• stajlish

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

hope88 skrev 2015-12-11 13:56:53 följande:

Då är jag för troligen första gången ruvare på ett embryo :) Åhh vi är så glada! De övriga 2 odlas nu vidare men det var ingen toppkvalité på dem som lät det som så får väl se. Ska försöka leva i nuet och hoppas på det bästa :)

Tack för alla tummar ni hållt <3

Kram

Grattis! =) Välkommen till ruvandet! Kram
  • stajlish
    Tjorven1980 skrev 2015-12-11 23:14:49 följande:

Pratade med kliniken under eftermiddagen och fick resultat av dagens blodprov och ultraljud. Många ägg och hormonnivåerna har ökat lite. Ska öka dosen Gonal-F idag och imorgon och sedan nytt ultraljud och blodprov på söndag. Känns väldigt skönt med så täta kontroller, har läst lite om överstimulering och det låter ju inte så trevligt.

Ska bli spännande å se hur många ägg dom får ut och hur många som blir befruktade och delar sig som dom ska. Har idag börjat tänka ganska mycket på äggplocket vilket jag inte gjort tidigare då det har känts så avlägset. Börjar bli riktigt nervös. Har ni haft er man/sambo med er under äggplocket? Hur ont gör det? Jag blir superspänd bara jag ligger i en gynstol så jag tycker att cellprover gör ont. Ultraljudet idag tyckte jag oxå kändes en del. Usch, får ta en massa lugnande så går det nog bra....

Ja, mannen var med och höll handen =) Det gjorde inte ont för mig, men det verkar vara väldigt olika. Jag upplevde det ändå som positivt och överkomligt. gick på ca 10 minuter och man fick morfin och bedövning! Det kommer gå fint!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-13 11:29:02 följande:
    Lite ömma bröstvårtor har jag och i går kväll utan anledning märkte jag att mina bröstvårtor vart hårda utan anledning. Det kändes märkligt. Men har ingen typ mol/mensvärk.
    Precis så hade jag också mellan ruvardag 1-3 typ.. tror de va Lutinusen!
  • stajlish

Det blev negativt för oss denna gång =( Trist såklart! Men det känns ändå okej. Vi ska göra FET v.3, hoppas på att den lilla blastocysten som ligger i frysen är vår bebis! :) Hoppas allt går bra för er andra i tråden! God jul! Hänger nog kvar i tråden ändå för o se hur de går för er andra. Håller alla tummar och tår för er! Kram

• stajlish
    Nmg skrev 2015-12-14 21:04:55 följande:

Åh va tråkigt! Men håller tummarna för att eskimån är den rätta för er!

Tack! Vi med! Annars har vi ju två försök/plock till om det skulle behövas. Nån gång är det nog vår tur! :)
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-14 21:56:25 följande:

Absolut! Skönt att ni fick en tid så tidigt, då blir det inte så lång väntan!

Ja, precis. Är ju bara en månad kvar ungefär =)
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-14 22:10:12 följande:
    Ja! Den lille är er bebis, det har vi bestämt! Så det så! Kram
    Eller hur!? =) Kram
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-15 06:59:31 följande:

Tog ett test imorse som visade negativt (vågrät ) och sedan syntes ett lodrätt SVAGt streck bakom. Fortfarande väldigt svagt inte ens blått, så att man skulle bedöma som ett plus men det en skugga där. Jag väntar några dagar och tar ett till test så att det inte är inbillning/synfel/fel på test. Haha!

Hoppas! =)
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-15 06:11:38 följande:

Inatt drömde jag att jag plussade. Tog ett test och det vart ett starkt plus. Hoppas, hoppas på en sanndröm. Inte för att jag brukar ha det, men den här gången kanske?!

Va sjukt! Jag drömde det också, två nätter i rad när jag ruvade. Snacka om att hjärnan tänker på det även när man sover ;) Haha! Hoppas verkligen det blir en sanndröm för dig! När ska du testa? :)
  • stajlish
    hope88 skrev 2015-12-15 10:42:15 följande:
    Åh vad tråkigt vännen :( Men du 2016 kommer bli ett år och vårt år! Så det så <3 Håller stenhårt tummarna för ert FET i januari att detta bli bebis :)

Peppkramar!
    Tack <3 Det blir FET v.3 =) Hoppas den lille överlever upptiningen bara! Ja, det ska det VERKLIGEN bli! Kram tillbaka
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november