Inlägg från: Karniia |Visa alla inlägg
  • Karniia

BF juli 2016

Väntande skrev 2015-11-10 10:02:28 följande:

Någon som vet om det är "normalt" att få extrema dragningar i ljumsken? Jag har fått det två ggr på en vecka nu!

Det gör så jävla ont! Känns som sendrag gånger tusen i högra ljumsken, får gå med myrsteg å sätter jag mig ner så går det över på en gång ... Sitter jag kvar en liten stund så är det borta när jag reser mig igen.

Låter som ligamentsmärta och är vanligt när man är gravid. googla så får du se om det passar in.
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 10:59:29 följande:
    Jag tror oron alltid kommer vara där! Sen samtidigt tror jag på det som brukar sägas "Man ångrar inte de barn man får, bara de man aldrig fick". Så hur jobbigt det kanske än blir kommer vi säkert vara jätteglada över vår 3a :) Jag väljer att lyssna på de som säger att 3an bara hänger på ;) Haha..

Både min man och jag har ju velat ha 4 barn tidigare men vissa dagar var jag tveksam även när vi försökte nu förra månaden. Skräckblandad förtjusning kan vi väl kalla det ;) 
    Ja vissa säger ju att det blir mer harmoni i familjen när trean kommer så jag klamrar mig fast vid det och just det du säger, att trean bara "hänger på". Jag var iofs tveksam även när jag blev gravid med ettan (stoooooort steg) och även med tvåan (klarar vi det här?). Så det är nog sunt att ha lite tvivel det får en att tänka över hur allt rent praktiskt ska lösas.  
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 11:14:57 följande:

Exakt! Jag tror den som har tvivel också är den som ser till att allt rullar på som det bör sen. 

Jag var ändå 21 när vi fick vårt första(min man 31) och då vad jag inte särskilt orolig alls trots jag var så ung. Fick också världens goaste bebis som sov typ alltid och förstod inte att det skulle vara ansträngande att ha barn. När 2an kom, som fortfarande inte sover hela nätter på 2,5 år fick jag lite kris om jag ska vara ärlig. Vaknade 1 gång/timme första månaderna och utökade sen till 3 kanske. Det var en otroligt påfrestande tid men nu sitter man här igen ändå! 

Min första var omöjlig och skrek och var en allmänt missnöjd bebis och svårt att sova på nätterna. Andra var en dröm när den var bebis! Men det gick över, nu har det blivit ett riktigt yrväder av den ungen istället.  

Så olika det kan bli, spännande att man är villig att ge sig in på det ännu en gång (eller korkat)  

Hur gammal är du nu?
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 11:19:54 följande:

Jag blir 27 i januari. Fick 2an när jag var 24 och hade allt mer stabilt i livet. Ändå ångrar jag inte att jag fick så tidigt. Tror som sagt aldrig man ångrar sina barn. Min man var ju också 10 år äldre.

Hur gammal är du? :) 

Jag är 30 och min man 36 och nej, jag har aldrig hört någon som ångrar att de fick det antal barn de fick förutom de som bara har ett, många där önskar att de skaffat fler.

Jag måste bara få min man att förstå att det är meningen att denna (om den stannar) ska komma till oss och att det löser sig. Det mesta i livet har en tendens att göra det.
  • Karniia

Hur många test har ni gjort? Jag har hittills bara gjort ett och tvivlar lite på resultatet även om det inte var någon tolkningsfråga (clearblue digital med Gravid 1-2 på). Har beställt två till och måste kolla om det verkligen stämmer.  

• Karniia
    Unepetitfluer skrev 2015-11-10 11:31:34 följande:

Bara jag som är orolig för att min trea kanske är tvillingar?! Drömde det i natt..

Är 4+0 idag och tagit ett gravtest till. Blev superstarkt streck och det var skönt att se!

Nej men fy, säg inte så där!  
    Har ni anlag för tvillingar? Annars är det väl inte jättevanligt? Eller?
  • Karniia
    Theta skrev 2015-11-10 11:23:38 följande:

Nej jag vet. Men fan, nu har man längtat & väntat så länge efter denna lilla så man vill ju så gärna att allting ska gå bra När jag blev gravid med dottern så var jag mycket yngre och tog det lite som det blev. Men efter att min dotter blev sjuk för 1.5 år sedan så har jag blivit så mycket mer orolig >. <

Jag får försöka njuta av den symtomfria tiden. Jag kommer väl må skit sen för att jag hade det så lätt med dottern

Roligt med ett nytt digitalt Du får berätta sen vad det säger

Know rhe feeling, man längtar efter att må dåligt sen när man mår dåligt vill man inte det längre heller.

Vad blev hon för sjuk?

Japp berättar sen om jag bara inbillat mig första positiva
  • Karniia
    mb222da skrev 2015-11-10 12:24:05 följande:

Hjälp! Har stor oro idag!

I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?

Det kan ju bero på hur utspädd urinen är också. Det enda man kan göra är att vänta och se dessvärre. Gravid 1-2 är förmodligen inget starkt streck om man ska jämföra. Det är ju alldeles i början.
  • Karniia
    Theta skrev 2015-11-10 12:47:50 följande:
    Hon fick hjärninflammation av vattenkoppor Hon blev väldigt, väldigt dålig och det var nära att hon inte klarade sig. Så efter det blev jag rätt hönsig

Ja, lite så är det. Man vill känna sig gravid men ändå slippa må som en potta skit

Haha, ja gör det
    Uscha, fick hon väldigt många koppor? Min minsta har vattkoppor nu men har klarat sig bra hittills, märker inte ens av att han är sjuk. Förstår att du blivit orolig! 

Tog ett nytt test idag men visar fortfarande Gravid 1-2 (så gravid är jag ju uppenbarligen) fortfarande på BIM-4 och första gjorde jag på BIM-6 så än oroar jag mig inte, men fick ju bekräftat att jag är gravid iaf. ^_^ Borde stämma ganska bra för jag tror min äl var antingen den 27:e eller den 28:e. 

Ja fast att må som en potta skit är ju faktiskt det bästa tecknet på att man är gravid. Svårt det där! Men det kommer, jag tror man ska njuta så länge man mår bra. Det behöver ju inte betyda att det är något fel.
  • Karniia
    Theta skrev 2015-11-10 13:15:24 följande:

Nej inte så många faktiskt, så risken finns att hon får det igen.

Vad skönt att det stämmer in så bra på dig, och stå du faktiskt är gravid Haha!

Nej jag känner lite så också. Molvärken och smärtan i ländryggen finns ju i princip hela tiden. Så några tecken har man iaf

Men fy vad obehagligt!

Konstigt att det ska vara så svårt att tro på att man är gravid. Det har ju hänt förr liksom. Vissa känner ju typ ingenting genom hela så allt är normalt när man är gravid
Svar på tråden BF juli 2016