lite löjligt eftersom barnet ändå kommer när hen vill Fast hon kom faktiskt precis på dagen...
    Men min första graviditett också ivf gjorde mvc en sån stor sak över att de ansåg att ivf kliniken räknat fel och flyttade fram mig 5 dagar trots att rul visade samma dag som ivf kliniken.. Det komiska är att han faktiskt kom på bf dagen enligt kliniken :)
    Byte mvc denna gången och de är betydligt bättre :) 

Blev det på naturlig väg denna gången? Vad skönt isf att slippa allt som en ivf process innebär :)
  • MålaMittHjärta

Vi var på rul i fredags och allt såg bra ut med lillebror,han beräknas komma 2 juli (även om han var 4 dagar större är rul så hoppas han kommer i juni )
    Fick även nu boka in tid till tul i början av maj.

Om två v blir det tid hos barnmorskan och då får vi äntligen lyssna på hjärtat <3

• MålaMittHjärta
    2013januari skrev 2016-02-08 20:53:07 följande:

Här har vi vår lilla tjej beräknad till 2 Juli.. Känns som en evighet kvar till Juli men nu är det i alla fall 2016. lycka till alla som har rul i dagarna..

Vi är också beräknade till 2 juli, dock väntar vi en lillebror <3
  • MålaMittHjärta

Bf den 2 juli och lillebror har inte kommit än.
    Känner många sammandragningar, tryck neråt och förvärkar (mest på nätterna) så tycker banne mig det är dags NU.
    Dock verkar det inte bli en juni bebis som jag har trott hela tiden men men

• MålaMittHjärta
    Niyoh81: Grattis till sonen, hoppas du mår bra efter snittet :) 

Lillafinna: Lycka till, förhoppningsvis är bebis redan här <3

dundernina: Ja vi får väl se :) Räknar iaf att gå nån dag över tiden sen får vi väl se :)

• MålaMittHjärta
    dundernina skrev 2016-07-02 08:42:22 följande:
    Jag gick över 2 dagar med sonen. Hoppas iaf inte att behöva a gå över två veckor. Det verkar bara jobbigt. ????????

Ska på bröllopp idag och min klänning är egentligen lite för liten eller så är magen för stor men vi kör ändå.. ????
    Nä hoppas verkligen inte på två veckor! Ska till bm på tisdag, eftersom det är en ivf graviditet så har jag för mig att jag inte behöver gå över 2 v, men hoppas såklart det startar av sig själv!

Inatt sover sonen över hos farmor så det hade varit skönt om det startat ikväll/natt/morgon men inget jag kan påverka!
  • MålaMittHjärta

Var hos bm i tisdags och har fått tid för ställningstagande och igångsättning på söndag. Lillebror verkar ju trivas allt för bra där inne, är inne på bf+6 idag och eftersom storebror föddes på bfdagen har det varit extra tungt att behöva gå över denna gången.

Är så drygt att vänta och har nästan tappat hoppet på att det ens kommer en bebis. Men 2 dagar kvar :)

• MålaMittHjärta
    dundernina skrev 2016-07-09 22:54:57 följande:
    Har du begärt igångsättning? Annars väntar man väl 14 dagar eller? Men vad spännande. Hur känns det om det skulle bli så då? Förstår att det är jobbigt att behöva gå över men en bebis kommer det ju alltid ????????

Väntar otåligt här oxå. Gör för ont runt hela mellangärdet för att man ska tycka det här är kul längre. Storebror vill ha mycket av mammas uppmärksamhet nu.. pust. Tycker så synd om honom.

Lycka till imorrn
    Pga av ivf graviditet så blir jag erbjuden igångsättning i v 41+0, de vet ju exakt när han blev till.

Jo det gick bra en lillebror kom den 10/7 kl 19:48, har vägde 3575g och var 50 cm lång. Det gick snabbt och smidigt och vi mår bra båda två :) 
  • MålaMittHjärta
    dundernina skrev 2016-07-16 00:18:19 följande:
    Jättegrattis!!!! Va mysigt. Visste ni att det skulle bli en pojke? Häftigt alltså. Kan knappt vänta
    Ja vi visste att det var en pojke, vi var för nyfikna denna gången :)
    Att gå igenom en förlossning är bland det häftigaste jag varit med om, och ögonblicket när han ligger på magen är helt magisk <3
Svar på tråden BF juli 2016