• Blondina79

Ta reda på resultat vid äggdonation?

Hej
    Hur har ni andra donatorer gjort? Har ni tagit reda på om er donation resulterade i graviditet och/eller födsel?

Jag pratade med mitt sjukhus idag ang att påbörja en andra behandling, och passade då på att fråga. Min första donation har resulterat i en graviditet samt flera ägg i frysen. Känns jätteroligt att kunna ge denna gåva till någon.

Hur har ni andra gjort, och resonerat?

• Svar på tråden Ta reda på resultat vid äggdonation?
  • Cyanea

Har ingen input på din fråga tyvärr eftersom jag sitter på "andra sidan" så att säga ;) Har tack och lov kunnat använda mina egna ägg, men innan vi lyckades tänkte jag mycket på donation, och det kändes tryggt att det är ett alternativ om det inte går. Vill bara säga att jag blir alldeles rörd över människor som du som ställer upp för alla oss som har svårt att få barn. Det är en mardröm vi lever i, och det är så fint när någon verkligen gör något för att hjälpa till. Det är ovärderligt. Tack!! 

• Blondina79

För mig är det en självklarhet att hjälpa om jag kan. Min dotter är ett resultat av assisterad befruktning, IVF med egna ägg och spermier. Så detta är mitt sätt att ge tillbaka. Har nu påbörjat behandling för donation nr 2. Hoppas på samma fina resultat denna gång.

• Cyanea

Du är fantastisk. 

Det kanske är något man borde överväga när allt det här är klart? Att donera mina ägg. Det ska inte vara några fel på dem. Sperma finns det väl massor av, men ägg är lite svårare att få tag på. 

Du ger mig hopp om människor :D <3 

Svar på tråden Ta reda på resultat vid äggdonation?