Inlägg från: Karniia |Visa alla inlägg
  • Karniia

BF juli 2016

Har ni berättat för eventuella syskon? Jag funderar på när det är lämpligt att berätta men min femåring är en riktig liten skvallerbytta och skulle nog inte hålla det hemligt många sekunder på t.ex förskolan eller hos mina släktingar. Hur har ni gjort/ska ni göra? 

När tvåan låg i magen var det ett icke-problem då äldsta bara var drygt två år när lillen föddes. 

• Karniia
    Michaelaj skrev 2015-11-10 13:50:22 följande:

Hihi, ja man vill ju bara ropa ut till hela världen att man ska ha en bebis till. Dottern är bara 1,9 månader och förstår ändå inte.
    När jag gjorde gravtestet gav jag den positiva stickan till dottern och sa att hon skulle ge den till pappa och säga "bebbe". Hon tittade konstigt på mig men gjorde som jag sa, fast med stor tveksamhet ;)

Nja ropa ut till hela världen vill nog inte jag om jag ska vara helt ärlig. Men det vore roligt att få berätta om syskon för de tidigare två. jag och min man har alltid sagt att vi inte ska ha några fler barn och varit tvärsäkra på vår sak så det kommer nog bli en del gliringar och förnumstiga leenden om den stannar och vi "tvingas" berätta. Kanske kan man gå hela tiden ut utan att berätta något för nån?
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 14:23:40 följande:
    Jag tänkte nästan göra så med släkten. Typ inte säga något alls förrän de själva ser det. Men vet inte hur lyckat det skulle bli Flört
    Ingen som kommer våga fråga något om man har rätt kläder. För vem vill uppmärksamma att någon ser ovanligt tjock ut? Men det vore onekligen roligt.
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 17:53:44 följande:

Förutsatt att du inte vill ha det ansvaret Karniia :) 

Haha nej den som vill kan ju självklart lägga till sig själv. Vill/kan man inte så säg till så fixar jag
  • Karniia

Ett säkert tecken för mig att jag är gravid brukar vara att jag verkligen ogillar min man och tycker han är överflödig och iväg. Jag älskar honom egentligen väldigt högt men vid graviditet (och ibland pms) så är det något i mig som inte behöver honom längre. Haha dessa drifter och hormoner. För egentligen rent biologiskt har ju han fyllt sin funktion.

• Karniia
    springa skrev 2015-11-10 18:31:55 följande:

Haha vad klockrent! 

Min är så sjukt omhändertagande när jag är gravid så vet inte om jag klarat mig utan! Men förstår klart dina känslor..lite som att sexlusten grovt avtar för mig efter ÄL är slut 

Ja precis, man behöver dem ju inte då. Varken sexlust eller män
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 18:35:41 följande:

Det känns som jag gått upp typ 2 kg redan. Har fått en sån sinnessjuk matlust och bara hyfflar i mig maten och tuggar nästan inte ens.  Och mitt sötsug, vilket brukar innebära ett dagligt missbruk av choklad är nu ännu värre! Jag måste sluta. De andra gångerna jag blivit gravid har jag alltid varit supersnärt men denna gången har jag redan några extrakilo..Tänker att visst man ska njuta när man är gravid men vill inte ha efterarbetet sen 

Och jag har ingen matlust alls! Men jag befarar att det kommer vända. Gick upp 15kg med båda tidigare så får väl se hur det blir denna gång.

Klart man ska unna sig, men det blir hemskt slitigt efteråt!
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 18:53:28 följande:

Jag gick upp 20(!!!) med första och ca 13 med andra..men tänker snarare att ju större man är nu, desto mindre går man kanske upp 

Haha det är en bra inställning
  • Karniia
    Michaelaj skrev 2015-11-10 19:49:24 följande:
    Snälla Karniia, Skulle du vilja lägga till mig? Jag är inte så bra på denna sajt och fick det inte att funka på min mobil...
    BF 14/7, andra barnet
    Du är redan tillagd  
  • Karniia
    anna89 skrev 2015-11-10 20:40:35 följande:
    Är jag inlagd?
    Näpp, när har du BF och vilket barn i  ordningen?  
Svar på tråden BF juli 2016