Inlägg från: hj89 |Visa alla inlägg
  • hj89

BF juli 2016

Hej alla!

Jag har lite funderingar på rörelser i magen. Är nu i vecka 18+5 och på natten så känner jag av en stickande smärta i livmodern varje gång jag flyttar på min position när jag sover. Det gör så ont att jag vaknar av det.
    Jag undrar ifall det kanske inte kan bero på att bebis fixerar sig på ena sidan i livmodern när jag sover och sen inte vill följa med när jag vänder på mig?

Men det känns ju så konstigt då bebis inte är så stor än.. 17cm sa dem på rul..

Är det nån mer här som känner av sån stickande smärta?

• hj89
    Maka94 skrev 2016-02-18 16:42:04 följande:

Någon som vet om det kan vara ärftligt att få ett förtidigt fött barn, från pappans sida? Min sambo, barnets pappa var själv en månad tidig. Hörde någonstans att det är pappans gener som bestämmer när bebis kikar ut, är det sant?

Hej!
    Jag tror faktiskt inte att det är ärftligt.. Just idag görs det fortfarande studier om just för tidigt födande för att se vilka kopplingar det kan ha.

Men att det är ärftligt från pappas sida har jag aldrig hört/läst om. Däremot så har jag läst artiklar om att det kan bero på faktorer som livmodern miljön och stress hos mamman. så försök inte att stressa och tänka på förtidigt födda barn (även om det är svårt att låta bli) utan att istället försöka njuta av graviditeten
    Och som tur är så har vi idag så pass utvecklad sjukvård att de flesta barn klarar sig även som är för tidigt födda
Svar på tråden BF juli 2016