• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-01 06:43:51 följande:

Igår kväll när jag tog orgalutranen och var klar med den, så när jag skulle dra ut den kom det en droppe blod, det försvann när jag hade på en bommulspad, så det va inget som fortsatte blöda. Är det här nåt man borde oroa sig över?

Ät lite nervös för den sprutan också. Läste i instruktionerna att man ska dra ut kolven? När nålen är i för att se att man inte träffat ett blodkärl gjorde ni så?

Tror det är helt normalt att det kommer lite blod efter man drar ut nålen så oroa dig inte :)
  • hope88
    jagvillhabarn skrev 2015-12-01 10:51:28 följande:

De kom.blod efter flera ggr när jag tog orgalutranen. Ingen fara. Ibland läckte det även ut en droppe orgalutran efter jag tagit sprutan.

Skönt att höra. Man vill ju inte göra fel blir stressad av tanken hehe.
  • hope88
    Aliiice skrev 2015-12-01 10:54:23 följande:

Hej tjejer!

Idag var jag på äggplock fick ut 11 ägg och personalen var jätte positiva. Men precis innan vi skulle gå kom läkaren och sa att hon sett vätska i livmodern och det var inte en bra miljö att sätta tillbaka embryot om vi lyckas komma dit :(

Så nu är jag jätte orolig! Har någon annan varit med om samma sak? Vad är orsaken till vätskan? Hur gick det för er?

Kram

Grattis till äggplock Aliiice :) Hur kändes det?

Har inte haft vätska i livmodern dock i buken tidigare men då har det varit för att jag haft cystor som spruckit och det har försvunnit av sig självt. Kroppen brukar ju ta hand om det mesta så förhoppningsvis försvinner den vätskan du har i livmodern till det är dags för återföring. Håller tummarna för det! Vad sa läkaren mer då?

Kram
  • hope88
    Aliiice skrev 2015-12-01 11:25:25 följande:

Tack! Det var en jobbig upplevelse jag hade ont hela tiden. Fick fyra morfinsprutor men det hjälpte inte :( men skönt att det är gjort nu iallafall! :) har du gjort det och hur kändes det? Dom tyckte det var lite konstigt att jag hade så ont..

Okej för det var något med den stilen läkaren sa med att det brukar oftast försvinna av sig själv så håller tummarna på att det är borta tills på torsdag då det eventuellt blir återföring :)

Fy det låter inte roligt :( Morfinet kanske inte tog på dig? Skönt att det är över nu i alla fall och så får du vila. Har du ont nu efteråt också?

Ja jag tror det försvinner hoppas det för din/er skull :) Håller tummarna för fina embryon och återföring på torsdag.

Det här är min första ivf så har inte gjort äggplock tidigare. Är på sprutdag 3 :) Är lite nervös inför äggplocket men hoppas det går bra. Har fått morfinsprutor förut ich i stort sett slocknat så hoppas på den reaktionen nu också men det tror jag inte eftersom man säkert spänner sig och då kanske morfinet inte tar ordentligt. Hoppas på det bästa :)

Kram
  • hope88
    Aliiice skrev 2015-12-01 12:13:24 följande:

Dom sa att äggplocket inte är värre än att spola äggledarna ifall du gjort det men det är ju så olika och stämde inte in på mig. Nee morfinet tog inte bra har mest varit snurrig och borta sen efter ingreppet hehe. Nu har jag som en kraftig menssmärta men fick med mig värktabletter med lite morfin i hem så det är lugnt just nu :)

Men vad roligt! Välkommen i gänget :) när har du första ultraljudet? Allt går så himla snabbt från det att man börjar spruta hehe

Har inte gjort det heller så det är lite jobbigt att inte ha något att jämföra med men inom kort får jag väl veta ;)

Hoppas att du får kontroll över värken med smärtstillande :)

Tackar :) På fredag är första ultraljudet nervöst men spännande! Hehe hoppas på det, tiden får gärna gå fort :)
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-01 13:00:08 följande:

Okej :) tack för ditt svar.

