Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?

Anonym (Amy) skrev 2015-11-02 14:33:23 följande:

Du kanske inte menade att ta den, men tills den är betald är det stöld. Man kan inte "låna" en köttbit.
    Gällande tidrapporteringen så är det inte olagligt att göra fel. Men har du blivit tillsagd upprepade gånger att rutinen ser ut på ett visst sätt och att du sedan inte följer den så kan chefen kanske mena att du inte uppfyller din del av anställningsavtalet där man faktiskt förbinder sig (och är skyldig) att följa de regler som finns på en arbetsplats.
    Jag skulle personligen hellre acceptera en uppgörelse och säga upp mig själv än att bli uppsagd pga stöld. Det ser inte riktigt sådär jättebra ut på ens CV!

Hur då "kanske inte menade att ta den"?!?!?! Ts tog köttet så då menade ts visst det att ta det! Herregud!
  • Anonym (K)

Jag tycker att din inställning till det som har hänt är fullständigt vansinnig. Du undrar om chefen verkligen får göra så här. Ja, vad hade du väntat dig? Det är du som har tagit köttet och slarvat med tidredovisningen. Står du inte för vad du har gjort? Det är på tiden att du börjar göra det och inser att allt man gör får konsekvenser.

• Anonym (K)
    Visitkort skrev 2015-11-02 14:29:43 följande:

Jag menade inte att ta den, det blev bara fel.

Hur menade du då?
Svar på tråden Snälla hjälp mig, får min chef göra såhär?