Inlägg från: MålaMittHjärta |Visa alla inlägg
  • MålaMittHjärta

BF juli 2016

fastfrusen skrev 2015-12-06 16:50:36 följande:

8+0 idag, tiden går ändå snabbt! Ska på något slags ultraljud på tisdag, är så nervös och hoppas att där är en bebis.. man såg ju inget foster 6+0 utan bara hinnsäck + gulesäck! 

Vad gäller gravsymtom så har jag fått ont i brösten i typ första gången i mitt liv, gör mest ont i trappor/gång samt när man ska vända sig på natten huuuu... Är komatrött och mår konstant lite illa och ännu mer när blodsockret sjunker. Skäller på mannen var och varannan kväll också, det är det symtomet han märker mest :P

Åhh hoppas där är en liten bebis, så jag vågar ringa barnmorskan och boka tid för inskrivning samt KUB privat..

Lycka till på tisdag och hoppas du får se ett tickande hjärta <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Theta skrev 2015-12-07 18:01:15 följande:
    Jag tänkte lite på att göra en själv, men kände att jag inte har ork eller lust till det Haha!
    Ja det där känner jag igen :P Min motivation och lust är totalt borta! Har ett mål att baka lussebullar innan jul iaf, skulle egentligen gjort det för två helger sen men men får ta mig tid i helgen tänkte jag :)
  • MålaMittHjärta
    Mymlann skrev 2015-12-09 16:47:44 följande:

Jag lämnar gruppen idag, konstaterat MA igen, skulle varit v 7+2. Lycka till ni andra!

Men nej !!! Gick igenom samma helvete i somras, skickar styrkekramar <3
  • MålaMittHjärta

Usch har den senaste tiden fått extrem huvudvärk och känner massa snörvel så antagligen en början till förkylning... Orkar inte, hade kasst immunförsvar med min förra graviditet och har mycket i skolan så kommer så olägligt :/ 

• MålaMittHjärta
    Anonym (Carro) skrev 2015-12-10 20:18:31 följande:

Är sugen på ALLT, men när jag väl ska äta mår jag illa av allt, lyckas dock aldrig spy. Igår fyllde min dotter 7 år åhh vill ha sommar nu!

Det där känner jag igen, jag kan vara riktigt sugen på något tar några tuggor och känner hur det växer i munnen.. 
    Dock funkar frukt väldigt bra, det mår jag sällan illa av :)
  • MålaMittHjärta

Men varför skulle man ha "större chans" om man mår illa, finns ju väldigt många gravsymtom. Jag har aldrig hört det & inte sett någon vetenskaplig forskning i ämnet så tar det som en nypa salt :) Finns så mycket "hittepå" och gamla skrönor så ibland vet man inte VAD man ska tro :)

Här går det frammåt illamåendet börjar avta lite eller ja det är lite från dag till dag men så skönt att man inte mår illa 24/7. Imorgon går jag in i v 12 (11-0 ) och längtar ihjäl mig till ul på måndag, snälla snälla låt oss få se en bebis där inne :)

• MålaMittHjärta
    gravid1 skrev 2015-12-12 11:52:06 följande:

Känner att jag börjar bli mer och mer orolig :( jag går in i vecka 10 imorgon och det är snart 4 dagar sen mitt illamåebde helt försvann, jag är knappt ens trött längre...

För knappt en vecka sedan så mådde jag rikitigt dåligt med illamående ömma bröst och trötthet.

känner mig lite löjlig då vi var på ultraljud fyra dagar sedan och fick se ett litet tickande hjärta.

Men nu är ju symptomen borta och jag är så orolig att något kan ha gått fel :(

Finns det fler här som helt plötsligt i v.9 mår finfint? Vill gärna gå på ultraljud igen men vet att det inte är möjligt att gå så ofta bara för att man är orolig...

Men hur vet man att man fortfarande är gravid :(

Finns ju något som kallas spökveckor, då kan symtomen försvinna ett tag för att en komma tillbaka. 
  • MålaMittHjärta
    EmmelieHSTD skrev 2015-12-12 13:19:05 följande:

Idag är det dop för min systers lilla, vilket betyder att hela min familj kommer vara samlad. Kommer ju inte alls bli svårt att inte säga något
    Gick in i vecka 8 igår (7+1 idag), så vi får hålla oss liiiiite till innan vi berättar!

Här är för övrigt också illamåendet som regerar. Men nu har jag nästan börjat få kläm på hur jag ska hantera det.. Måste småäta nästan hela tiden. Är dock typ inte sugen på någonting, har nästan snarare avsmak för allt! Hur är det för er andra, är ni sugna på något speciellt?

Ha en go helg allihopa! :)

Jag är en periodare först var det mycket tortilachips och salta chips & lakrits (salt) och clementiner! Nu är det mer gröna äpplen såna sura som jag i vanliga fall avskyr, clementiner och babybell ost. 
  • MålaMittHjärta
    Millavanilla skrev 2015-12-13 20:14:50 följande:

Igår blödde jag i en timma. Sen slutade det. Hade inte ont och det kom inga klumpar. Idag är det borta och jag mår som vanligt. Dvs illamående och trött. Ska försöka få kolla upp i veckan vad som hände. Kolla så att det står rätt till därinne. Är 100 på att det inte är bra i alla fall.

Jag började blöda 2-3 veckor efter jag plussat, kom en del färskt blod men slutade 2-3 timmar när vi kommit hem från ullared. Jag målade fan på vägen men veckan efter fick vi se ett tickande hjärta på vul.
    Antagligen nåt kärl som brustit men fick ändå totalt panik!

Håller tummarna att det bara är en ofarlig liten blödning!
  • MålaMittHjärta
    Niyoh81 skrev 2015-12-13 20:38:14 följande:

Är de där som är så konstig. Första BM ja pratade med sa att ja skulle på inskrivning.

Läste i boken som ha fick att info möte var mellan v.6-9 och inskrivning var mellan v.9-12.

Allt känns väldigt konstig att jag måste vänta tills v.17.

Sen så tyckte hon att ja skulle skriva in mig i en annan stad med.

Har BF 6 juli.

Låter med en sen inskrivning! 
    Jag fick hälsosamtal i v 9 och ska på inskrivning på fredag är i v 12 (11+ 5). Men man får ju välja vilken mvc man vill genom hälsovalet (om det inte är fult ) Provar en ny mvc som är mindre denna gången då jag inte kände mig hemma på förra mvc när jag väntade sonen. 

Har bf 2 juli, så du kanske ska ringa igen och kanske är det någon annan mer mötesgående person i telefonen?
Svar på tråden BF juli 2016