• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Jobbar ni dagen efter äggplock och dagen för insättning?

• hope88

Tack för svar lotten och nmg :) Jobbar inte helger jag heller men har äp på onsdag troligen. Får prata med min chef på måndag och förbereda henne om att det kan bli att jag blir hemma dagen efter.

Brukar insättning vara på eftermiddagen? Tänker också att jag jobbar insättning och kompar de timmar som det tar

• hope88
    irrbloss_83 skrev 2015-12-04 21:10:37 följande:

Jag var ledig dagen efter äggplock och det var väldigt bra. Det hade gått att jobba, men var ganska ömt när jag rörde mig osv, så det var skönt att få slappa på soffan istället. Efter insättningen slumpade det sig så att jag hade en kompvecka (hade ET i måndags) så jag har mest legat på soffan och promenerat med hunden. Även det rätt bra, fast det är kanske bra att ha nåt som ockuperar hjärnan mer också...

Okej tack för svar :) Ja öm lär man nog vara. Ja det är nog på både gott och ont att vara ledig under denna process.. blir det insättning på fredagen har jag helgen ledig iaf
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-04 21:23:16 följande:

Jag har också funderat på det där med att om man bör/vill vara ledig dagen efter äp. Min läkare sa att de flesta kan jobba dagen efter. Så jag har sagt till jobbet att jag troligtvis kommer på tisdag (äp på måndag) men de är förvarnade, att tycker jag det är för jobbigt så stannar jag hemma.Jag får känna efter då helt enkelt.

Och jag kommer jobba förmiddag innan insättning, sen vara ledig den dagen efter.

Ja man funderar ju hela tiden för vi vet ju inte så mycket nu liksom när det är första ivf. Känns som om man bara flyter med.

Min chef vet om att det blir äggplock på onsdag men ska prata med henne på måndag och förbereda lite. Säger som du att planen är att jobba om det känns bra men har jag ont blir jag hemma för då är de i alla fall förberedda, känns lite bättre från min sida då också. Men som du säger man får känna efter när det är över :)
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-04 21:41:11 följande:

Jag hade insättning 13.30 =)

Okej :) När får man besked om insättning?
  • hope88

Tack för svar tjejer antar att vi får mer besked på måndag på andra ultraljudet :)

Vilken tid tog ni sista orgalutranen? Har tagit de 20.45 tidigare kvällar.

Grattis till era befruktade ägg nmg så härligt :)

Snart dags för äp Iskristall! Spännande :)

Håller mina tummar för er alla som ruvar!

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-05 15:45:56 följande:

Min sambo verkar helt övertygad på att vi kommer bli gravida nu på första insättningen. För honom verkar inget annat existera. Haha jag vill ju bara förbereda mig på att det inte alls 100% säkert att lyckas första gången. Men tar jag upp det, blir han nästan irriterad på mig. Jag kan liksom inte få ventilera min rädsla med honom.. Men bra att nån är 100% positiv iallafall

Min man är likadan. Han är taggad och tror helt och hållet på detta och är positiv. Jag är lite mer restriktiv, pendlar mellan hopp och rädsla för att misslyckas. Som du säger skönt att ha någon som vågar vara positiv för förhoppningsvis blir ju detta bra :)
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-05 12:29:40 följande:

Ett tag sedan jag var in här i tråden. Kul att den är så levande

I tordags började jag med sprutorna, Gonal F. Den är hur lätt som helst att ta tycker jag. Måste även ta Fragmin från första sprutdagen. Den sprutan är lite trögare. Känns som att nålen är tjockare så man får trycka på mer för att få den genom huden. Dessutom svider den ett tag efteråt. Så 2 sprutor om dagen för mig, kommer bli värsta sprutproffset. Risk för att jag kommer vara blå över hela magen inom kort. Tur det är vinter så man alltid går med täckande kläder...

På onsdag ska jag på första kontrollen och se hur det ser ut. Allt känns så mycket mer verkligt nu!

Härligt att vara igång :) Tycker också att det är roligt att denna tråd är så "livad" :) Är det första ivf försöket ni är inne i nu?

Hoppas allt ser bra ut på onsdag :)
  • hope88
    irrbloss_83 skrev 2015-12-05 17:11:12 följande:

Åh, min också! Det är både väldigt irriterande och väldigt inspirerande. Jag funkar ju så att jag alltid försöker förvänta mig det värsta, medan han helt enkelt inte tänker på det. Det är säkert en lättare strategi för mannen, eftersom det eventuella barnet inte är i hans kropp, men det är ändå avundsvärt...

Han är bra på att stötta mig men känner inte riktigt samma som jag gör, vilket bara gör det besvärligt att prata med honom ändå :D Så jag tar ut det på er... ;)

Det får du absolut göra ;) Tycker det är så skönt att ha er att bolla med :)
  • hope88
    irrbloss_83 skrev 2015-12-05 18:13:18 följande:

Jag tog sista Orgalutranen kl 18 och sen Ovitrellen kl 20, men för vår del så meddelade de det från kliniken exakta tider, eftersom Ovitrelle-tiden styrs av vilken tid på dagen äggplocket blir och som jag fattade det så vill de att man ska ta Orgalutranen lite innan...

Okej ska troligen ta ovitrellen på måndag kväll efter ultraljudet. De sa inget i fredags om att jag skulle ta de senare på söndag eller så bara att jag ska ta gonal-f ich orgalutran som tidigare och så får man se hur det ser ut på andra ultraljudet
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november