1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Jag ska jobba på förmiddagen innan insättning. Det ska inte kännas något säger de.
Tack för svar lotten och nmg :) Jobbar inte helger jag heller men har äp på onsdag troligen. Får prata med min chef på måndag och förbereda henne om att det kan bli att jag blir hemma dagen efter.
Brukar insättning vara på eftermiddagen? Tänker också att jag jobbar insättning och kompar de timmar som det tar
Ni som tar lutinus hur mår ni av den? Biverkningar? nu när den värsta ömheten börjar gå över så börjar jag känna mig vanlig igen haha och just nu känner jag mig väldigt irriterad över det här med lutinus. Man tycker liksom att när man har tagit sprutor gjort ÄP och sen förhoppningsvis fått nåt återfört så har man liksom gjort sitt. Men nä... Då ska man börja köra in en krita insett underliv 3 ggr om dagen. Vet att det bara är att gilla läget men jag är bara less just nu. Tar det aldrig slut? Jag kan inte ens få in en tampong ( har haft dålig erfarenhet av det och spänt mig så mycket så jag nästan blivit ur och det svartnat framför ögonen) och nu ska man hålla med 3 ggr om dagen. Ursäkta att jag är negativ men blir så less bara. Och då är jag ändå tacksam att jag slipper andra sprutor osv som vissa får ta.
Jag fick tid för både äp och insättning redan i onsdags på vul. Blir det inget att sätta tillbaka, så avbokar de väl bara min tid.
Jag fick som du stajlish 3 paket lutinus utskrivet, alltså för 3 veckor.
Ikväll tog jag mina sista sprutor bemfola och orgalutran! Nu ser jag fram emot Ovitrellen i morgon kväll!
En fundering tjejer! Hur har era respektive upplevt äp? När de suttit bredvid?
Som att personalen hade full koll och förstående och att han var överraskad över hur fort allt gick! =)
Ni som gjort ÄP nyligen, hur
Mådde ni dagarna efter? Jag är fortfarande öm runt magen dock inte som första dagen. Nu kan jag sitta rakt osv, men känner mig förstoppad. Och det kommer även en liten brunflytning till o från ibland (ursäkta detalj info) är det vanligt? Jag var ute och promenerade en timme nyss i lugn takt, blev inte andfådd men är öm... Kanske va dumt av mig att röra på mig men jag ville liksom få igång tarmarna de blir inte bättre av att jag sitter still precis...