Inlägg från: Väntande |Visa alla inlägg
  • Väntande

BF juli 2016

Äntligen får jag hoppa in i en bf-grupp! Jag är gravid med mitt andra barn, vecka 4+2, testade bara på skoj för att jag hade test kvar sedan innan och så blev det ett plus! Tror jag tagit typ 5 tester de senaste dagarna, men nu ska jag försöka lugna mig!

Hade flera mf och ett ma under 2014, gick igenom en utredning som inte visade något. Vi valde att sluta försöka i augusti förra året. Så vägen har känts väldigt lång! Ska få ett vul i vecka 7-8 för att se om det finns hjärtljud då mitt ma var ganska jobbigt.

OCH det blir en liten sladdis! Känns som att man går igenom det för första gången igen, å så blir det väl - kroppen har väl läkt så mycket att en förlossning blir som för en förstföderska?? Mina symtom kom på samma dag som BIM, extrem trötthet och lågt blodsocker så jag måste äta varannan timma ... Och förstoppning som verkar vara återkommande i alla mina graviditeter, suck!

• Väntande

Jag ska göra allt vad jag kan för att hålla ut med beskedet också! Men det är ju svårt! Tänkte boka vul på en privat mottagning strax innan jul om det är möjligt, skulle vara så kul att få berätta på julafton när jag går in i vecka 12!

• Väntande
    mb222da skrev 2015-11-08 19:51:54 följande:

Hej! Får jag hoppa in? Vi plussade igår och borde ha bf 17-18 juli ungefär. Är på dag 3+6 idag. Är första barnet å jag känner oxå en oro för att nått ska gå fel. Än så länge har jag väldigt ömma bröst och lite molande värk i magen då o då. Är något tröttare än vanligt oxå. Är osäker på när man bör kontakta en barnmorska? Borde jag vänta några dar? Tog ni nya test efter några dar för att se att ni fortfarande var gravida? Önskar man kunde få det bekräftat varje dag helst för att kunna slappna av :P

Det går bra att ringa bm så fort man plussat, men man brukar inte få komma förrän tidigast v.8 om dom inte ändrat det eller om det är olika beroende på vilket län man bor i ...
  • Väntande

Någon som vet om det är "normalt" att få extrema dragningar i ljumsken? Jag har fått det två ggr på en vecka nu!

Det gör så jävla ont! Känns som sendrag gånger tusen i högra ljumsken, får gå med myrsteg å sätter jag mig ner så går det över på en gång ... Sitter jag kvar en liten stund så är det borta när jag reser mig igen.

• Väntande
    mb222da skrev 2015-11-10 12:24:05 följande:

Hjälp! Har stor oro idag!
    I lördags plussade jag med clearblue veckotest Gravid 1-2 stod det. I morse fick jag för mig att testa igen för att se om veckorna ökade, då visade det Inte gravid. Jag blev paff och jätte ledsen. Köpte en annan sort clearblue plus som jag testade vid 10 tiden, den visade ett svagt plus. Nu går jag bara o oroar mig. Har graviditeten avbrutits? Kommer mensen när som helst? I så fall hur länge måste jag vänta på den? Eller kan hormonet visa lite osäkert så här runt beräknad mens. Är på dag 4+1. Har oxå haft väldigt ömma bröst men idag är de inte lika ömma. Är säkert ett tecken på att de skitit eller är det normalt? Jag undrar oxå om ett veckotest som visar 1-2 är det jämlikt ett svagt plus på andra test eller borde plusset vara starkt om man fått vecka 1-2? Usch kan inte sluta grubbla :( Vad har ni för erfarenheter?

Jag testade knappt synbart på graviditetstest från 25hcg, väldigt svagt på tidiga tester som visar från 10hcg men när jag testade med CB digital så stod det gravid 1-2 veckor, så jag tror inte styrkan på strecket behöver vara starkt.

Däremot, och jag vill inte göra dig allt för orolig här, men använder man en typ av test som visat starkare streck för att sedan bli svagare (om man även tagit detta på samma tid på dygnet kan också ha påverkan!) så kan det ju röra sig om ett mf ... Jag brukar kolla med tidiga tester var tredje dag för att se att det inte sjunker, men det är ju för att jag har haft flera upprepade mf. Jag skulle gjort ett test igen om ett par dagar och se vad det visar.

Håller alla tummar och tår! Det är ju inte lika för alla å jag är ju sannerligen ingen expert.
  • Väntande

Så här svagt testade jag på BIM+1, å det var på tidiga tester som visar från 10hcg. Det har inte visat starkare förrän igår på bim+4

• Väntande

Jaaaa men alltså jag tänkte bifoga bilden för att visa hur svagt jag hade trots att jag fick 1-2 veckor och att det stegrat men väldigt sakta, hehe! Jag är positiv så länge mina tester inte börjar visa svagare än vad de varit.

Däremot så börjar jag bli väldigt otålig! När vi började försöka så tog det jätte lång tid innan vi blev gravida, sen var jag gravid 3-4ggr på ett helt år som slutade i mf och ett ma. Jag var gravid nästan heeela det året! Jag har ju hunnit gå igenom det så många gånger, att vänta på å få berätta, köpa saker etc. Ligger åter igen å glor på barnvagnar å bebiskläder! Sambon är mer "vi väntar å kolla sånt, man vet ju aldrig", men det känns som att jag aldrig ens hinner få chansen! Snart kommer jag börja handla saker i smyg ...

• Väntande

Panik! Ska iväg på kurs som pågår hela dagen om typ en timma och jag kan inte sluta grina!!! Imorse vaknade jag å kände mig lite konstig, å så blev mitt barn ledsen över att h*n trodde det fanns annan frukost hemma, då sprack det för mig! Har bölat den senaste timmen sen dess ... Det känns som när man blivit lämnad av någon, men jag kan inte få min kropp å fatta att allt är okej, grinar bara ännu mer då.

Någon annan som har lite svårt med hormoner eller vad det kan va? Känner mig förstörd ...

• Väntande

Vad spännande när vi är flera som väntar på vul! Jag fick tid den 18/11. Det var länge sedan jag hade kontakt med kvinnokliniken så dom var lite på om varför jag skulle få göra ett vul där ... Hade väl varit fördelaktigt om jag bokat på en privat klinik istället, men jag fick så dåligt bemötande av dom när mitt ma konstaterades så dit vill jag aldrig någonsin tillbaka!

Nu håller vi tummarna!

• Väntande
    Karniia skrev 2015-11-12 10:24:25 följande:
    Av vilken anledning fick du VUL? Jag skulle också vilja ha ett nämligen. och något privat ställe ligger så långt bort. 
    Jag gick igenom 3-4 missfall 2014 och ett ma, när ma hade konstaterats så lovade min läkare mig att jag skulle få göra vul för att konstatera hjärtljud i kommande graviditeter. Snäll och bra läkare helt enkelt!

Man KAN få ett vul om man gör en fuling och säger att man inte vet om man ska behålla det och är osäker på graviditetsvecka ... Om man är fullständigt desperat, haha!
Svar på tråden BF juli 2016