Behöver lite stöd från någon. Äggdonation utomlands förra veckan
Önskar dig verkligen lycka till! Jag är gravid efter vår 6:e ED och hoppas innerligt det går hela vägen ut! Vad gäller symptom så kan allt åt alla håll tyda på graviditet eller inte. Tyvärr, man önskar ju att det vore enkelt som t.e.x att få en blå tå så visste man att man var gravid.
Men varför i all sin dar du tar såna extrema mängder Lutinus fattar inte jag! Visserligen dubblade jag min progesterondos mellan 4:e och 5:e omgången och just den gången var den första jag blev gravid, men det där är ju nästan 3 ggr mer än vanligt. Det är en otrevlig medicin,sliter på slemhinnorna p.g.a pinnen man skjuter in och rinner ju ut enorma mängder. Jag har alltid tatt injektioner istället under ruvning. Som gravid fick jag välja mellan 2 olika injektionsmediciner eller Lutinus, men jag valde helt klart sprutan. Dosen jag skulle fått var dock den vanliga d.v.s 3 per dag. Blir du gravid kan du byta till vad som helst annat som t.e.x Agolutin eller Utrogestan. Eller Crinone om du föredrar dom. Och vanlig dos räcker enligt min läkare. Som gravid producerar man egen progesteron,allt annat är liksom bara extra.
Jag är inte känslig för progesteron,får alltså inga symtpom av det, men vissa är jättekänsliga och med dina doser kan de säkert ge symptom. Mensen får du absolut inte så länge du tar både Progynon och progesteron. Den kommer ca 3 dar efter man slutat med allt. Men nu hoppas vi! Ruva är en pärs,jag vet!! Men försök att inte känna efter,du kan vara gravid oavsett hur du känner. Jag tvivlade enormt denna gång, men likafullt var jag gravid.
Lycka till!