• Tihi

Bra body butter?

Vilket body butter är bäst? Helst med så lite doft som möjligt men alla förslag är förstås välkomna.

• Svar på tråden Bra body butter?
  • Maria 434

Jag använder 100% kokosolja. Tycker det är mycket bättre än body butter

• K Kalle
    Maria 434 skrev 2015-11-02 04:49:25 följande:

Jag använder 100% kokosolja. Tycker det är mycket bättre än body butter

Var hittar man det? I mataffären?
  • Duckan

Ja, i mataffären K Kalle. Jag upplever det som extremt kladdigt dock och vet inte om jag skulle kunna smörja in hela mig i kokosfett. Har provat i fejset, men det gav inte det önskade resultatet heller, men det är individuellt.

• Maria 434
    Duckan skrev 2015-11-02 08:50:46 följande:

Ja, i mataffären K Kalle. Jag upplever det som extremt kladdigt dock och vet inte om jag skulle kunna smörja in hela mig i kokosfett. Har provat i fejset, men det gav inte det önskade resultatet heller, men det är individuellt.

Använder du koksfett från mataffären förstår jag att det blir kladdigt, den används ju till matlagning
  • Dixie
    Tihi skrev 2015-11-01 22:39:38 följande:

Vilket body butter är bäst? Helst med så lite doft som möjligt men alla förslag är förstås välkomna.

jag tycker om Bodyshops bodybutter! 
  • Duckan

Maria 434, på rekommendation köpte jag Markattans kokosfett, ja. Den skulle vara såååå bra för mig med torr hud. Inte gick den att steka bananpannkaka i heller så det var ett värdelöst köp för min del.

• Voluptuous Shalimar
    Duckan skrev 2015-11-02 10:09:35 följande:
    Maria 434, på rekommendation köpte jag Markattans kokosfett, ja. Den skulle vara såååå bra för mig med torr hud. Inte gick den att steka bananpannkaka i heller så det var ett värdelöst köp för min del.
    Gå in på apoteket och kolla bland la Roche Posays produkter, där finns någon riktigt bra för torr hy! Själv är jag inte torr jämt men i perioder, och jag köper faktiskt alltid produkter på apotek. 

Har nån annan kräm från apoteket också, ska kolla vad den heter.
  • Duckan

V S, jag har testat lite från La Roche och även Bioderma och Avène (brukar köpa på mig när vi är i Franka), men jag inte hittat den perfekta krämen ännu

• Tihi
    Dixie skrev 2015-11-02 09:44:13 följande:
    jag tycker om Bodyshops bodybutter!
    Kladdar dom eller går dom in i huden ganska snabbt? Har du någon doft du kan rekommendera?
  • Duckan

Body Shops body butters är bra, men de luktar ganska mycket. Därav tipsade jag inte om dessa. Ev om du skulle prova shea eller oliv så luktar det inte parfym i alla fall. För egen del tycker jag mycket om moringa.

Svar på tråden Bra body butter?