Inlägg från: Anonym (Ettan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ettan)

BF juli 2016

Jag plussade igår och nu firar man man med att ha magsjuka.

Livrädd att jag ska bli sjuk och att det inte ska gå bra med vårt lilla frö!

• Anonym (Ettan)

Skurat huset från golv till tak nästan. Vill inte ha magsjuka nu när vi äntligen fått ett plus.

Beräknad bf är den 27 juli om jag räknat rätt. Ska till bm den 16 dec på inskrivning.

Berättade för våra föräldrar i helgen ganska direkt när vi fick ett plus för att ha deras stöd om något skulle hända. Eller som man kan fråga om lite råd eller efter erfarenheter.

Min pappa var nog den som blev gladast. Lite oväntat, men kul :)

Har ni berättat för någon? När tänker ni berätta?

• Anonym (Ettan)
    Line9 skrev 2015-11-24 21:22:21 följande:
    Jag har också börjat städa huset så allt ska kännas rent och fräscht.

Jag är i vecka 5 nu och vi tänkte berätta för familjerna på julafton när alla är samlade. Då kommer jag vara i vecka 9 eller 10. Men det är så svårt att hålla tyst. Vill berätta för alla nu på en gång.
    Miniflicka93 skrev 2015-11-24 21:57:32 följande:
    Haha jag har också bf 27 juli om jag räknat rätt! Vi har tänkt vänta tills jul och berätta när alla är samlande! Har några planer på att göra det hela till en rolig julklapp eller liknande :) Men är riktigt svårt att hålla tyst om det. Vill bara berätta för alla NU haha.

i  mitt fall så är anledningen till att jag städar i första hand att min man är magsjuk. Han är så ynklig så.... Så han kan inte ens tänka sig att hålla rent efter sig själv. Karlar...

Vi berättade för våra föräldrar ganska direkt när vi plussade och kommer berätta för syskonen runt jul. övriga "nära" får vänta till efter v 12 och allmänheten till efter UL. 

Idag är jag hemma från jobbet. Känner mig som ett vrak, men vet inte om det är maken som smittat mig med sin skit eller om det är pyret som skojar med mig. Helt skakis, varm och hungrig, men kan inte äta så mycket på en gång. 
    I övrigt så har jag känt mg som att jag ska bli sjuk i ca två veckor. Öm i kroppen, lätt illamående på morgonen och em och otroligt trött. Det fick jag ju en förklaring på när jag fick ett + på stickan. 

• Anonym (Ettan)

En fråga: Jag är bara i v6 (5+1). Men mina bröst ömmar så jag blir tokig. Igår hade jag tom som blåmärken på "utsidan" av bröstet. Så frågan är. Var hittar man en bygellös bh som är mjuk, med knäppning i ryggen som man kan ha under ex vanliga linnen (vanlig sport BH syns utanför kanten på linnet) Det ska alltså ha samma form som en "vanlig" bh. Men vara mjuk och utan byltar. 

• Anonym (Ettan)
    Anonym (Loppan) skrev 2015-11-25 14:33:21 följande:

Lindex har en del bygelfria varianter som är bra och inte alltför dyra.

Tack. Ska kolla där. Trodde inte riktigt att det skulle komma så tydliga symtom så tidigt. Jag vet att det kan det. Men tänkte att det gäller inte mig ;)
  • Anonym (Ettan)

Jag ska på inskrivning den 16 dec och måste komma senare till jobbet den dagen. Skjuts nu filurar jag på vad jag ska säga till chefen? Vad sa ni eller kommer säga. Eller för den delen skulle sagt? Är i v 8 då.

• Anonym (Ettan)
    torrkaka skrev 2015-12-07 16:50:48 följande:

Hej!

Första barnet här med bf 27 juli, enligt appen ;)
    Hållit på i 8 månader och äntligen har det tagit sig!

Det är många frågetecken nu när det äntligen fungerade, bl.a. så kom jag på att jag  hittade en tidigare tråd (hittade inte på den tråden igen) där en tjej som också väntade sitt första hade skrivit att hon hade bokat in ett cellprov, plus ett första möte på mödravården för att det skulle man göra före v.12(alltså cellprovet)?
    Hon nämnde inte med några ärftliga sjukdomar eller så.

Men vad är det för cellprov? Jag ringde bara mödravården "hej, jag är gravid",
    -jaha vad kul, då är du välkommen hit på ett besök 4 januari. Fick jag till svar. 
    Var ingen där som nämnde något om cellprov?

Välkommen :) Vi har samma bf. Fösta barnet för oss också. 

Jag ringde också bara bm och fick en tid för inskrivning den 16 dec. Vad som händer då förutom pratandet är jag lite osäker på. Det får jag se om en vecka. 

Är det någon mer än jag som har som mensvärk? Vad gör ni åt det? 
    I övrigt så börjar illamåendet lugna ner sig (kan även vara så att jag har börjat lära mig hur jag ska hantera det), brösten är mindre ömma nu sedan jag skaffade en mjukare bh som inte klämmer. Men tröttheten är kvar.. skulle kunna sova halva dagarna om jag bara fick :P

• Anonym (Ettan)

Jag har funderat på det här med mat och då framför allt middagar. Jag har lite svårt att komma på vad vi ska äta. Saker jag tidigare tyckt vart gott är inte det längre. när det inte är gott så är det ännu svårare att pilla i sig så man inte får blodsockerfall med yrsel och illamående som följd (plus uselt humör som min stackars man får stå ut med...) Så jag skulle vilja ha lite tips. 

Vissa saker har ifs blivit väldigt mycket godare också. Som apelsiner ex, men det kan man ju inte leva enbart på :P

• Anonym (Ettan)

Ja vist blir man konstig! Frukt är min räddning i många lägen och då ffa apelsiner <3

Korvstroganoff, potatisgratäng och kyckling har fungerat bra hittills också. Tacos utan bröd slank ner det med. :) får prova fler rätter och se vad som duger för den här hormonbomben till kropp ;)

• Anonym (Ettan)

Min mage är rundare än vanligt nu iaf. Är i vecka 9 (8+3). Men jag tror att det delvis kan bero på uppsvälldhet.

Var hos bm för inskrivning i veckan och fick frågan ang KUB. Är inte i "risk-åldern" men om vi vill göra det så får vi bekosta det själva. Det ser jag ifs inte som något problem. Men jag är ändå kluven. Vill man veta? Vad ska vi göra med resultatet?

Svar på tråden BF juli 2016