Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

BF juli 2016

Royalle: Idag ringde faktiskt barnmorskan angående proverna, det trodde jag inte! Tydligen hade jag förhöjt värde, fick inte veta vad det låg på, men läkaren ordinerade en ökning på 25 mcg, så nu totalt 75 mcg och så ska jag ta nya prover i slutet på januari. Känns bra att läget är under kontroll nu iallafall!

• Moorii
    Royalle skrev 2016-01-05 13:01:44 följande:

Vad skönt! Men då är det alltså Mvc hos er som sköter provtagningar? Min VC blev gramse när jag sa att Mvc ska ha proverna så deras läkare ska bedöma. De tyckte det var löjligt, men jag tänker att en läkare som jobbar med gravida garanterat har bättre koll än en läkare på VC.

Ja, precis, men det kan nog ha att göra med att jag går på en privat barnmorskemottagning. Jaså, vad dumt, det borde de väl själva tycka är en självklarhet kan jag tycka. Ja, de har garanterat bättre koll! Hur mår du annars, med graviditeten och så?
  • Moorii
    Royalle skrev 2016-01-07 21:14:05 följande:

Jag är oändligt trött och mår illa. Huvudvärk och frusen, varför jag antar att jag ska höja dosen nu. Jag fick min förra dotter i januari för ett år sedan så jag tror att det tar lite extra att det är tätt, och att jag närmar mig 37 år...

Hur mår du nu?

Låter ungefär som hur jag mår nu också, fast illamåendet är inte lika illa som i början, mer sporadiskt nu. Har haft en del molvärk den senaste veckan också, får hoppas det lugnar sig snart. Oj, ja det var tätt. Lär nog bli så för oss med! Var det planerat för eran del?

Imorgon är det då dags för ultraljud. Vill bara få det gjort nu, och förhoppningsvis är allt bra. Finns inget ännu som säger motsatsen iallafall. Uscha, denna ovisshet!
  • Moorii

Allt såg bra ut på ultraljudet idag! Blev framflyttad två dagar, så är 13+2 nu. Bebis var 7 cm, hickade och sög på tummen <3 så lycklig!!

• Moorii
    Niyoh81 skrev 2016-01-09 09:51:14 följande:

Vet ni redan nu vad eran bebis ska heta? Jag och min man har redan bestämt. Var bland de första vi börja prata om när vi fick veta att vi skulle ha en liten :)

Vi vet vad bebis ska heta om det blir en flicka, drömde om det namnet och både jag och min man tyckte det var superfint :) pojknamn har vi några olika, men ingen klar favorit ännu. Mannens son fick veta idag att han ska bli storebror, han blev jätteglad! Dock så ville han ha en bror, ingen syster :P får se hur det blir med den saken ^^
  • Moorii
    Isabellas2016 skrev 2016-01-09 22:55:15 följande:

Hej,

Är vecka 13.

Magen har blivit så stor, speciellt på kvällarna efter kl 17. Hade så platt och smal mage innan, så syns tydligt nu. Känner mig hemskt fet, fast det är inte sant ;)

Älskar klänningar, så behöver nog inte köpa byxor på ett tag om jag håller mig till klänningarna/ kjolar. Men hur tänker ni andra med bh? Brösten blivit så mycket större. Och har fått någon eksem också på vänstra sidan på nedre delen, så kan inte alls använda mina nuvarande bh just nu. Som tur är så är de ca 75B och fasta, men måste lösa det här med nya bh:ar snart. Har så mycket fina bh:ar så synd inte kunna använda dem nu. Hur har ni andra löst bh-köp? Hur tänker ni?

Jag hade läst tips om att man lika gärna kan passa på att köpa amningsbh när brösten börjar växa, så slipper man lägga pengar på två olika uppsättningar. Så köpte två mjuka och sköna, älskar dom! Mina bröst har bara blivit en storlek större än så länge, men hade c/d innan, så det får gärna stanna där :P
  • Moorii
    skogstjejen19 skrev 2016-01-10 18:32:23 följande:

När vi väntade första så sa dom på min vanliga underklädes butik att man bör vänta till efter barnet kommit då brösten kan öka massor då.

Och det vart en väldig tur jag väntade då, dom blev helt sjukt stora när mjölken rann till.

Köpte en mjuk utan byglar till BB, fick 4 bröst :,,)

Ojdå :P de bh:ar jag köpte nu räcker nog även om jag skulle gå upp några storlekar till, tack vare att jag tog större omkrets än vad jag egentligen har, de på twilfit som tipsade om det. Sen kanske det inte räcker ändå, men då klarar jag mig iallafall i några månader :) tack för förvarningen iallafall, får ladda upp med en extra stor inför bf ;)
  • Moorii

Samma här, bm bokade in rul.

Idag var vi på kub! Så underbart att se lilla pyret :) rörde armar och ben, svalde fostervatten och så. Allt såg jättefint ut, hade växt till 8,2 cm och är idag i vecka 15 (14+0). Risken var 1 på 2142, så låg risk! Nu ska bara magen börja växa :)

• Moorii
    Isabellas2016 skrev 2016-01-12 17:36:11 följande:

Grattis! Vilken härlig känsla d måste vara. Vi har kub nu på torsdag. Jag är så nervös inför den. Hoppas hoppas allt är fint.

Tack! Det var det verkligen :) förstår det, men försök tänka att det är allra mest troligt att allt är finfint. Håller tummarna för att det ska gå bra!
  • Moorii
    tiluta skrev 2016-01-12 19:23:47 följande:

Vi har också kub nu på torsdag, jag är också såå nervös! Vet någon om de bara kollar risken för kromosomavvikelse eller om de också kollar att allt ser bra ut i övrigt?

Det kollar allt, mått på huvud, hjärtat, levern osv. De visar vad allt är osv. Så inte bara risk för kromosomavvikelse :) vi fick kolla på könsdelarna men det var bara en liten plupp, så hon sa att hon inte kunde säga vad det var.. Typiskt :P
Svar på tråden BF juli 2016