• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Åh va tråkigt ! Men jag håller tummarna för dig ändå in i det sista! Nör var det du skulle ha haft mens då? Är den sen? Förstår att du är less på vaggisarna, så jobbiga... Jag tog min sista crinone igår, könns skönt att slippa faktiskt! Är sjölv lite nere idag för der könns som att Mina symptom avtagit. Men detnkab ju vara allt som håller på att gå ur kroppen oxå. Min man tycker jag ska ringa kliniken ich fråga om det vanligt men vad skulle de kunna veta om ärtan där inne är ok eller inte? Har 1 test kvar hemma så hag ska om några dagar bara för att kolla att det fortfarande är plus.

Iskristall skrev 2015-12-21 07:40:43 följande:

Hej, det är lite deppigt Min temp har sjunkit, har väl sagt att jag tempar. Tempen sjunker alltid inför mens, när progesteronet går ur kroppen. Alla ev symptom har försvunnit. Känner ingenting!

Tycker oxå akupunktur låter bra, har oxå hört positivt om det!

Jag har bestämt mig för att ta kontakt med en akupunktör, har gått hos henne tidigare. Har läst att det kan ge bättre resultat vid ivf, jag vet inte, men är beredd på att chansa.

Just nu är jag bara så arg/irriterad och pmsig. Vi är jullediga min sambo och jag. Han ligger och snarkar och jag kan inte somna om. Ställer alarmet på kl 06 för att ta vaggisarna som det känns som jag gör helt i onödan och sen kan jag inte somna om pga att sambon snarkar. Ska mensen komma så vill jag att den ska göra det så jag slipper gå upp kl 06 när jag är ledig för dessa

Jag är sååå glad för er som plussat!

• Nmg

Ja precis det kanske stämmer att de biverkningar avtar när man slutar med crinonen.

Regnbågsdröm skrev 2015-12-21 09:16:35 följande:

Fast om du har slutat på Crinone precis så är det ju troligtvis därför som symptomen avtagit? Man får ju biverkningar/symptom av Crinone? Jag tog den själv bara i två dagar då vår insättning ställdes in. Men läser hela tiden om biverkningar av den och hur de avtar när folk slutar. Det är ju av den anledningen man inte ska tjuvtesta innan heller, då läkemedlen kan ge falska utslag. Både testmässigt och symptommässigt. Så är nog med andra ord inget konstigt att symptom du haft har avtagit med tanke på att du slutat på läkemedlet Lycka till med allt!

• Nmg

Jaha okey, då får du uppdatera oss hur det går

Iskristall skrev 2015-12-21 08:48:10 följande:

Tackar kram! Håller tummarna för att er lilla ärta mår bra där inne, men det tror jag allt! Det är nog ingen fara att symtomen försvunnit lite, vissa känner ju ingenting när de är gravida. Men förstår att du tänker på det och är orolig, det skulle jag också vara! Nä, det är ju svårt för kliniken att veta i dagsläget om allt är bra där inne eller inte. 

Min mens ska komma typ i morgon om det var vanlig cykel. Än är den inte sen. Men dessa jobbiga vaggisarna kan ju skjuta upp mensen nån dag eller två också utan att man är gravid.

• Nmg

Va häftigt , kul skönt att det går bra!

FruGrävling skrev 2015-12-21 09:59:22 följande:

Nu har vi varit på ultraljud och sett ett litet hjärta som tickade. 8 mm var den lille vilket stämmer precis på 6+5. Vi är så glada och lättade!

Jag kan tillägga att mina symtom (ff a ömma bröst, trötthet och ett lätt illamående) som jag hade när jag testade och typ veckan efter (testade ju tidigt) minskade därefter. Kände typ ingenting alls där ett tag. Men sen en knapp vecka tillbaka är jag ordentligt illamående ff a om kvällarna, enormt trött ibland men inte varje dag och molvärk. Brösten ömmar lite men inte alls som de gjorde i början (och jag tog ju inte ens Ovitrelle så kan inte ens skylla på det). Med andra ord verkar det ju helt normalt att symtomen kommer och går.

• Nmg

Kul att du fortfarande är aktiv här o h skönt att allt såg bra ut på UL. Usch för illamåendet, hoppas det inte blir långvarigt.

cutepoison skrev 2015-12-21 10:05:43 följande:

Åh så roligt!!! 

Jag kan också göra en liten uppdatering för jag läser fortfarande tråden. Vi var och såg ett tickande hjärta för en vecka sedan i v 8+0. Hon/han var 17 mm. Det var bland det häftigaste jag någonsin upplevt tror jag. Är så enormt glad. Jag hade ömmande bröst och var orolig i magen de första 8 veckorna men sedan en vecka tillbaka är jag också illamående. Trodde jag skulle slippa det. Har spytt två gånger. Jätte kul att det är så pass många som har plussat tycker jag!! :) 

• Nmg

Jag var nog inte så symptomfri ändå,dock är det nya symptom nu, huvudvärk, trött och väldigt hungrig. Typ hela tiden.

• Nmg

Känns så tråkigt att ni inte fått plus än och att det känns negativt för er. Jag förstår precis hur det känns när nån säger att det kommer att gå osv. Det är de som inte varit i denna situation. Stor kram till er!

• Nmg

Jag förstår er, känner oxå att det är ren tur att det funkade på första det var jag inte beredd på. Det är ju väldigt stor procent som blir gravida inom 3 ivf så det är absolut ingen omöjlighet även om det känns så vissa dagar.

hope88 skrev 2015-12-21 19:22:23 följande:

Precis! Klart man är besviken för självklart fanns hoppet om att klara det på första försöket men försöker tänka som ivf läkaren sa på vårt första mötet att 1a försöket är en testomgång och att vi inte skulle gå ner oss helt om vi inte klarar det. Det finns de som blir gravida på första men de flesta behöver ändå några försök på sig innan de lyckas och de allra flesta blir det på de 3 försöken så jag försöker tänka så även om det är tufft och jag mest av allt önskade att vi var gravida nu och gärna igår ;)

Jag hoppas åt oss alla, men ska inte säga att det kommer gå för det vet vi ju inte men förhoppningsvis och det är med det hoppet vi får gå in med =) Vid nästa försök tänker jag gå in med mer försiktighet.. har känt av alldeles för mycket denna gång.

• Nmg

Ja visst är det märkligt hur man blir hur du med mat på jobbet? Jag är så nervös inför illamåendet som säkert börjar snart, så att MSN kanske inte kan äta tillsammans med de andra, hur man minska göra det utan att det märks. Ok det låter bra med träningen, måste nog oxå sätta igång lite

Lotten skrev 2015-12-21 21:41:42 följande:

Jag är mätt innan jag ens börjat äta.

Idag när jag klev in i personalrummet så reagerade jag starkt på att det luktade väldigt mycket ballong. Det stank verkligen. Hängde några ballonger där.

Jag har försökt träna lite under hela tiden men fick sluta för att jag hade så ont i äggstockarna. Tränade senast igår. Men blev så äcklad av att jag blev så klibbig. Brukar alltid bli väldigt svettig, men jag klarade bara inte av det. Kändes jättekonstigt. Jag kör cykel, bandet och crosstrainer :)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november