1:a IVF behandlingsstart oktober/november
Hej vänner! Hoppas ni mår okej. Tänkte fråga om någon av er här tar menopur? Skulle vilja fråga lite grejer i så fall
Hej vänner! Hoppas ni mår okej. Tänkte fråga om någon av er här tar menopur? Skulle vilja fråga lite grejer i så fall
Har lätt huvudvärk nu. Första gången under hela den ivf period. Är orolig att det är mensen som
Spökar. Hade detta varit en naturlig cykel så hade jag få mens på fredag 18e. Könns inte så lovande med mina spökstreck? heller på testen.
hej tjejer det var ett tag sen ,jag var senast här(ber om ursäkt mådde väldigt dåligt)...mitt senaste inlägget var den 20 november o vart så ledsen att fick avbryta våran behandling eftersom jag fick bara två stora blåsorpå höger sida :( o då dem sa till oss åk hem ta ovitrille o mys i sängen sen i 2 veckor skulle jag ta lutinus :) vart så ledsen att inte orkat skriva att jag hade mysslyckats osv :( hade tom.börjat röka igen o lite vin o rom då o då ...o jul bord o nån fylla.....men så hade vi bestämt med läkarna att vi ska påbörja allt igen i januari eftersom dem har julstängt! Så jag skulle ta lutinus 3 gången om dan ganska svårt på tanke ommitt jobb o mycked resande osv ...så vart nån dag utan oxå -eftersom jag trodde det var kört ändå (tänkte då nästa gång frågar jag dem ordentligt vad menas med lutinus osv ....-ftersom det e deras jobb o dem tror att vi vanligt folk e med på allt vad dem säger men egentligen 50% är en stor frågetecken :) igent mer om det så jag slutade med lutinus den 6 december (inte hela kuren :()o då kom jag på igår att den 14 jag skulle göra GRAV test ändå o bara ringa o säga att jag gjort -O TJEJER NI KOMMER INTE TRO MIG JAG GJORDE IDAG IMORSE JAG ÄR GRAVID I VECKA 4-5 <3 <3 <3 <3 <3 är i stor chock fast positivt -trodde att nå var på tok eftersom det hugger i ryggen hela tiden som jag svartnar ,ont i bröstet o nedre delen vid livmorden :) men ringde till läkare idag o dem grattade mig o sa va kul ....-nu vet inte näs vad som händer vidare bara vet att jag är lycklig -5 januari går jag på min första ultra ljud .----nu ere bara hålla tummarna att uteblir nå missfall! så med det tänkte jag säga tjejer tappa inte modet o hoppet det kommer o hoppas ni får mycket stöd i från era andra hälften -min man hjälpte mig till 100% ...är så tacksam ...tjejer jag håller tummarna för er o kom igåg hoppet dör sist ....puss o kram ska försöka lite läsa här har missat så mycket som hänt här ,men jag jobbat så mycket så inte haft tid---puss o kram på er o grattis till dem som blivit gravida o för andra det kommer för alla -kärlek
Tack! Jag håller verkligen tummarna för oss alla! Imorse fick jag verkligen hålla mig från att testa. Igår var ju spökstrecket starkare än den i söndags men jag vågar inte lite på den eftersom testet hade gått ut från utgångsdatumet. Köpte 3 tester till igår. 2 st clearblue plus (där man får plus eller minus) och en digital med veckoindikator. Sen har jag klinikens test hemma ocå. Ska nog testa en imorgon och en på fredag. Kan inte hålla mig. Ska få mens på fredag oxå om detta va naturlig cykel. Har jag inte fått mens på söndag ska jag testa med den digitala då. Blir alldeles uppstressad över det här.. Dagarna känns sjukt långa.
Åh håller tummarna för alla nu!
Åh vad spännande!!!! Nu är det ju så nära liksom! Och alla dessa grejer man känner... ska du testa 22/12?
Fråga: är det nån mer här som är svälld i magen under ruvartiden? Jag ser ut att vara gravid i tredje månaden. Det är lite böttre på morgonen men sen under dagen ökar det igen. Tänk om det är överstimulering eller kanske mensen som är på G. De sa att jag inte hade npgra tecken på att bli överstimulerad ?
Aha ok det kanske är progrsterontabletterna som gör att man blir svälld och gasig? mina bröst känns bara ömma och tunga och något tydligare blå ådror men jag kanske inbillar mig. Annars inget speciellt ! Brukar du känna så som du har nu? Annars borde det vara ett bra tecken?
Absolut, hoppet är det sista som överger oss nu
Är det sluttampen! Inte
Många dagar kvar nu av ruvardagarna
Mmm verkligen. Japp imorgon testar jag, det borde vara ganska relevant ändå tycker jag, är det negativt så är det säkert så med stor sannolikhet. Men jag tar sånt där plustest imorgon för och senom spökstrecket blivit starkare. Är det ett svagt plus så tar hag den digitala på söndag när jag får testa enligt kliniken.
Håller tummarna för dig! Tror det kommer gå jättebra med det lilla embryot i din mage. Bara för att de andra inte klarade sig betyder inte det att det du fick återfört inte heller kommer göra det. Tvärtom, miljön i livmodern är bäst. Och du fick ju det bästa av dem alla.
Jag hade samma situation som dig, och för mig gick det bra! Eller rättare sagt, jag hade faktiskt sämre förutsättningar än dig, haha. Fick hela 9 befruktade ägg, men alla utom ett såg dåliga ut, så de paniksatte in ett dag 3 istället för som planerat dag 5. Och mycket riktigt dog alla de andra innan de hann bli 4-5 dagar, förutom det lilla de satte in i mig, det klarade sig och jag plussade! Blev också jätteledsen när de dagarna efter insättning ringde och sa att ingen av de andra klarade sig... Känns ju som att oddsen är emot en och att dessutom inte få ett enda till frysen med så många från början.. =(
Men är nu i v 8! Fast nu kommer oron att det ändå är nåt fel på embryot jag fick, och jag tänker ibland på risken för missfall senare om det är så att det är lika dålig kvalitet som de andra, men att det inte visat sig ännu... Åh att man alltid ska oroa sig för något!
Håller i alla fall tummarna för dig.
Ps. Jag kunde inte hålla mig utan testade positivt redan Rd 9. Ville se om det ens fäst.