Jag är så orolig för äggplocket. Hade fruktansvärt ont när de spolade äggledarna. :(

Jag har ju haft ganska ont nu under sprutdagarna med :(

När gör du äggplock lotten? Är också nervös men hoppas det går bra för oss
  • hope88
    Emrony skrev 2015-12-01 13:25:24 följande:

Hej tjejer!

Nu är vi precis på väg hem efter äggplock.

Jag var supernervös innan, men lugnande ner mig när vi fick ett rum att vänta i, säkert 1.5 h -2 h innan vi kom in.

Jag fick två alvedon när jag kom sen när själva äggplocket var så fick jag sammanlagt 2 morfinsprutor. I mitt fall så var det inte alls så farligt som jag trott, skulle inte ha några problem att göra det igen. Vi fick ut 13 ägg sammanlagt. Fick även med mig recept på fragmin och pravidel. Jag ska även ta några blodprov på fredag, jag tror att jag har risk för både blodpropp och överstimulering, men hinner ta den nya medicinen några dagar innan blodprovet så då kanske dom kan se hur jag svarar på det. Någon annan som fått samma? Blir så himla förvirrad när jag inte har stenkoll på allt, men får nog bara släppa det. De ska höra av sig i morgon om när vi ska få komma tillbaka. Håller tummarna att allt går fint :)

Grattis till äggplock och att det gick så bra :) Skönt att höra!

Hoppas allt går bra så ni får insättning snart :)
  • hope88
    FörstaIVF skrev 2015-12-01 14:13:39 följande:

Hej alla!

Vad bra det verkar gå för dom flesta här, det är ju toppen!

Själv lutar det nog mot ännu ett avbrutet försök. På mitt andra VUL igår så hade inte hänt särskilt mycket sen den första kollen och dom är extremt oroliga för en överstimulering... fick dock höja dosen från 150 till 187,5 IE menopur men tror inte det gör särskilt mycket till eller från. Ny koll på torsdag och då får jag besked om jag ska fortsätta eller inte. Känns bara så j*vla trist att man ska behöva avbryta igen.. :( sketäggstockar man har rent utsagt! Läkaren sa att jag hade väldigt "fina" äggstockar som nog allt kan producera fina ägg om man hittar rätt dos men just nu så känns det som att det aldrig kommer gå. Gaaaahh! Skit.

Så, nu fick man sagt det iaf...

Men jag sitter på läktaren och hejar på er andra iaf!

Åh vad tråkigt FörstaIVF :( Att det ska vara så svårt allt. Varför kan allt inte bara flyta på så vi också får uppleva familjelivet. Barn är en gåva och jag hoppas vi alla kommer klara detta.

Håller tummarna att läkarna hittar rätt dos för dina äggstockar snart!

Peppkram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-01 15:40:50 följande:

Tar ni sjukledigt från jobbet vid äp eller hur har ni gjort den dagen? Eller semester eller vad?

Jag har massa komptimmar. Samlat på mig inför detta så tänker använda dem först
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-01 16:40:00 följande:

Ikväll blir det SISTA menopuren och orgalutranen! Äntligen! Hoppas jag aldrig behöver ta de igen! Har blrjat bli väldigt glömsk senaste dagarna måste bero på den där hemska menopuren.. Känns så långt till ÄP på fredag.. Börjar bli ömt nu, blir nog bilen till jobbet fram till fredag, ömmar ordentligt när jag cyklar över nåt gupp. Börjar känna mig svälld om magen oxå, är det vanligt att blir så eller blir man överstimulerad då? Läkaren på UL igår sa att det inte fanns några sånna teckna just nu. Blir man lite svälld om magen pga äggblåsorna eller är det oftast vätska?

Skönt att tagit de sista sprutorna :) Hoppas allt går bra nu inför äggplock och så :)

Ja ta bilen och vila magen lite.

Vet inte hur det blir vid överstimulering men om läkaren inte såg något sist så tror jag inte det är någon fara. Kommer gå bra detta
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november