BF juli 2016
Borde vara 9+1 idag:) jag mår inte heller illa längre :)
Borde vara 9+1 idag:) jag mår inte heller illa längre :)
Jag använder också nässpray.. Får panik om jag är täppt i näsan, speciellt när jag ska sova, så det går inte utan. Försöker hålla det till 2 ggr per dag iallafall.
Hej!
Har också bf i juli! :) tror jag i alla fall.
Är satt till 1 Juli, men gjorde ett vul för ett par veckor sedan och när dom mätte bebisen så sa dom att jag verkade vara gången 2 dagar längre än jag trodde.
Men så sa dom att man inte kan datera exakt så tidigt (var i vecka 12) lite som att jag inte skulle räkna med det.
Ser att flera har blivit flyttade efter ett tidigt ul. Hur mycket kan man lita på det tror ni? Vad har dom sagt till er? :)
Klart att det inte är någon biggie med 2 dagar hit eller dit men vore ändå kul att veta om det är beräknat till juni eller juli. Storasyster fyller slutet på juni. :)
Ahhhh! Ja det förklarar ju en del! Hahaha! Jag hittade en gammal broschyr som jag fick med första barnet för 10 år sedan, å där stod det att fostret skulle vara 9cm i vecka 12 å jag har vart fundersam över det fast jag rent logiskt, och efter massa läsning, fattat att dom måste menat med benen lr nå som de kanske mätte förr ... Tänker mycket på hur stort fostret är, räknar ned dagarna till det börjar synas.
Ni som har bf i början på juli, har ni börjat få någon antydan till mage? Jag känner mig bara "ur form" :')
Väntande: snygg-gravid är det nog inte många som är i "svullnadsperioden" skulle jag tro ;) jag ser ut att vara halvvägs in i graviditeten kvällstid, vilket är mest jobbigt, då jag längtar som bara den efter den riktiga bebismagen!
Var också säker på att mitt illamående var över, den försvann helt under hela förra veckan, men.. Lagom till jag skulle jobba i helgen så kom det tillbaka, ordentligt. Verkar som det kan vara lite lurigt!
Jag känner mig inte heller särskilt gravid. Brösten ömmar fortfarande, molvärk, känt av lite foglossning och springer fortfarande på toaletten på nätterna. Men tycker det borde hända mer, kännas mer. På fredag är det dags för läkarbesök och datering, så himla nervös! Kommer då vara 12+6, nästan vecka 14. Någon annan som ska göra ul snart?
Jag har inte fått någon tid till RUL än. Ska till mvc den 12 januari så det är ju inte så långt kvar. Får säkert tid till det och glukosbelastning då.
Är det någon mer än jag som har hypotyreos? Har ni tagit prov ännu? Jag ska göra det så fort helgerna är över tänkte jag. Lite sent, men,men...
Jag har ul 7/1 alltså på torsdag :) är i v 11+4 nu :) lite nervös inför ul, rädd att få besked om att ngt gått på tok och babyn har dött :(
Ok. Får försöka ta mig in till vc i morgon. Har ätit i ganska många år och känner nu att jag behöver öka lite. Förra grav åt jag 125mcg. I normala fall tar jag 100.Har du fått besked än? De brukar vara snabba här. De sa också på MVC att det är de läkarna som ska ha hand om det nu när jag är gravid och inte VC. Förra grav. Var det inte så. Hur är det hos er?
Bm har oftast ingen aning om hypotyreos överlag har jag märkt, och många läkare är osäkra. Jag har haft hypertyreos tidigare och fick hypotyreos efter min första graviditet, för 8 år sedan. Läkare frågar mig vilken dos jag tror jag skulle må bäst av till de värden jag lämnar ???? Lite tragiskt, men så är ju sjukdomen också väldigt individuell också.