Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Behöver lite stöd från någon. Äggdonation utomlands förra veckan

Önskar dig verkligen lycka till!  Glad Jag är gravid efter vår 6:e ED och hoppas innerligt det går hela vägen ut! Vad gäller symptom så kan allt åt alla håll tyda på graviditet eller inte. Tyvärr, man önskar ju att det vore enkelt som t.e.x att få en blå tå så visste man att man var gravid.  Tungan ute 

Men varför i all sin dar du tar såna extrema mängder Lutinus fattar inte jag! Förvånad  Visserligen dubblade jag min progesterondos mellan 4:e och 5:e omgången och just den gången var den första jag blev gravid, men det där är ju nästan 3 ggr mer än vanligt. Det är en otrevlig medicin,sliter på slemhinnorna p.g.a pinnen man skjuter in och rinner ju ut enorma mängder. Jag har alltid tatt injektioner istället under ruvning. Som gravid fick jag välja mellan 2 olika injektionsmediciner eller Lutinus, men jag valde helt klart sprutan. Dosen jag skulle fått var dock den vanliga d.v.s 3 per dag.  Blir du gravid kan du byta till vad som helst annat som t.e.x Agolutin eller Utrogestan. Eller Crinone om du föredrar dom. Och vanlig dos räcker enligt min läkare. Som gravid producerar man egen progesteron,allt annat är liksom bara extra.

Jag är inte känslig för progesteron,får alltså inga symtpom av det, men vissa är jättekänsliga och med dina doser kan de säkert ge symptom. Mensen får du absolut inte så länge du tar både Progynon och progesteron. Den kommer ca 3 dar efter  man slutat med allt. Men nu hoppas vi!  Glad Ruva är en pärs,jag vet!! Men försök att inte känna efter,du kan vara gravid oavsett hur du känner. Jag tvivlade enormt denna gång, men likafullt var jag gravid.

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• Jag är bara jag

Jag tror slemhinnorna tar stryk av allt detta petande för att få in Lutinus och att de därför blöder lite. En manlig uppfinning-jag garanterar.Tror du utan vidare kan minska på dosen,det kan absolut inte behövas så mycket. Molvärk kan göra rätt ont och börja ganska tidigt. Min kom samma dag som gravbeskedet,d.v.s v.5+1 och menskänslan nånstans då också-och sitter i än. Huga,det känns som blodet rinner fast inget kommer! Så det ser jag som typiskt gravsymptom faktiskt.

Jag är så gammal så alla IVF.er gjorde jag privat i Sverige och alla ED har jag gjort i Brno. Jag säger väl inte riktigt än att jag är gravid för det är stora ord efter så många år, men jag hoppas kunna säga det och veta det om ett tag så tack snälla du!  {#emotions_dlg.flower} 

• Jag är bara jag
    Bonifacio skrev 2015-10-27 21:22:13 följande:
    Hmm, på min mobil ser det nu ut som det blir en massa frågetecken då jag gör smileysar...
    Det blir så på mobilen. Var gick ni om jag får fråga? Vi var på Unica de här tre sista förösken och har 3 i frysen kvar också. 2 från första äggomgången och en från förra omgången. En total önskedröm vore att få syskon av dem, vi får väl se. Drömmer
  • Jag är bara jag
    Quinna73 skrev 2015-10-28 13:12:02 följande:
    Hej, får jag fråga var Brno är? Då vi precis ligger i startgroparna för äggdonation så håller på att kolla runt vilka olika kliniker som det finns utomlands.
    I Tjeckien, ca 2,5 timmes tågresa från Prag. Men tågresan är väldigt skön,vacker utsikt,bekvämt och cafe´vagn. Brno är en gammal och vacker stad. Man hinner inte se mycket om man som vi gör ED, men gör man ÄD kan man ju antingen stanna där flera dar eller åka tillbaks till Prag. Där finns hur mycket som helst att se och göra. Känns som jag kan guida folk själv efter 6 resor.   Tjeckien är billigt vad gäller ED/ÄD också. Ingen kö heller. Och en av få länder som har den nya sortens progesteron som heter Prolutex som gett bra resultat.
  • Jag är bara jag

Min nuvarande heter Unica. Väldigt nöjd med den! Suveräna läkare. Bytte från Reprogenesis ( de gjorde bort sig totalt). Finns dock en till också som heter Reprofit.

• Jag är bara jag
    Quinna73 skrev 2015-10-28 13:31:21 följande:
    Tack va snällt, då ska jag googla runt lite och se vad jag hittar.
    När man åker dit flyger mina enklast till Prag då och sen tar tåget dit?
    Man kan flyga mellan Prag och Brno också eller t.o.m flyga till Wien och ta tåget, men jag tycker det går alldeles utmärkt ta tåget mellan Prag och Brno direkt. Kostar 200 corona,vad blir det nu... Drygt en tredjedels svenska kronor. Mycket vacker resa,går ganska sakta, men det där lunkandet framåt är avkopplande.  Glad  Maken sover,jag läser och tittar på naturen och städer/byar man åker förbi. Fikar nåt eller tar med fika från järnvägsstationen i Brno. Kostar "ingenting" och är helt okey mat. Bor man på Grandezza som har avtal med kliniken bor man billigare och har gångavstånd till stationen och gamla stan också.
  • Jag är bara jag

ED kostar ca 50000:- och då får man alla embryon. ÄD borde ju vara billigare egentligen, men jag vet inte. Tyckte absolut det stod priser när vi började kolla runt även om det nu är bra länge sen.

