BF juli 2016
Hej.
Tänkte att ja skulle få hänga på här :) har Bf den 6 juli så jag går in i v.10 på torsdag.
Har inskrivning nästa fredag å mitt första ul den 28:e december. Detta är mitt 4:e barn men första med min make :)
Hej.
Tänkte att ja skulle få hänga på här :) har Bf den 6 juli så jag går in i v.10 på torsdag.
Har inskrivning nästa fredag å mitt första ul den 28:e december. Detta är mitt 4:e barn men första med min make :)
Hej.
Igår gick ja in i v.11. Mår piss och troligtvis har ja fått magkatarr.
Idag träffade vi bm för första gången. Trodde de var inskrivning men tydligen var de bara en infomöte. Fick inte tid för inskrivning förrän i slutet av Jan. Kommer vara i v.17 då.
Kändes som ett meningslöst möte när vi båda var tvugna ta ledigt. Har aldrig varit med om ett så sen inskrivning. Tidigare grav har ja gjort inskrivning i v.8-9.
Fick inte ens lyssna på hjärtat. Sa att de var för tidigit men min förra bm gjorde de i v.10.
Har vårt första ul 28:e december.
Är de där som är så konstig. Första BM ja pratade med sa att ja skulle på inskrivning.
Läste i boken som ha fick att info möte var mellan v.6-9 och inskrivning var mellan v.9-12.
Allt känns väldigt konstig att jag måste vänta tills v.17.
Sen så tyckte hon att ja skulle skriva in mig i en annan stad med.
Har BF 6 juli.
Va konstigt som sagt är jag i v.7 imorgon är det fulla 7 veckor.
Har fått veta att hjärtat på pyret var bra. Var på hälsomöte igår och fick inskrivning direkt, Den 14 januari då vi är i vecka 12 min sambo var inte tvungen att vara med på de mötet men var tvungen att vara med på inskrivningen.
Kommer göra första UL om ca 6 veckor sa dom när jag pratade med dom i Tisdags
BF 30 Juli
Låter med en sen inskrivning!
Jag fick hälsosamtal i v 9 och ska på inskrivning på fredag är i v 12 (11+ 5). Men man får ju välja vilken mvc man vill genom hälsovalet (om det inte är fult ) Provar en ny mvc som är mindre denna gången då jag inte kände mig hemma på förra mvc när jag väntade sonen.
Har bf 2 juli, så du kanske ska ringa igen och kanske är det någon annan mer mötesgående person i telefonen?
Idag var vi å kollade på bebis. Flyttades från 6 juli till 2 juli. Va så mysigt å se. Mina söner och min mans dotter följde med
Liten nyfiken om de är nån här som är från Sundsvall? Jag och min man flyttar dit om en mån.
Vet ni redan nu vad eran bebis ska heta? Jag och min man har redan bestämt. Var bland de första vi börja prata om när vi fick veta att vi skulle ha en liten :)
G
Vi har ett pojknamn och ett flicknamn, samt mellannamn klara.. Om det sen är en sån som kommer ut får vi ju se :)
Vi vet vad bebis ska heta om det blir en flicka, drömde om det namnet och både jag och min man tyckte det var superfint :) pojknamn har vi några olika, men ingen klar favorit ännu. Mannens son fick veta idag att han ska bli storebror, han blev jätteglad! Dock så ville han ha en bror, ingen syster :P får se hur det blir med den saken ^^
Gjorde ett litet kollage. Min mage med grabbarna i v.16 å så nu i .16 med bebis. Kul å se skillnaden på magarna :)
Av nån anledning gick de inte å ladda upp bilden :(
Som ni ser så är jag som störst när jag väntade mitt andra barn.
Nu är jag som minst men de är oxå över 5 år sen ja var gravid sist.
Undrar oxå om de finns någon fb grupp.
Har min inskrivning den 8:e feb å då är jag i v.20. Helt sjukt hur jag har blivit behandlad denna gång. Var på hälsomöte med min bm i v.11 å de är enda gången ja träffat henne.
Får en ny vid inskrivningen eftersom vi flyttar 60 mil. Har typ hamnat mellan stolarna denna gång. Kommer ha rul runt v.20 med.
Nu har vi varit på inskrivning (är i v. 11+5, lite sent..?).
Fick bokat rul till 22/2, längtar såååå mycket!! Så nu är det 5 långa veckors väntan tills vi får se lilla bebis :) och lite glukosbelastning innan dess.. Någon annan som gjort det?
Gick in i v.20 igår så idag har vi rul :) kul å se va de är där inne. Mina 3 grabbar vill ha en lillasyster nu. Hoppas de men de är garanterat en pojke till :)
Tänkte höra om de finns nån från Sundsvall här. Flytta hit i torsdags :)
Snart går man in i v.21 kul å se hur magen växer. Har än sålänge inte gått upp nå men de lär väl komma sen :)
I morgon för ja in i v.21 å igår upptäckte jag att ja börjat läka lite från boobsen. Kommer ihåg att de började tidigt med de andra. Nån fler som gör de?
Någon som vet om det kan vara ärftligt att få ett förtidigt fött barn, från pappans sida? Min sambo, barnets pappa var själv en månad tidig. Hörde någonstans att det är pappans gener som bestämmer när bebis kikar ut, är det sant?