• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej! Jag tyckte det fick jättebra att blanda. Det var ju en plastförpackning med 2 förifyllda vätskesprutor som man skulle spruta i lilla burken med pulver. Jag snurrade runt flaskan lite som i en ring, skakade inte. Har inte varit med om att den blivit grumlig. Vet inte hur mycket det skakar i bilen men om du håller i den borde det ju gå bra? Fast jag vet ju inte hur långt du ska resa fråga på om det är nåt mer!

Regnbågsdröm skrev 2015-12-15 21:20:30 följande:

Okej. Hur tyckte du att det funkade att blanda och så? Tycker det verkar lite krångligt. Men är väl inte värre än att läsa hur man gör, så kan man det kanske efter en gång?

Det jag undrar mest över är det här med att man inte får skaka den när den har blandats (eller ska blandas) Vi ska resa i bil och den kommer vara blandad då. Tror du att det kan vara riskabelt? Har du varit med om att den typ blivit grumlig någon gång av att den skakats eller så? Sorry för många frågor. Hoppas du kan svara

• Nmg

Ja precis kanske lite skyddad så att den inte "studsar" för mycket

• Nmg

Har lätt huvudvärk nu. Första gången under hela den ivf period. Är orolig att det är mensen som

Spökar. Hade detta varit en naturlig cykel så hade jag få mens på fredag 18e. Könns inte så lovande med mina spökstreck? heller på testen.

• Nmg

Va! Det är ju helt galet, stort grattis! Vad underbart! Härliga nyheter!

Daiwa 33 skrev 2015-12-16 00:43:53 följande:

hej tjejer det var ett tag sen ,jag var senast här(ber om ursäkt mådde väldigt dåligt)...mitt senaste inlägget var den 20 november o vart så ledsen att fick avbryta våran behandling eftersom jag fick bara två stora blåsorpå höger sida :( o då dem sa till oss åk hem ta ovitrille o mys i sängen sen i 2 veckor skulle jag ta lutinus :) vart så ledsen att inte orkat skriva att jag hade mysslyckats osv :( hade tom.börjat röka igen o lite vin o rom då o då ...o jul bord o nån fylla.....men så hade vi bestämt med läkarna att vi ska påbörja allt igen i januari eftersom dem har julstängt! Så jag skulle ta lutinus 3 gången om dan ganska svårt på tanke ommitt jobb o mycked resande osv ...så vart nån dag utan oxå -eftersom jag trodde det var kört ändå (tänkte då nästa gång frågar jag dem ordentligt vad menas med lutinus osv ....-ftersom det e deras jobb o dem tror att vi vanligt folk e med på allt vad dem säger men egentligen 50% är en stor frågetecken :) igent mer om det så jag slutade med lutinus den 6 december (inte hela kuren :()o då kom jag på igår att den 14 jag skulle göra GRAV test ändå o bara ringa o säga att jag gjort -O TJEJER NI KOMMER INTE TRO MIG JAG GJORDE IDAG IMORSE JAG ÄR GRAVID I VECKA 4-5 <3 <3 <3 <3 <3 är i stor chock fast positivt -trodde att nå var på tok eftersom det hugger i ryggen hela tiden som jag svartnar ,ont i bröstet o nedre delen vid livmorden :) men ringde till läkare idag o dem grattade mig o sa va kul ....-nu vet inte näs vad som händer vidare bara vet att jag är lycklig -5 januari går jag på min första ultra ljud .----nu ere bara hålla tummarna att uteblir nå missfall! så med det tänkte jag säga tjejer tappa inte modet o hoppet det kommer o hoppas ni får mycket stöd i från era andra hälften -min man hjälpte mig till 100% ...är så tacksam ...tjejer jag håller tummarna för er o kom igåg hoppet dör sist ....puss o kram ska försöka lite läsa här har missat så mycket som hänt här ,men jag jobbat så mycket så inte haft tid---puss o kram på er o grattis till dem som blivit gravida o för andra det kommer för alla -kärlek 

• Nmg

Tack! Jag håller verkligen tummarna för oss alla! Imorse fick jag verkligen hålla mig från att testa. Igår var ju spökstrecket starkare än den i söndags men jag vågar inte lite på den eftersom testet hade gått ut från utgångsdatumet. Köpte 3 tester till igår. 2 st clearblue plus (där man får plus eller minus) och en digital med veckoindikator. Sen har jag klinikens test hemma ocå. Ska nog testa en imorgon och en på fredag. Kan inte hålla mig. Ska få mens på fredag oxå om detta va naturlig cykel. Har jag inte fått mens på söndag ska jag testa med den digitala då. Blir alldeles uppstressad över det här.. Dagarna känns sjukt långa.

