Inlägg från: Karniia |Visa alla inlägg
  • Karniia

BF juli 2016

Karo1234 skrev 2015-11-09 15:05:15 följande:

Ja vill gärna vara med på listan bf 2/7 tredje barnet

La till dig.
  • Karniia

Angående vitaminer och sånt så äter jag i dagsläget endast magnesium och en med kombinerade b-vitaminer, men har beställt hem en med folsyra, B12 och B6 som jag tänkte komplettera mina magnesiumtabletter med. De tidigare graviditeterna har jag nog ätit mittval kvinna tror jag. 

• Karniia

Länken i ts fungerar inte, iaf inte för mig

• Karniia
    springa skrev 2015-11-09 19:40:49 följande:

Nu bör det funka! 

Någon som vet om man kan ta bort tidigare inlägg i ts. Blev lite klöddigt ;) 

Kan man inte anmäla sitt inlägg och skriva som kommentar att man vill att de felaktiga länkarna ska tas bort? Vet inte om de gör sånt men kanske
  • Karniia

Lade till de som sagt sig vilja vara med i listan (säg till om jag missat någon, eller lägg till er själva

• Karniia
    springa skrev 2015-11-10 09:06:24 följande:

Någon som varit med om att brösten slutat värka såhär tidigt? V4+4 idag och igår var de jätteömma, idag ingenting nästan. Googlar man får man ju upp MF historier.

Har inte haft så ömma bröst i tidigare grav men mycket under denna. Mår lite illa och har värk i magen till och från..

För mig har sånt där kommit och gått under båda mina tidigare graviditeter, ännu har jag inte fått så värkande bröst denna så får väl se hur det blir med det. 

Men jag vet att jag ibland mådde och kände mig helt som vanligt med första barnet bra länge och sen smällde det till i vecka 7 eller vad det var och jag mådde som en bakfull räv och alla andra tecken kom på en gång också.  

• Karniia

Ser på BF-listan att det är en del av er som väntar tredje barnet liksom jag själv. Har alla planerat för en trea eller är det någon mer än jag som blivit gravid med en "hoppsan!". Jag känner mig ganska orolig för att vara ärlig, det var liksom inte tänkt att vi skulle ha fler än två barn men å andra sidan är det inte så lätt (mentalt) att göra något åt det när det väl händer heller. 

Min man är nog lite betänksam när det kommer till ekonomin för att ha en tredje och vi funderar nu på att flytta till ett billigare boende där våra tidigare barn kommer måst dela rum men de kommer ha tillgång till att gå ut när helst de vill. I lägenhet känns det som att man är ganska instängd och jag för min del vill inte att de går ut själva när vi bor så pass centralt vid vägar och sånt. 

Hur har ni andra tänkt som väntar en trea? Hur gamla är era tidigare barn? Planerade ni det och klarar man tre barn?  

• Karniia
    Theta skrev 2015-11-10 10:07:46 följande:

Varning för gnäll, haha!

Jag har åkt på världens jäkla brakförkylning. Vaknade upp med whiskeyröst, feber och annat skit. Urk! Men man får väl vara tacksam för att det inte är magsjuka iaf

Jag har typ inga symtom. Jag har huvudvärk, molvärk & ländryggen gör ont också. Känner inget illamående, luktsinne, ömma bröst eller något annat. Är det bara jag som blir orolig för att man typ inte har några symtom?

Det är ju inte ovanligt att man inte känner av något alls bra länge, oftast är det väl i v. 6 som symtomen börjar komma. Jag har bara lite molvärk, ytterst lite illamående då och då och en konstig känsla i brösten. I övrigt så kan jag inte påstå att jag känner mig särskilt gravid. ^_^ 

Jag har dock beställt ett till cb digital för att se om det 1. verkligen stämmer och 2. om det blir 2-3 veckor istället för 1-2.
  • Karniia
    springa skrev 2015-11-10 10:38:37 följande:
    Vår grav är planerad. Dock förstår jag din oro då jag själv ibland slås av tanken när barnen har en riktig testing-testning dag att, shit tänk när dem är 3! Men jag tror man vänjer sig. Jag tyckte det var extremt jobbigt när tvåan kommit och ettan var i trotsåldern men nu sköter de sig själva mycket och det flyter oftast på. Jag tänker att de kommer ha mycket nytta av varandra när de är äldre. Jag växte upp med en syster (hade 3 halvsyskon med väldigt lite kontakt) och önskade alltid att vi varit fler barn i familjen. Vi funderat tom på en 4a efter denna men får ju se hur det känns med 3 först ;)
    Väntande skrev 2015-11-10 10:02:28 följande:

Någon som vet om det är "normalt" att få extrema dragningar i ljumsken? Jag har fått det två ggr på en vecka nu!

Det gör så jävla ont! Känns som sendrag gånger tusen i högra ljumsken, får gå med myrsteg å sätter jag mig ner så går det över på en gång ... Sitter jag kvar en liten stund så är det borta när jag reser mig igen.

Jag kan få starka hugg och drag ja. 
    Vad skönt att höra att jag delar oron med någon.  

Ja själv har jag inga syskon och önskade inget hellre när jag var yngre och även nu kan jag känna att det saknas något som de flesta andra har. Många (inte alla) har ju även en relation när de blir äldre och jag gissar att syskon är något annat än vänner. 

haha ja en fyra blir det då inte för oss, mannen (som bara skulle ha en) pratar om att sterilisera sig nu och det välkomnar jag så slipper vi fundera mer på preventivmedel. Jag skulle inte heller ha fler än två barn och än vet jag ju inte hur det går med denna heller förstås.
Svar på tråden BF juli 2016