Inlägg från: Maka94 |Visa alla inlägg
  • Maka94

BF juli 2016

BF 8/7 :)

Plussade förra veckan och igår på farsdag berättade vi för mina och sambons föräldrar :) så skönt att dom vet hur läget ligger till:) på onsdag har jag första besöket hos barnmorskan :)

• Maka94

Kräkkalas igår eftermiddag, efter det tog alla krafter slut. Fick kämpa för att hålla ögonen öppna och då var klocka inte ens sju.. Somnade tidigt, vilket resulterade i att jag tadaaa.. Vaknade kl 5 imorse på min ledig dag. Och det går inte alls att somna om :(

• Maka94

För en liten stund sedan, i v11(10+1) hörde vi våran lilla bebis hjärta slå för första gången. Vi är rörda till tårar här hemma, vårt älskade lilla frö! Hoppas så att h"n stannar i magen :)

• Maka94
    MammaTillBäbis skrev 2015-12-13 18:26:49 följande:

Nyfiken. Lyssnade ni hemma? Med doppler eller? Jag vill också höra. ;)

Ja vi lyssnade hemma:) hade turen att vinna en Clearblue ultraljudsmonitor som kom hem i brevlådan för ett tag sedan. Har testat nån gång då och då men inte lyckats höra något, men så idag så dunkade det så fint:)
  • Maka94

Barnmorskan ringde igår.. :( Har avvikande TSH värde och måste komma in på ytterligare provtagning imorgon för att se om och hur mycket medicin som ska sättas in.. Hoppas bara att bebis mår bra, älskade lilla stjärnan i magen..

• Maka94
    Väntande skrev 2015-12-15 17:40:46 följande:

Oj vad menas med det? Vet inte om du sagt ngt tidigare här om det ... Hoppas allt är bra!

Det är kroppens sköldkörtelhormon.. Min pappa har struma och därför skulle dom hålla extra koll under hela graviditeten då förändrad nivå av sköldkörtelhormon kan vara farligt för bebisen. Hann bara ta blodprovet på inskrivningen så upptäckte som att jag redan hade fått det.. Men dom vill dubbelkolla med ett till prov innan dom sätter in medicin :)
  • Maka94

Igår fick vi världens underbaraste julklapp av blivande svärmor och svärfar. Vi ska få välja ut en vagn till bebis :) så otroligt chockad och lycklig, det hade jag aldrig förväntat mig!

• Maka94
    Lillamu81 skrev 2016-01-07 19:32:01 följande:

Fler som har BF den 8 juli??  

Jag har bf 8 juli, har dock inte varit på något ultraljud än :) men just nu räknar vi på 8e Juli :)
  • Maka94
    Niyoh81 skrev 2016-01-09 09:51:14 följande:

Vet ni redan nu vad eran bebis ska heta? Jag och min man har redan bestämt. Var bland de första vi börja prata om när vi fick veta att vi skulle ha en liten :)

Vi har ett pojknamn och ett flicknamn, samt mellannamn klara.. Om det sen är en sån som kommer ut får vi ju se :)
  • Maka94

Vecka 15(14+0) idag, wiho! På onsdag ska vi till BM och lyssna på hjärtat.. Och sen kommer vi nog gå ut med det. Då det har blivit väldigt svårt att dölja, mammatights inhandlade igår hehe :)

• Maka94

Idag låg sambon och mös med magen och frågade "när vi har varit på ultraljudet, visst kan vi åka och beställa vagnen då?" Så glad att han är så delaktig och ser framemot alla delmål lika mycket som jag :)

• Maka94

Idag är planen att berätta för chefen.. Det börjar bli alldeles för svårt att dölja.. Gruvar mig samtidigt som det ska bli skönt att slippa dölja :)

• Maka94
    Isabellas2016 skrev 2016-01-11 06:48:27 följande:

Stort lycka till! Härligt att kunna dela glada nyheterna! Vilken vecka är du i? Själv 13, men under om jag ska vänta 2-3 veckor till. Som tur är syns magen mest bara på kvällarna och mår bättre nu.

Jag är i vecka 15 (14+2), chefen tog det väldigt positivt och jag kan andas ut! På onsdag ska vi till bm å lyssna på bebisens hjärta och sen är planen att vi ska gå ut med nyheten att vi ska bli föräldrar :)
  • Maka94

Det här med alla känslorna på en å samma gång.. Haha! Plockat ner julen och tanken slog mig att nästa gång den ska upp, så har vi en liten bebis. Bakar inför min födelsedag på fredag och inser att det är sista födelsedagen utan bebis. Lyckan inom mig och tårarna går inte att hålla emot. Räknar ner timmarna till vi ska till barnmorsksn idag, sen bär vi inte längre på en hemlighet :)

• Maka94

Igår fick vi höra hjärtat :) när barnmorskan kände på magen innan sa hon "Oj!" Hon tyckte att livmodern hade växt ordentligt och att den redan satt väldigt högt upp.. Och avslutade med att säga " då får ni se på ultraljudet om det är en eller två" gaaah! Nervös väntan nu!

• Maka94
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-17 13:15:41 följande:

Man kollar om man ligger riskzonen att få graviditetsdiabetes, har man diabetes i släkten så får man göra det 2 ggr annars behöver man förhoppningsvis bara göra det en gång :)

Jag måste göra den, men då mitt illamående håller i sig så är det helt omöjligt. Barnmorsksn frågade om jag skulle vilja sticka mig själv hemma under tre dagar å mäta blodsockret istället för glukosbelastningen. Tackade ja! Så skönt att slippa pressa illamåendet :)
  • Maka94

Håll tummarna alla! Idag ska vi på vårt första ultraljud, RUL. Legat vaken sen klockan 4, och vi ska inte dit förens i eftermiddag. Blir en lååång dag på jobbet idag hehe :)

• Maka94

Landat i soffan efter en lång dag. Ultraljudet gick bra å bebis såg toppen ut. Mest troligt en liten flicka. Men hon vågade inte lova något :) vi blev flyttade två dagar så BF är 10 juli :) på sambons pappas,brors och väns födelsedag hehe :)

• Maka94

Igårkväll blev jag alldeles matt och det kändes som att golvet gungade och snurrade. Hade både ätit och druckit bra, satte mig och vilade men det kom tillbaka strax efter. Fick kämpa för att somna, ringde till sambon och bad han väcka mig instt när han kom hem för att se hur jag mådde. Då var det fortfarande likadant och nu när jag vakna känner jag av det lite smått. Vad landet vara tror ni? Är i vecka 20 (19+1)

• Maka94
    JaQ skrev 2016-02-16 14:51:19 följande:

Jag tycker nästan som det låter som ett blodtrycksfall.

Jag hade det i ca v.30 förra gången och det höll i sig hela dagen.

Vi är nyss hemkommna från RUL+organskridning och allt såg fint ut

Blev flyttad dram två dagar från 7/7 till 9/7.

Det är en liten pojke därinne så storasyster blir glad när hon får som hon vill

Här lider vi fortfarande lite av sviterna från en fruktansvärd förkylning. Kan ha varit influensan men ingen av oss har haft feber.

Jag får fortfarande kväljningar och har flera gånger spytt galla då det känns som om nånting sitter fast längst bak i halsen. Det blir värre ute i kylan

Det har hållt i sig hela dagen idag med, har tid hos barnmorskan på torsdag så får kolla upp det då:)
Svar på tråden BF juli 2016