Iskristall skrev 2015-12-16 06:45:24 följande:

Det kan vara positivt med huvudvärk, verkar vara många som får huvudvärk i tidigt! Och spökstrecken kanske inte är spökstreck, de kanske blir starkare om nån dag eller två! Jag tror som sagt på dig och än är det inte kört. Inte för nån av oss. Håll ut så håller vi tummarna för att mensen håller sig låååångt borta! Kram <3

• Nmg

Åh vad spännande!!!! Nu är det ju så nära liksom! Och alla dessa grejer man känner... ska du testa 22/12?

Iskristall skrev 2015-12-16 10:40:50 följande:

Åh så spännande! Håller tummarna att mensen håller sig borta!

Jag känner mig mycket positivare idag! Kände en lukt på kontoret som ingen annan verkade känna. Var runt och luktade på kollegornas kaffe för var helt säker på de hade nåt kryddat kaffe men det hade de inte. En kollega trodde det kanske var hennes duschcreme...luktade på henne också, men det var inte det heller haha

Och sen har jag blivit törstigare än vanligt, som du sa Nmg, vet inte om det är en biverkan kanske. Tycker jag blivit öm i hela brösten istället för bara vårtorna, brukar bara vara öm i vårtorna i vanliga cykler. Så nu nästan tror jag det kan ev vara nåt haha Men vi får se!

• Nmg

Va bra att det gick bra! Hoppas att du får en blasto , det fick jag ta hant om dig och vila ordentligt!

Tjorven1980 skrev 2015-12-16 12:10:14 följande:

Nu har jag varit på äggplock. Precis hemkommen och bäddat ner mig i soffan med en ckoladkaka

Gick hur bra som helst. Tyckte det gjorde väldigt ont när dom la bedövningen men sen var det hanterbart. Såklart kändes det lite men helt ok. Fick lugnande innan och smärtstillande under tiden. Var väldigt yr efteråt, kändes som en redig fylla. 14 ägg fick dom ut och imorgon får vi reda på hur det går med befruktningen. Troligtvis blir det 5 dagarsodling då jag hade så många ägg och hela tiden legat på gränsen till överstimulering. Läkaren tyckte att äggstockarna skulle få återhämta sig lite innan återföring.

Känns helt ok nu, lite trött men inte ont. Nu ska jag ligga på soffan hela dagen, tycker jag förtjänar det. Seriemaraton får det bli

• Nmg

Det här känns som en julklapp man får stirra på

Men inte öppna... Man vet inte om den innehåller nåt eller om den är tom. Haha! Nu ska hag testa imorgon bitti kan inte hålla mig längre. Haha det där med dofterna har inte haft så mycket problem med just nu förutom nyss på lunchen när nån hade fisk i matlådan... Brrr.... Annars känner jag molvärk, ingen klassisk mensvärk men det kan ju vara biverkningar från crinone eller att det är mens på g fast den blir annorlunda nu eftersom det inte är en vanligt cykel. Åker till Sthlm i helgen på weekendresa, hade varit så roligt att slippa mens då och dessutom plussa!

• Nmg

Egentligen inte så stor roll, bara det att den har delat sig mer när man sätter in den men om det blir en graviditet av den så sägs det att den lika gärna hade blivit kvar i livmodern om man hade sett in den efter 2 dagar oxå.

Regnbågsdröm skrev 2015-12-16 12:55:05 följande:

Vad spelar det för roll om man får en blastocyst egentligen?

• Nmg

Ja men det är oftast kliniken som

Bestämmer det. Har man fler än 5 ägg som verkar bra så odlar de till blastocyststadiet, men visst det finns ju en risk med det oxå.

Regnbågsdröm skrev 2015-12-16 13:24:04 följande:

Då känns det ju nästan bättre att få en tvådagars, så slipper man oroa sig för delningen ytterligare tre dagar? Ju.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november