• mcflurry

Vilka barnvagnar är de som är mest populära?

Herregud..vilken djungel när man ska välja barnvagn!

Jag är helt ny på detta så hjälp mig

Vilka barnvagnar är de hestaste på marknaden just nu? 

Själv är jag sugen på en rätt "normal" och "vanlig" barnvagn... jag vill inte slänga multum utan en okej summa pengar.. och helst av allt vill ha jag ha 4 stadiga hjul...inga såna där snurr-hjul där fram, inte min grej!

Ge mig tips!

• Svar på tråden Vilka barnvagnar är de som är mest populära?
  • Skånetjej01

Många köper väl Emmaljunga, själv har jag en teutonia prestige med fasta hjul. Är super nöjd, men de är ganska dyra.

• mcflurry
    Skånetjej01 skrev 2015-10-21 17:47:40 följande:

Många köper väl Emmaljunga, själv har jag en teutonia prestige med fasta hjul. Är super nöjd, men de är ganska dyra.

Vilken modell i Emmaljunga?

Har funderat på en Brio Happy kanske... vet ni något om den?
  • amalie79
    mcflurry skrev 2015-10-21 17:50:28 följande:

Vilken modell i Emmaljunga?

Har funderat på en Brio Happy kanske... vet ni något om den?

Vi har kollat på den. Det är en klassisk barnvagn, har många vänner som haft den o gillat den. Däremot har flera upplevt den som klumpig som sittvagn och köpt en annan då.

Efter att ha kollat på den och brio smile så har vi bestämt oss för smile. Chassit blir pyttelitet ihopvikt så Den passar vår bil bättre också, med happyn skulle bagaget vara fullt med bara vagnen i.
  • amalie79

Men både happy och smile har ett schysst pris, kan inte heller ge mer än 5-6 000

• Fjäril kär

som 3-barnsmamma kan jag ju tipsa om att inte snöa in på "hippa" barnvagnar utan faktiskt välja barnvagn utifrån hur den ska användas och vilka behov ni faktiskt kommer att ha. 

Klassiska barnvagnar som Emmaljunga, Brio, Teutonia osv är ju alltid bra vad gäller komfort och hållbarhet , bra garantier och det går enkelt att få hjälp om det mot förmodan är något som går sönder eller inte är vad du önskat.  
    En hipp barnvagn av utländskt märke eller som du kanske köper via nätet har du inte lika lätt koll på och svårare med garanti osv. 

jag själv valde barnvagn utifrån väderleken och vad jag hade för krav på vad den ska klara av.  Att den vagnen sen fanns i läckra utföranden var ju bara en bonus. 

jag krävde fyra fasta hjul, stor varukorg, icke höj/sänkbart handtag och att den ska vara enkel att hantera som tex att fälla ihop och kunna åka kommunalt med utan att få ryggskott.   På så sätt försvann många vagnar på vägen och kvar återstod bara två modeller och jag valde den ena av dom.

• Nyfikna72

Köp begagnat och lägg de där pengarna på nåt vettigare istället. Folk ska bara ha det nyaste och ballaste (mycket sällan det mest användarvänliga) och lite äldre vagnar blir snudd på osäljbara så det är verkligen fyndläge. Har sett enormt fina vagnar slumpas bort för en femhundring........

• Maddi
    Nyfikna72 skrev 2015-10-21 18:37:26 följande:

Köp begagnat och lägg de där pengarna på nåt vettigare istället. Folk ska bara ha det nyaste och ballaste (mycket sällan det mest användarvänliga) och lite äldre vagnar blir snudd på osäljbara så det är verkligen fyndläge. Har sett enormt fina vagnar slumpas bort för en femhundring........

Som går sönder efter några månader och inga reservdelar. Eller har jag bara haft otur med begagnade extravagar?
  • Grodis15

Vi har en Brio-happy med knäledshandtag och är mycket nöjda. Tycker tvärtom MIT vad någon skrev att sittdelen är smidigare än liggdelen då vagnen känns mindre med sittdelen. Det enda jag inte gillar är att sufletten på liggdelen är så kort så barnet får alltid solen i ansiktet. Går väl att köpa solskydd dock. Kolla blocket, folk praktiskt taget ger bort dessa vagnar.

• Fjäril kär
    Maddi skrev 2015-10-21 19:52:40 följande:

Som går sönder efter några månader och inga reservdelar. Eller har jag bara haft otur med begagnade extravagar?

Det beror nog mestadels på vilket märke du köper och till vilket pris.

Förra årets Briovagn för halva nypriset eller nån gnekig paraplyvagn för en hundring.
  • mcflurry

Tack för tips!

En del av mig tänker att man kan köpa begagnat..medans en annan del vill ha nytt då det är första barnet..

Plöjer instsgram nu på bilder och inspiration

Svar på tråden Vilka barnvagnar är de som är mest populära?