• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nu så! Mensen satte igång i natt. Har sovit jättedåligt, men i morgon blir första sprutdag

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-26 19:59:09 följande:

Hej hur går det för dig? Har du tagit första sprutan än?

Hej, nä första sprutan blir i morgonkväll.

Hur går det för dig? Tredje sprutan ikväll? Går det bättre att ta dem nu? Några känningar av sprutorna?
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-26 21:18:59 följande:

Ok! Trodde det var idag

Ja jag ska ta tredje strax. Nja vet inte om det går bättre, igår var ena handen svettig och den andra iskall och skakade haha inte helt lätt att injicera då. Önskade att det va en penna så jag slapp själva injiceringar. Känningar är att det hugger och drar och ilar i vänster äggstock direkt efter andra sprutan. Få senhur det känns efter tredje ska eventuellt försöka få till ett UL imorgon är orolig över helgen om jag redan nu känner hugg och sånt. Är jätte rädd att bli överstimulerad.. har också lätt huvudvärk, annars känner jag mig "lugn" hela dagarna nästan som att jag fått lugnande... Haha. Skön känsla. Hur går det för dig? Nervöst?

Fick mens inatt så idag blev cd1 och i morgon cd2, då blir det första sprutan

Nä, än är jag inte nervös, mest förväntansfull.

Ja läskigt om man skulle bli överstimulerad. Man vet ju inte vad som är normalt eller inte att känna när man aldrig varit med om det här tidigare.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-26 21:43:26 följande:

Roligt jag tror det kommer kännas lättare för dig eftersom din är som en penna. Kommer du oxå ta orgalutran? Har nu tagit den tredje... Sved idag igen

Nä håller med om man inte vet hur man ska känna känns som man man överreagerar men bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite tycker jag.

Ja håller med dig, bättre en koll för mycket!

Jag hoppas det går fint med sprutorna. Jag sticker andra i jobbet, men det är en annan sak att sticka sig själv förstås Min sambo hjälper mig gärna och sticker mig om det skulle vara för jobbigt har han sagt. Han vill vara delaktig. Men jag vill nog helst sköta stickandet själv haha vet inte om jag litar på honom i just detta. Vill helst ha kontrollen själv Men jag kanske måste låta honom sticka ibland annars kanske jag gör honom ledsen
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-26 22:46:28 följande:

Va bra att han inte är rädd för sprutor bra att låta killarna vara delaktig oxå

Hihi nä, han verkar mest tycka det är spännande
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-27 10:10:33 följande:

Lycka till med första sprutan ikväll! Är det Gonal-F du har?

Nä, Bemfola heter den FSH stimulerande medicinen jag ska ta. Förfyllda sprutor.

Använde du Gonal-f?
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-27 11:18:34 följande:

Okej, ja jag hade Gonal-F och sen Ovitrelle som ägglossningsspruta :) Är det en penn-spruta den du ska ta?

Ja, de är förfyllda och klara. Kommer nu inte ihåg hur de exakt såg ut. Ligger i sina förpackningar i kylen. Tror de liknade insulinpennor.
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-27 17:25:04 följande:

Okej, då går det nog bra att ta dom! :) Stort lycka till!

Tack!

Nu är jag igång! Första sprutan är taget Det gick bra att ta den.
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-11-27 22:16:29 följande:

Duktigt! Skönt att du oxå är i gång jag tog spruta 4 idag. Snart måndag!! När ska du gå på UL?

Å spruta 4 Spännande med ul på måndag!

Jag ska på ul på onsdag Kan inte riktigt fatta att vi nu satt igång på allvar!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-11-27 22:31:58 följande:

Aha, du skrev här :) Då behöver du inte svara i andra tråden :) Skönt att det gick bra!

Hehe nu svarade jag dig i andra tråden! Nu vet jag vilka trådar jag ser dig i. Kanske blir lite dubbelt framöver
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november