• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Emrony skrev 2015-12-06 16:18:13 följande:

Vi har precis kommit hem från återföring av en blastocyst och det blev en till frysen också. :) nu är det bara att hålla tummarna att det vill va kvar.

Ska fortsätta med fragmin och pravidel fram tills provdagen. Blir aldrig av med sprutorna heller haha. Men det är för att försöka undvika överstimulering så det är ju för en bra sak.

Vad härligt att du är ruvare nu =) Å toppen med en till frysen också!!! Woho =) Håller tummarna stenhårt!!

Ja tänk så att det är bra för dig
  • hope88

Hoppas verkligen allt går bra imorgon Iskristall! Håller tummarna! =) Hoppas du också kan få sova lit inatt! Vilken tid ska ni vara där?

Kram

• hope88

Jag tror du kommer ruva från och med imorgon Lotten :) Spännande!

• hope88
    Lotten skrev 2015-12-06 20:22:29 följande:

Ja! Hoppas :)

Sen kommer den långa väntan. Men samtidigt är det inte så lång tid kvar till testdag iaf. Ska koncentrera mig på träning och kost fram tills dess :)

Håller tummarna och tiden får gärna gå snabbt :) Ja men det låter som en bra plan du har :)
  • hope88

Hoppas att det gått bra idag Iskristall och att ni fick ut fina ägg :)

Kram

Nu är jag på väg för andra vul, får se vad som bestäms idag :)

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-07 13:35:00 följande:

Spännande! Lycka till!

Det gick bra =) Äggplock på onsdag kl 09.00. Ska ta ovitrellesprutan ikväll och så blir det vilodag imorgon från sprutorna. Nu känns det nervöst!
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-07 15:32:58 följande:

Hej tjejer,

Det gick ju inte som jag trodde Själva plocket gick okej. Det fick trycka på min vänstra äggstock med handkraft, det kändes, för att komma åt de mindre blåsorna. Men har kräkts hela förmiddagen, fick ligga kvar länge med dropp och intravenös medicin mot illamåendet. Jag reagerade uppenbarligen dåligt på smärtstillandet Öm i magen, men jag har nu bestämt mig för att jag behöver morgondagen hemma också, är helt slut, inte just nu för ont utanför min nåt så underbara förmiddag :-/

Och så resultatet...4 ägg hittade embryologen. Hoppas bara de små lever vidare till insättning och ev nån till frys. Ingen jätteskörd, men jag hoppas verkligen jag slipper nytt ÄP med detta illamående. Sprutorna ingenting i jämförelse så här i efterhand!

Åh vad jobbigt!! Illamående och kräkningar är hemskt! Reagerar också dåligt på morfin.

Ja ta imorgon också och vila upp dig <3 Hoppas du snart mår bättre!

Grattis till dina 4 ägg nu håller jag tummarna att de befruktas fint och delar sig så ni får tillbaka ett fint ett och så någon till frysen vore ju toppen! =)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-07 15:34:17 följande:

Yay! Hoppas ni hade fler äggblåsor än jag! Spännande!

Kommer inte ihåg hur många du hade sorry =( Men idag såg de 10 blåsor som såg bra ut sol jag förstod det. Någon var lite mindre men i övrigt bra storlek. Frågade om der var bra och det da läkaren även om jag tycker att det lät lite. Är så orolig. Men han pratade om kvalitet före kvantitet så får väl lita på det. Hoppas bara de får ut några ägg iaf och att något av dem är guldägget precis som jag hoppas för dig nu =)

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-07 16:03:46 följande:

Åh va roligt! Önskar dig all lycka tiill

Tack så mycket! Är nervös nu men det är också väldigt spännande! =)

Hur mår du?
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-07 16:55:33 följande:

Ja det förstår jag, tänk att snart är det över! Jo det är ok hör, har varit väldigt uppstressad över vagiator tabletterna som jag ska ta. Har haft ont i magen ich illamående efter 2 tabletter vet Ej om det är biverkning eller stressreaktion från min sida. Jag har väldigt dålig erfarenhet av tamponger tex då jag blivit yr ich mått illa för att jag spänt mig så mycket ( många år sen) och kan som sagt inte ens använda det, och nu ska man ta in en tablett 3 ggr om dagen. Det har varit det värsta tucker jag under hela ivf:en.nu ska jag hämta ut crinone gel istället. De ska ju in på samma sätt men det ör åtminstone 2 ggr om dagen istället för 3. Hoppas det blir bättre!

Ja det börjar närma sig nu :)

Låter inte alla kul :( Vad skönt att du fick byta! Även om du får ta 2 ggr nu så är det 1 mindre stressprocess per dag iaf. Kan ju vara både lutinuset och att du känner dig stressad. Svårt att veta. Kämpa på <3
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november