BF juli 2016
Idag fick jag tag i min hälsocentral för att boka en läkartid för att ev bli sjukskriven. Men sjuksköterskan i telefon sa att man inte kan bli sjukskriven i vecka 7 pga illamående. Det skulle inte försäkringskassan godta? Är det sant?
Idag fick jag tag i min hälsocentral för att boka en läkartid för att ev bli sjukskriven. Men sjuksköterskan i telefon sa att man inte kan bli sjukskriven i vecka 7 pga illamående. Det skulle inte försäkringskassan godta? Är det sant?
Jag har varit sjukskriven sen vecka 7 pga illamående och kräkningar. Vissa dagar har jag inte ens kunnat öppna ögonen. Nu vecka 11 är jag fortfarande illamående men det är hanterbart. Ska få vara hemma till jul och har fått pengar från f-kassan utan problem.
Har även funderat mycket på när det är dags att berätta för övriga i familjen att man är gravid???
Jag och mannen kom överräns att vänta tills magen börjar synas klart tydligt, men åh vad svårt det är att inte få berätta
Hej!
Jag tänkte jag hoppar in här också
är 26 år och går nu in i vecka 9 pch först idag känner jag mig "normal" igen , orkar mkt mer och denna gg så har jag inte heller somnat innan sju på kvällen ;)
Ska på tidigt ultraljud imorgon, läst att många haft problem med att få det :( här i gbg var det inga problem tillochmed barnmorskan föreslog det. Är riktigt nervös nu!
Alltså detta illamående :O trodde nästan jag skulle kräkas i matbutiken idag :( men vi var på inskrivning i onsdas, och då sa vår bm åt min man (medan jag var och tog urinprov) att det är goda tecken att jag mår illa och har så ömma bröst, för det tyder på att barnet mår bra..att det är normalt.....
Så jag borde väl vara tacksam för mina kräkreflexer varje gång jag öppnar kylskåpet ;)
Någon som hört något liknsnde påstående?
Nu när vi ändå är inne på illamående.. Igår premiärkräktes jag på jobbet, skoj! Eller inte. Som tur var visste chefen om det och på något mirakulöst sätt hörde inte de 3 personer som var strax utanför. Tre veckor till, sen slipper man förhoppningsvis detta elände..
När man lider av graviditetsillamående är det inte så kul att ettåringar här hemma troligtvis blivit magsjuk, och kräkts i flera timmar nu. Tycker så synd om honom och är så svårt att jag bara kräks om han andas på mig. Trött är jag med. Låt det vara något annat och att det går över snabbt. Jag är egoistisk men så trött och vill sova.
Jag är tillbaka, i chock, nån form av mirakel har skett. Förra veckan var på kontroll efter blödningen och det konstaterades MA. Idag skulle jag ta första tabletten men ville ha ett ultraljud först. Kotten lever, såg jättefina hjärtslag v 7+2, blev tillbakaflyttad 5 dagar, beräknad 30 juli istället för 25 juli. Är så chockad, och glad att jag dubbelkollade och inte bara svalde den där tabletten.
Jag väntar mitt första barn, andra graviditeten. Jag har varit svullen sen två dagar innan jag plussade och nu i vecka 10 (9+5) så passar mina vanliga kläder inte längre och börjar oroa mig för att kollegor ska lista ut det. Trots att jag sett pyret leva så är det svårt att lita på att det fortfarande lever.. Inväntar nu kub 12/1. Olidlig väntan!
Jag fick också se vår skatt för några dagar sen, och ändå har jag svårt att lita på att allt är okej...jobbigt när det är så :/ har ultraljud 7.1.... Känns som en evighet dit :p
Kub test den 29 december för oss, perfekt för då kan vi berätta för precis alla vid nyår. Är i vecka 11 nu (10+3) så jag är i vecka 13 när testet görs