• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

phee skrev 2015-12-01 21:34:52 följande:

Tjuvtestade igår och i dag (rd 8) helt klart negativt. Och min magkänsla är helt hundra att detta tyvärr ej har misslyckats för vår del.. vet att det är tidigt men magkänslan är SÅ stark. Fick dock besked att vi har ett embryo i frysen så det ska man ju vara glad för. Men vad vi ska kämpa alla här för att lyckas !? Jag håller tummarna för Alla. Kan inte hjälpa att tänka på hur orättvist livet är idag. Dessutom förbannar jag min läkare som innan min behandling startade sa åt mig att jag inte kommer bli gravid om jag stressar upp mig . (detta var en läkare utanför kliniken). Det gör att jag klandrar mig själv för att detta inte kommer lyckas. Men hur kan hon säga nått så dumt. Tror många kvinnor som genomgår ivf vet. Att det inte alltid är så lätt att bara slappna av. ...

Förstår magkänslan men jag tror inte det är kört ännu <3 Håller tummarna stenhårt!

Men vilken läkare!!! Så får man inte uttrycks sig :( Stress har vi nog alla.. och jag har hört att det inte påverkar. Skaka av dig det där.

Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-01 22:48:45 följande:

Börjar bli lite nervös här, hur kommer det se ut på vul i morgon? Första vul:et efter sprutstart

Håller tummarna för vul idag!! Hoppas allt ser fint ut :)
  • hope88
    FruJohanna skrev 2015-12-02 08:29:42 följande:

Hej tjejer! Jag är helt ny på Familjeliv. Har dragit lite på att bli medlem då jag har varit rädd att bli alltför fokuserad på att bli gravid och alltför "nojig". Nu då jag och maken efter drygt 3 års försök (utan ett enda +) påbörjat vårt första IVF-försök så finns dock inget annat i min hjärna. Maken är stressad på jobbet och gör sitt bästa för att stötta mig men han räcker inte riktigt till och vännerna som själva har barn (i stort sett allihop) har ju såklart svårt att förstå. Jag ser att ni är många som ligger i precis samma fas som vi, så jag hoppas att jag är välkommen att följa era diskussioner här i tråden? :)

Jag hade äggplock i fredags  2015-11-27 (5 ägg, varav 3 mogna) och fick tillbaka två embryon i måndags 2015-11-30 (dag 3). Ser inte så ljust ut denna gång på grund av att våra embryon dels delar sig lite ojämnt och främst har ganska mycket fragment - därav satt man också in två. Så jag misstänker att vi kommer att vara inne i den här IVF-cirkusen ett tag till.

Välkommen hit :)

Spännande med ruvning! Hoppas hoppas att det tar sig ändå :)

Hoppas att du kan finna lite extra stöd i denna grupp med oss. Tycker det är jätteskönt att ventilera och peppa här :)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-02 10:35:40 följande:

Tack tjejer!

Det gick väl okej. På ena äggstocken hade 4äggblåsor växt till och på andra några fler fast mindre. Lite klent kände jag, men en sänkning av sprutdosen ett par dagar till och sen äggplock på måndag. Vi får se då hur många ägg vi får ut då. Jag känner mig just nu lite negativ fast sambon är jättepositiv, fast jag tror han inte riktigt känner till farorna som mindre ägg fast många blåsor, ägg som inte befruktats eller som inte delar sig som de ska, till skillnad från mig som läst allt

Ja att vi kvinnor vet mer är ju säkert ;) Har också läst och läst medan min min lyssnar på läkarna och får ta del av det jag vet. Vet inte vad som är bäst men ibland vore det skönt att vara lika ovetandes.

Skönt att du varit på första vul nu och jag tror ni kommer få fina ägg. Några sprutdagar till får de att växa på sig. Tappa inte hoppet :)

Gör de ett till ultraljud eller kör de på äggplock direkt på måndag? Nu är du på god väg :)

Imorgon börjar jag med orgalutran och så vul kl 13 på fredag! Vill också få lite besked man är ju helt ovetandes nu innan vul.

Kram
  • hope88
    Emrony skrev 2015-12-02 12:11:14 följande:

En lite uppdatering.

Plockade ju ägg igår, 13 stycken blev det tot.

Dom ringde idag och 5 stycken hade blivit befruktade. 

Är det bara jag som känner glädje över att det funkade så långt? Att vi är ett för första gången, oavsett hur det går sen. :)

Hur som helst så ska jag fortsätta med mina nya mediciner, pravidel och fragmin och lämna lite blod på fredag. Sedan åker vi tillbaka på söndag för att sätta tillbaka det, om de överlever så långt.

Känner mig orolig över det mesta just nu, googlar för mycket.

Det känns faktiskt bättre redan efter man får skriva av sig här.

Tack för stöttning, och för att man själv får peppa er med :)

Åhh vad härligt!! :) Jag tror definitivt att du kommer vara en ruvare snart håller tummarna för insättning på söndag!

Tack själv! :)
  • hope88

Håller tummarna för äggplock imorgon lotten och nmg :) Hoppas att det inte gör ont att ni får fina ägg!

Spännande pocatello! Håller tummarna att det är gravsymtom du känner av.

Jag tror inte det är någon fara med de där små dropparna Iskristall fortsätt som vanligt bara :)

Ikväll är det dags för orgalutranen.

Har börjat känna av i magen lite då och då. Det molar då och då och hugger till ibland på vä äggstock. Hoppas det inte är inbillning hehe och att det är normalt. Imorgon får jag besked på vul. Nervöst!

Kram på er och håller tummarna för alla ruvare :)

• hope88

Åh stort grattis till er Mizzis!! :) Vad härligt att få se ett ljuvligt pickande hjärta efter överstimulering och allt <3 Håller tummarna att allt går bra framöver också!

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-03 12:12:05 följande:

Tack! Och lycka till med orgalutran, det blir bra. Har du varit på UL än? Hur gick det?

Tack :)

Imorgon är första ultraljudet. Hoppas det går bra :)

Är lite nervös. Har börjat känna lite i magen tror jag. Lite molande och imorse högg det till i vä äggstock. Hoppas det är normalt, får se imorgon. Är mest orolig för överstimulering.
  • hope88

Ringde kliniken idag pga molandet vid äggstockarna samt att det typ småhugger när jag reser mig eller sätter mig ner.

Pratade med en vänlig barnmorska som sa att det nog händer mycket där nere nu och att vi får se vad ultraljudet visar imorgon. Hon sa att från 1 ägg som det normala till mer i behandlingen kan ju ge obehag men det man inte vill är att det inte går för fort och då kan det bli justeringar i dosen men att jag fortsätter med gonal-f som ordinerat samt tillsätter orgalutranen ikväll så får vi se imorgon.

Hade tydligen väldigt pigga äggstockar som hon sa också. Är det vanligt med dos ändring?

Blir ju då nervös att det inte ska gå bra eller att vi får avbryta. Ibland känns det så jobbigt att vara ovetandes om hur det går.

Hur har ni känt efter några dagars behandling?

Tiden får utvisa.

Kram

• hope88

Då var första orgalutransprutan tagen!

Kändes en del när jag stack in den och var trögare än med gonal-f. Svider nu efteråt men annars gick det bra :)

Håller en extra tumme för er som för äggplock imorgon! Förstår att det känns jobbigt och nervöst men det kommer gå bra :)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november