• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Iskristall skrev 2015-12-17 05:06:52 följande:

Då har jag tjuvtestat första gången, RD8. Brutalt negativt. Vet att det är tidigt men inte ens tillstymmelse av spökstreck. Så nu ställer jag in mig på mens och en vanlig jul. Bättre bli positivt överraskad senare om det ändå tagit sig, än gå och hoppas på nåt som inte finns.

Lycka till Nmg idag och lycka till alla andra!

Jag tror bara det är för tidigt vännen! RD 8 är ju väldigt tidigt att testa på. Tror från RD10 är som tidigast med ett tvådagars har jag läst.

Så visst kan du vara gravid =) Vänta några dagar till. Kram
  • hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-17 08:24:55 följande:

Det här kanske låter jättedumt nu. Ta mig inte fel nu. Jag kom själv aldrig till ruvning vid vårt förra försök, så jag vet ju inte hur det är.

Men allt det här tjuvtestandet? Ångest hit och spökstreck dit. Varför väntar ni inte bara? Ni blir lika besvikna oavsett om testet visar negativt. Det här verkar bara spä på ert hopp och sen förtvivlan ännu mer.

Och det går inte att "ställa in sig i förväg" på vad man ska känna. Ni som får negativt på dagarna i början och säger att "det kan vara bra att jag har ställt in mig på det", ni får ju ändå höra att "det kan ändras fort" och "ge inte upp". Besvikelsen kommer då bli exakt lila stor, om inte större, om ni sen får ett negativt test på testdagen igen. Jag tror verkligen det.

Anledningen till att jag skriver det här är för att det gör så ont att läsa hur ni kastas mellan hopp och förtvivlan ännu mer. Det gör man ju hela tiden i den här processen, men med det här testandet gör ni det ännu värre. Jag tror verkligen det.

Hoppas ni inte tar illa upp av mitt inlägg. Jag önskar er alla lycka till. Och lite lugn i själen. Kram!

Låter inte konstigt eller dumt enligt mig och jag förstår hur du tänker för jag önskar lite att jag själv kunde tänka så. Men har alltid haft dåligt tålamod och så har jag ett kontrollbehov som gör det svårt att låta bli. Men självklart blir jag lika ledsen och besviken om det visar minus på tjuvtestet och på testdag. Hopp och förtvivlan lever nog inom mig varje dag.

Kram
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-17 08:27:08 följande:

Så fruktansvärt ledsen. Vill inte gå utanför hemmet idag. Vaknade vid 5 inatt och såg en ljusrosa blödning. Väldigt vattnig. Nu ännu mera! Blod tas ju väldigt negativt, fast det står i papprerna att man kan blöda trots graviditet. Är på RD 10 idag.

Håller tummarna för oss allihop! Och stort grattis till er som plussat! :)

Jag hoppas och tror att det är lutinuset. Har också haft lite rosa i flytningarna från lutinus och det kan rinna som vatten ur mig på morgonen (ursäkta för detaljer :p)

Stor kram till dig håller tummarna för plus!

Kram
  • hope88
    FörstaIVF skrev 2015-12-17 10:04:16 följande:

Hej!

har bläddrat och bläddrat men hittar inte vår lista?! Någon som råkar ha den nära tillhands?? :)

Kom ju till slut iväg på ett äggplock i tisdags och dom fick ut 8 ägg på tolv blåsor och 7 av dom blev befruktade. Så himla skönt att ha kommit ytterligare ett steg på vägen :) Återföring på söndag med blastocyst, och bim på nyårsafton!

Är det någon som vet om det är ok att använda tampong när man håller på med lutinus???

Woop woop vad härligt! ett steg fram ytterligare på denna resa :)

Tampong skulle jag undvika sa kliniken
  • hope88
    jagvillhabarn skrev 2015-12-17 08:53:09 följande:

Jaaaaa!!! :)

Nu har vi fått se lill knodden :) 8 mm var den nu i v7+2 vilket var helt normalt och vi fick se det lilla hjärtat picka :)

nu har mf risken minskat från 20% till 4%. Tror vi e lyckligast i världen nu. Bara o hoppas att allt går vägen nu bara.

Underbart <3
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-17 11:09:23 följande:

Tack gumman!

Hur mår du?

<3

Jag mår bra men vissa dagar är jobbigare. Är på RD6 idag och nu är ovitrellen ute ur kroppen, tog test igår och då var det svagt och imorse helt blankt. Ska försöka hålla mig nu och testa tills nästa vecka men det är svårt.

Mår illa emellanåt, svettas då och då och har molande värk i livmodern så nog spökar progestronet.

Inget brev från kliniken än om våra 2 ägg så det blev inget. Så tar det sig inte ni så inväntar vi mens i januari för försök 2.

Kram
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-17 11:12:36 följande:

Stort Grattis till alla er som plussat

Det är så härligt att gå in i denna tråd och läsa att det dyker upp med jämna mellanrum. Inger hopp att det kanske kommer att fungera även för en själv. Och att se att det finns dom som blir på tjocken gör att denna ivf karusell känns lite lättare. Ni som fått plus, njut av er efterlängtade graviditet

Håller med dig helt och ålder det ger hopp =)

Vart ligger du nu? Visst plockade ni ägg nyligen?

Kram
  • hope88

ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.51, bim 31/12, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/12, 27 år 

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år. 

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 år

Gravid! 

Mizziz BF 25 juli

Cutepoison BF 26 juli 

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti

• hope88
    Iskristall skrev 2015-12-17 13:35:46 följande:

Inget brev än är väl inte alls lika med att de inte togs sig vidare de små äggen. Brevet kanske bara är försenat på posten?! Jag tror på de små o håller tummarna! Lram

Kanske men vi får väl se vågar inte ringa kliniken :/ får ju svar den 28e om tillvägagångssätt beroende på om jag plussar lr inte

Kram
  • hope88
    Lotten skrev 2015-12-17 13:18:22 följande:

Tack! :)

Det känns lite bättre nu. Det har slutat komma rosa "flytning". Verkar försvunnit helt. Hoppas hoppas att det inte är något negativt.

Kram

Skönt =) Det hoppas inte jag heller för din/er skull! Kram
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november