• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Nmg skrev 2015-12-09 16:21:00 följande:

Hej på dig! Vad skönt att allt är bra! JS tänk att vi är ruvare nu! Tänk när vi skulle börja sprutorna, då trodde vi aldrig det här. Känns fortfarande ofattbart. Va kul dp har vi testdag nästan samtidigt hoppas att vi får "julbebisar"! hoppas hoppas att ditt andra ägg går vidare till frysen då. Skönt att veta att man har nån mer chans om inte detta funkar! Hur var ET? Jag fick lugnande igen för jag ville ha det men jag tyckte det kändes väldigt ömt.

Nä, inget lugnande. Återförandet kändes ingenting. Allt gick jättebra! Det lättaste hittills haha

Har du TD 22/12, 3 dagar före mig, jag fick TD juldagen. Men jag kan säga redan nu att jag kommer testa redan på julaftonsmorgonen om inte mensen kommit. Vill ju veta om jag kan dricka glögg på julafton eller inte
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-09 16:22:10 följande:

Du är nog snart ruvare du oxå Var det på fredag du skulle tillbaka?

Jag tror absolut på att hope88 kommer följa vårt spår och bli ruvare på fredag!

Hope88, tro inte annat! Hjärta
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-09 16:36:42 följande:

Haha! Ja man orkar inte hålla dig liksom! Då får vi framemot glöggen nästa jul i så fall jag har testdag 22a men hon sa att jag kunde testa redan 20e om jag ville. Gaash hur ska man stå ut!

Hur många dagar efter ÄP blir den 20:e? Ja men då ska väl jag kunna testa den 24:e utan problem...hoppas bara inte mensen hinner före!? 
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-09 17:27:58 följande:

Då är det 16 dagar efter ÄP! Hoppas verkligen oxå att mensen inte kommer. Kommer bli så fruktansvärt less då.

Ja men eller hur! haha
    hope88 skrev 2015-12-09 17:17:38 följande:

Stort grattis nmg till ruvningen och härligt med 2 blastocyster till frysen! =))

Håller tummarna för er båda! Och även ni andra som snart har TD! Bebisverkstad på riktigt här nu ;)

Tack så mycket tjejer hoppas verkligen att jag får joina ruvarklubben på fredag :) Hi Hi!

Kram

Klart du gör! Tänk inte annat nu! LOOOOVA!?

Tjorven1980: När har du ÄP? Spännande en till i ruvarklubben snart?

• Iskristall

Jag som tänkte lägga mig i soffan med benen upp...sitter här framför datorn istället...rastlös till tusen haha
    Hur känner du Nmg?

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-09 18:55:22 följande:

Ja hihi jag har försökt sysselsätta mig. Varit på Ikea och ätit och köpt lite julklappar. Är på väg hem nu mår du bra förutom rastlösheten?

Ja, jag mår bara bra nu! Du? Jag har gjort hemmagjord fruktjuice här! Kände att jag måste få nåt nyttigt i mig!
  • Iskristall
    FruJohanna skrev 2015-12-09 19:50:15 följande:

Vad roligt att det gått bra för er med återinförandet idag tjejer! Håller tummar och tår för att de små pluttarna fastnar där de ska! Låter ju som att ni fått tillbaka fina ägg

Jag har lyckats koppla bort ruvningen ett par dagar men efter att en kompis ringde och berättade att hon är gravid i måndags och vi fick besked om att vårt embryo i labbet inte utvecklats, så blev det soffan igår kväll. Är inställd på att mensen kommer efter helgen men hoppas såklart på någon form av mirakel!

Bara för att embryot i labbet inte utvecklats betyder det inte att embryot du fått tillbaka inte gjort det. Miljön i livmodern är ju den bästa miljön för de små! Håller tummarna att mensen håller sig borta!
  • Iskristall
    FruJohanna skrev 2015-12-09 21:52:51 följande:

Tack tjejer, ja vi håller fortfarande tummarna och imorgon känns det förhoppningsvis bättre. Ja känslorna pendlar verkligen då man går och väntar!

Ja, det kan jag tänka mig att de kommer göra, att känslorna pendlar! Ja, i morgon känns det nog bättre igen!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-10 08:22:42 följande:

Hur många dagar efter ÄP är man "öm". Jag är inte så öm under dagarna utan mest morgon innan jag kliver upp ur sängen (magen). Men man vet inye längre vad det beror på i denna karusell, ÄP, sprutor, eller kanske till och med gelén/tabletterna. Förvirring deluxe!

Jag kan inte säga att jag är direkt öm längre alls. Kan känna lite ömhet om jag tex reser mig upp ur vår låga soffa

Jag har inte direkt ett stillasittande jobb och nojar nu över att jag rör mig för mycket. Försöker se till att inte bli för andfådd eller anstränga mig för mycket! Tänk om jag förstör nåt? :-/
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november