• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Va bra! Håller tummarna

hope88 skrev 2015-12-28 11:46:13 följande:

Nu har jag pratat med en underbar barnmorska på kliniken! Nu ska läkarna gå igenom den tidigare behandlingen för att komma på en ny behandling till mensen i januari så det känns bra. Ska även in på ett ultraljud nästa tisdag för att se att allt ser bra ut inför nästa behandling så känns lite bättre nu.

Bara försöka vila upp sig lite nu!

• Nmg

Jag fick ett oerhört svagt streck som bara syntes i vissa ljus på rd 4 med blasto. Dock tog jag testet för att sedan jämföra om ovitrelle hade gått ut. Kan inte rekommendera att testa så tidigt annars. Om jag var du skulle jag vänta 2 dagar till o testa på rd 12 det borde ge ett mer "riktigt" svar

Tjorven1980 skrev 2015-12-29 11:20:59 följande:

Ruvardag 10 idag. Satte in ett 3 dagars embryo lördag 19/12.

När kan man göra gravtest och få ett tillförlitligt resultat? Vill testa på nyårsafton, dvs på ruvardag 12. Är det onödigt eller kan det ge ett korrekt resultat?

Vet inte om jag har några symptom, Lutinus gör ju att man känner sig lite märklig. Men har lite ont i magen till och från, trött, lite ont i skallen då och då, igår kom ett svagt illamående, varm ena stunden för att sen börja frysa. Drömmer väldigt mycket och konstigt. Lättirriterad, mer än vanligt:) Graviditetssymptom eller inte har jag inte en aning om. Har lovat mig själv att inte känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort...

• Nmg

Åh va spännande!!

Tjorven1980 skrev 2015-12-30 10:12:54 följande:

Om inte mensen kommit imorgon så gör jag ett gravtest. Imorse var lutinuskladdet ljust brunt, typ lattefärg. Tänkte på en gång att det är mensen som är på väg. Bara att vänta å se, har inte kommit nått mer färgat sen jag steg upp. Känns som att mensen är på väg men samtidigt inte. Springer på toaletten hela tiden för att kolla. Så för att få sinnesro ska jag göra ett test imorgon. Tur att FL finns, hade tjatat hål i huvudet på min stackars sambo annars 

• Nmg

Grattis!!!!! Va roligt!

Tjorven1980 skrev 2015-12-31 09:52:31 följande:

Kan inte bli så mkt tydligare! Även om jag hade det på känn sedan igår så kan jag inte tro att det är sant. Helt otroligt:))

• Nmg

Detsamma!

Iskristall skrev 2015-12-31 14:55:24 följande:

Gott Nytt År!! Kram

• Nmg

Vilken vecka är du i? Jag har ringt till kliniken idagväntarnpå att de ska ringa upp så jag får boka tid för VUL. Kände inte heller så mycket symtom förän 1 januari då kom illamåendet. Har inte spytt men mår illa mest hela dagarna, försöker äta ofta så hag inte känner nåt. Kommer nog bli ganska överviktig om det här fortsätter så här. Haha försöker dock äta frukt o sånt. V6+6 nu.

Tjorven1980 skrev 2016-01-06 16:59:22 följande:

Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid. Men det börjar sjunka in, sakta men säkert Mår förvånansvärt bra. Har slutat med Lutinus och efter det mår jag så mkt bättre. Enda jag märker av är att brösten känns större och tyngre och bröstvårtorna är mörkare. Ont i magen har jag oxå lite då och då. Tycker jag har väldigt lite graviditetssymptom, börjar nästan tro att det inte finns nått i magen. Har känt mig mer gravid när jag inte varit gravid 

Ska ringa kliniken imorgon då dom öppnar efter julstängningen igen. Förhoppningsvis får jag komma på ett VUL, har fattat det som att man brukar göra det när man gjort IVF. Då hoppas jag allt ser bra ut och allt blir lite mer verkligt.

• Nmg

Haha ja precis passa på och njut medans du mår bra. Ja jag använder mig av familjelivs graviditetUträknare den verkar stämma exakt på mig. Har skrivit ÄPdatum som

ÄL.

Tjorven1980 skrev 2016-01-07 10:08:29 följande:

Gick in i vecka 6 igår, eller 5+1. Enligt mina beräkningar, har räknat äp som ägglossning och sedan lagt till 2 veckor. Vet inte om det är korrekt men så hittade jag någonstans att man skulle räkna. 

Fy för illamåendet. Så länge jag mår bra så är det bara att vara glad:)

• Nmg

Hej allihopa! Hittade vår tråd när jag surfade runt lite på FL. Hur har det gått för alla? Känns som att detta var flera år sen!

• Nmg

HeSpännande med ÄP imorgon! Har du gjort ett annat protokoll denna gång? Jag håller verkligen alla tummar och tår! Jo det går bra här, plussade på ivfen sist när vi hade tråden igång, så det rullar på...

Känns som att det var så himla

länge sen vi började första ivf allihopa i tråden, har inte hört så mycket/ sett så många andra i andra trådar så jag blev nyfiken för hur det hade gått för de som plussat och de som skulle göra en andra behandling! j

stajlish skrev 2016-06-02 23:56:52 följande:

Hej! Ja, det va lääängesen :D 

Jag ska på mitt andra ÄP imorgon =)

Hur går de för dig?

• Nmg

Vad tråkigt att höra om MF, så himla tråkigt när sånt händer! Vad skönt att det gick bra idag, 11 st är ju jätte bra! Du borde få många att välja på jag hoppas verkligen att du får ett plus nu och att den stannar kvar denna gång!

Jag är i v29, bf i slutet på augusti.

stajlish skrev 2016-06-03 16:34:15 följande:

Ja,det gick så bra idag! 11 ägg :) ET på söndag. Nej, samma fast högre dos på gonal-f:en. Åh va härligt, vilken vecka är du i nu? Och ja, de va sååå längesen vi började i höstas :D Tiden går fort!Ja, plussade efter FET i januari som slutade i missfall som upptäcktes i v.8 på VUL :/ Tack! Lycka till med ruvningen denna gången! 

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november