• Quinna73

Behöver lite stöd från någon. Äggdonation utomlands förra veckan

Hej, får jag fråga var Brno är? Då vi precis ligger i startgroparna för äggdonation så håller på att kolla runt vilka olika kliniker som det finns utomlands.

• Quinna73

Åhhh tack för svar. De låter väldigt intressant. Vad heter kliniken? Har dom nån bra hemsida som man kan kika på?

Vi har kikat på kliniken o Riga men inte bestämt oss för någon utan tar gärna in tipps ????

• Quinna73

Tack va snällt, då ska jag googla runt lite och se vad jag hittar.

När man åker dit flyger mina enklast till Prag då och sen tar tåget dit?

• Quinna73

Aha ja de låter ju jättebra. Ska kika på dom olika alternativen.hittade deras hemsida men de står inget om priserna. Vet du på ett ungefär vad dom tar för äggdonation?

• Quinna73

Ja jag har mailat dom nu så går vi se vad dom säger. Tack tack för hjälpen ????

• Quinna73
    Jag är bara jag skrev 2015-10-28 17:14:49 följande:

De svarar snabbt och bra! Lycka till! 

Stort Lycka till själv ???? och tack igen för tippsen.
  • Quinna73

Heej 
    Tack Bonifacio för din information. 
    Jag håller verkligen tummarna för er Bonifacio, Fritzi och Jag är bara jag. 

Har varit i kontakt med kliniken i Brno nu så nu är ialla fall bollen i rullning. Är de någon utav er som bor i Sthlm och har någon bra gynekolog som ni kan rekommendera och som man kan gå till isamband med undersökningarna som skall göras. 

Låter trevligt att göra som ni gjorde och kombinera de med lite semester i Prag. 

Kram till er 

• Quinna73
    Fritzi skrev 2015-11-03 23:55:57 följande:

Grattis Bonifacio!!! Så roligt och härligt och "scary". Förstår dig...

För min del slutade söndagen på sämsta tänkbara sätt - först ett minus och bara några timmar senare full menstruation. Nåväl, inga tvivel om vad som stod på i alla fall... Pratade med kliniken i måndags och jag måste nu stå över en månad pga att detta var ett färskförsök i stimulerad cykel. Troligtvis vill de nu göra ett FET i naturlig cykel, men jag är lite orolig för att det skall vara förspilld tid om ÄL uteblir, vilket hände för ett tag sedan. Skall diskutera med läkaren och se vad vi kommer fram till.

Nu vill jag dock glädja mig åt era positiva resultat, så heja er!! <3

Åh va tråkigt för dig Fritzi:( jobbigt när den där j-la mensen kommer. 
  • Quinna73
    Själv så har jag nu varit i kontakt med kliniken som du "jag är bara jag" rekommenderade. Fick mycket information och nu ska vi bara se var vi ska börja. 
    Vi har ju även varit i kontakt med kliniken i Riga men känns ändå lite bättre med den i Brno för ni är ju fler som rekommenderar Tjeckien så de känns som att vi kommer att gå vidare med den i Brno snarare än den i Riga. 

Vi har en dotter på snart 2 år som vi fick efter antal IVF försök och efter både färska och frysta försök så är de bara att inse att mina ägg är i för dålig kvalité (är 42 år nu)för ett syskon till vår dotter. Har funderar från och till på äggdonation men eftersom tankarna på adoption har funnits med redan sen vi började försöka få barn så känns inte tanke konstig med äggdonation. Även sambon är helt med på att vi vill ha fler barn så nu ska vi bara sätta alla bollar i rullning med kliniken. 
    Känns spännande och förväntansfullt samtidigt som de känns skrämmande att ge sig in i berg och dalbanan av känslor igen. 
  • Quinna73

"jag är bara jag" du skrev nått om att de skilde på medicineringen mellan dom olika klinikerna. Vad är de som skiljer eller egentligen vad är de du tar nu för medicinering på den här kliniken?

Svar på tråden Behöver lite stöd från någon. Äggdonation utomlands förra veckan