• Jag är bara jag
    Quinna73 skrev 2015-10-28 16:48:36 följande:
    Ja jag har mailat dom nu så går vi se vad dom säger. Tack tack för hjälpen ????
    De svarar snabbt och bra! Lycka till!  Glad
  • Jag är bara jag

De var inte lika beredvilliga att ändra mediciner eller nånting och till sist skyllde de alla misslyckanden på mig. Jag var inte tillräckligt positiv i mitt tänkande! Det blev droppen. Men f.ö var ju kliniken bra,inget fel på läkarna eller så utan mest koordinatorn. Verkar som de ändrat det där med progesteronet också,inga såna doser alls på min tid. Och gravid kan man självklart bli,inte det det handlar om utan hur jag kände inför dem. Man måste "gå ihop".

Finns ett hotell till som är jättefint också-Barcelo. Ännu flådigare frukost faktiskt!  Glad Denna gång var det +32 i Prag! Första resan dec.-13 var det -7! I påskas snöstorm i Brno! Så alla väder och årstider, men alltid nåt att se och uppleva.

• Jag är bara jag

De flesta gynläkare som samarbetar md de svenska klinikerna kan också ställa upp vid ÄD/ED utomlands. Jag har haft samma privata läkare i snart 8 år,han är suverän! Glad

Lycka till nu! Kram!

• Jag är bara jag

Beklagar Fritzi! Det är "bara" ta nya tag och försöka igen. Vi gjorde ett till färskförsök eftersom jag misslyckats 4 ggr på raken så det blev några månaders väntan. Det gör att vi nu har 2 embryon från den första kvar plus en från den andra omgången också. Jag tror personligen inte att misslyckandet berodde på donatorerna utan på medicineringen.

• Jag är bara jag
    Tuttis skrev 2015-11-04 16:14:54 följande:
    Jag kliver in i denna tråden. Är inne på ruvardag 8 med en blastocyst via äggdonation. Har gjort 7 IVF tidigare varav det sista slutade i missfall. Mår riktigt dåligt av att ruva... kännu som mensen ska komma men har ingen mensvärk ännu, ont i ryggen, brösten har slutat att ömma och jag fick minus på sticket imorse ????
    Man ger inte upp förrän det är kört!  Glad Test runt vad som motsvarar BIM ger inte alltid plus fast man är gravid så testa när du ska istället.  Mensen kan inte komma p.g.a medicinerna och menskänslan kan tyda på graviditet. Än idag i v.13 får jag den där menskänslan,det är obehagligt.
  • Jag är bara jag

Jag har bara gott att säga om min klinik! Glad Nästa steg är att bestämma kraven på donatorn om ni har sådana. De brukar ha så pass många att välja på att nån passar. Vi valde ingenting,har så udda blodgrupp också att det finns ytterst få donatorer. Kliniken valde dock en man med samma blodgrupp också även om det ska kvitta, men de ville gardera sig.

• Jag är bara jag
    Quinna73 skrev 2015-11-04 19:57:18 följande:
    "jag är bara jag" du skrev nått om att de skilde på medicineringen mellan dom olika klinikerna. Vad är de som skiljer eller egentligen vad är de du tar nu för medicinering på den här kliniken?
    De har en ny progesteronsort som heter Prolutex som gett bättre resultat i studier. Första gången med den blev jag inte gravid,sen höjde de dosen och bytte donatorer och då blev jag gravid så vad som gav vad vet jag inte. Jag har fått välja sen när jag väl är gravid vilken sort jag ville ha,då spelar det mindre roll. Jag har även fått välja Divina eller Progynon mellan försöken-måste ha nåt för att få mens. De kör med Gonapeptyl istället för Orgalutran. De sa att höjning av dosen Prednisolon var okey. Mer valfrihet överlag upplever jag. 
  • Jag är bara jag
    Tuttis skrev 2015-11-05 09:26:26 följande:
    Tog ett nytt test imorse- fett minus igen. Var uppe och kissade vid 03 inatt och tog testet 06. Är idag på ruvardag 9 med en 5-dagars blastocyst. Känns som att ett test borde visa två streck vis det här laget. Ge mig lite uppmuntran ????
    Du har inte officiell td än så vänta tills dess! Man vet aldrig,vissa plussar sen helt enkelt. Jag har aldrig testat med gravtest så jag vet inte hur det skulle gått för mig.
Svar på tråden Behöver lite stöd från någon. Äggdonation utomlands förra veckan