• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Lycka till idag tjejer och kom ihåg att be om att smärtis ni kan få! Hoppas att det ändå går så bra som det kan.

Tur att du inte slog dig men skönt att du fick skratta av dig nmg ibland behövs det för att lätta lite :)

Kram till er!

• hope88

Härligt att höra att äggplocket gick bra nmg :) Hoppas äggen odlar på sig fint nu inför insättning :)

Vila och ta hand om dig!

Hoppas att äggplocket gott bra för dig med lotten!

Nu har jag varit på första ultraljudet. Allt såg fint ut. Ska fortsätta med samma dos över helgen och sen ett till ultraljud på måndag eftermiddag och så blir det troligen äggplock på onsdag. Ingen risk för överstimulering såg han heller så det var skönt att höra!

Den största blåsan var 15 mm. Sen var några 14 mm. Några 10 mm. De såg alla bra ut. Sen var det någon som var 6 mm också och de trodde han inte skulle växa på sig helt men kanske.

Så nu kör jag på under helgen och hoppas det ser bra ut på måndag också :)

Hur går det/känns det för er andra?

Kram

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-04 15:24:28 följande:

Va skönt att höra att det såg bra ut har du gjort korta?

Ja det kändes bra :)

Japp korta protokollet. Har kört en låg dos på 125 ie av gonal-f pga att de jag har pco. Dock har jag regelbunden mens. Men de med pco har lättare för överstimulering. Så läkaren var nöjd så då får väl jag också vara nöjd ;) Har ju inte så mycket att jämföra med hehe
  • hope88
    irrbloss_83 skrev 2015-12-04 15:52:56 följande:

Vad kul att det går som planerat. Jag hade 100 E Gonal-F och mådde toppen under stimuleringen, så helt vetenskapligt tror jag att det kommer bli lika bra för dig! :)

Härligt att höra din positiva erfarenhet irrbloss_83 :) Ja jag hoppas det jag också :) Hur gick din behandling och hur ligger du till nu? :)
  • hope88
    irrbloss_83 skrev 2015-12-04 16:15:51 följande:

Det har gått ganska bra för mig faktiskt, trots att jag väntat mig det värsta hela vägen (och fortsätter göra det) :D

Fick ut 8 ägg på ÄP-dagen, varav 5 befruktades. Vi fick 2-4 till frysen (väntar på besked om de två sista eskimåerna) och ett 5-dagars inplanterat för 4 dagar sen. Så nu är det den låååååånga väntan, som jag har rätt svårt med. Jag är en rätt otålig själ i vanliga fall så att vänta i två veckor och försöka att inte analysera ihjäl mig är rätt jobbigt. Men nånstans tror jag ju ändå att det är värt det :)

Låter ju toppen :) Härligt med ägg till frysen också! Hihi eskimåerna ;)

Härligt med en blaso i magen nu då :) Håller tummarna att allt går bra! Ja fy den här eviga väntan kan man ju bli knäpp av. Är likadan, otålig och vill ha svar på en gång men det går ju inte och visst är det svårt att låta bli att överanalysera. Ja det tror jag med och hoppas att det är :) Tiden får gärna gå snabbt!
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-04 16:51:47 följande:

Va bra! Håller tummarna

Tack :)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-04 17:11:03 följande:

Härligt med ett bra första vul! Tror helt säkert att det ser bra ut på måndag! Spännande!

Hoppas verkligen det :) Ja nu är det spännande! Snart är vi förhoppningsvis ruvare båda två :) Håller tummarna hårt!
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-04 18:11:13 följande:

Det gick bra. Väldigt ont dock. Har ganska ont ännu. Men det är väl normalt skulle jag tro? Legat på soffan sen vi kom hem. Ogillar att vara uppe och gå pga smärtan.

Insättning på måndag igen.

Gjorde det väldigt ont hela tiden? Usch låter inte roligt :( tyckte du att morfinet hjälpte? Är supernervös för äggplock. Gjorde väldigt ont på vä äggstock idag på ultraljudet och då tänker jag direkt att det kommer vara extra ömt där på äggplock. Gud vad man tänker och tänker.

Härligt med insättning på måndag hoppas på toppenägg :) Vila dig nu och ta hand om dig.

Kram
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-04 18:49:15 följande:

Jag upplevde att det kom lite stötvis. Tror ena sidan var värre än den andra. Ja, jag tror jag blev lite väck utav det. Efter andra sprutan börja jag bara asgarva! Haha! Kändes väldigt konstigt på ett sätt. Att få en skrattattack i den situationen.

När jag spolade äggledarna så kändes det som jag skulle gå sönder inifrån. Och hade den smärtan i tankarna innan. Det var inte så nu. De pausar om man vill. Allt går i den takt man själv vill.

Tack! Det ska jag göra. Och du också. Det är inte säkert det gör lika ont för dig. Jag tror jag är väldigt känslig för hade fruktansvärt ont när min kopparspiral skulle sättas in också.

Kram :)

Okej hellre stötvis kanske än hela tiden då :) Haha de är nog vana man blir lite snurrig av morfinet, de lär nog ha hört en hel del genom åren ;)

Aooouch lät inte kul med spolningen! Okej men det är ju bra så man får hämta andan lite :)

Absolut :) Hoppas det går bra!

Kram
  • hope88
    irrbloss_83 skrev 2015-12-04 18:54:35 följande:

Ja, och oroa dig inte för äggplocket, det är ju obekvämt som det mesta annat man gör under IVF-tiden, men det var verkligen inte så farligt. Bra smärtlindring och lugnt och bra tempo. Underlättade att få följa med på tv-skärmen också :)

Ja, jag också, fast jag har haft rätt mycket "mensvärk" idag som oroar mig, men jag försöker tänka positivt, att det är "växtvärk" istället....

Ska försök att inte oroa mig :) Ja det är ju inte dem roligaste behandlingen mm det leder förhoppningsvis till något väldigt fint :)

Ska försöka kolla på skärmen :)

Ja tänk positivt jag hoppas och tror att det är växtvärk :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november