• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Jag var livrädd för orgalutran då man läst att den är hemsk och det bränner som f*n osv men jag jagvtycker det går bra! Ett tips är att ha på

Emla salva en timme innan då könns inte sticket, sen direkt efteråt så har jag haft på sånna där "alkoservetter" som diabetiker har innan injektion, det har jag haft på magen nån minut efter sticket, sen har jag haft på en bommulspad med xylocain salva,då tycker jag inte att det varit så farligt. Känns som myggbett men jag har inte fått rodnader osv på magen.

hope88 skrev 2015-11-30 11:31:23 följande:

Tack för välkomnandet :)

Ringde klinken imorse och ska på vul på fredag. Hoppas det ser bra ut då :) f.o.m. torsdag kväll börjar jag även med Orgalutransprutorna. Någon som vet om de känns mer än gonal-f?

Spännande nmg äggplock på g snart då :)

Förstår att det känns tråkigt med inga ägg till frysen pocatello men jag tror stenhårt på ert 3 dagars ägg :) Tappa inte hoppet :)

Kram tjejer!

• Nmg

Hahahah får ta bilen till jobbets snart

Pocatello skrev 2015-11-30 17:22:52 följande:

Vad roligt, just det var det första jag kände också! Att det kändes som om något hoppade runt i magen när jag cyklade över ojämnheter. Det blev sen mer och mer obehagligt när jag berättade det för min läkare tyckte hon att jag skulle vila och inte cykla runt så mycket hehe.

• Nmg

Va spännande! När var det du skulle på VUL?

Iskristall skrev 2015-11-30 18:14:39 följande:

Det är så spännande Nmg!

Ikväll blir sista dagen för mig med bara 1st spruta. From i morgon kväll blir det två!

• Nmg

Bet ni hur tjock slemhinnan ska vara för att vara bra vid ivf VUL!? Jag visste inte ens att vi skulle kolla den idag och då sa läkaren att den va 11 mm (dag 7 med sprutor) vilket va jättebra! Finns det nån nedre och övre gräns? Får utgå från att den ör bra eftersom han sa så.

• Nmg

Igår kväll när jag tog orgalutranen och var klar med den, så när jag skulle dra ut den kom det en droppe blod, det försvann när jag hade på en bommulspad, så det va inget som fortsatte blöda. Är det här nåt man borde oroa sig över?

• Nmg

Hej! Hur gick det gjorde det ont?

Aliiice skrev 2015-12-01 10:54:23 följande:

Hej tjejer!

Idag var jag på äggplock fick ut 11 ägg och personalen var jätte positiva. Men precis innan vi skulle gå kom läkaren och sa att hon sett vätska i livmodern och det var inte en bra miljö att sätta tillbaka embryot om vi lyckas komma dit :(

Så nu är jag jätte orolig! Har någon annan varit med om samma sak? Vad är orsaken till vätskan? Hur gick det för er?

Kram

• Nmg

Hej! Skönt att det gick bra! Har du ont nu? Fet där med fragmin, hade de flaggat för det innan eller blev det nåt du fick veta efter ÄP? Hoppas man slipper det i alla fall, inga mer sprutor.. Tack.

Emrony skrev 2015-12-01 13:25:24 följande:

Hej tjejer!

Nu är vi precis på väg hem efter äggplock.

Jag var supernervös innan, men lugnande ner mig när vi fick ett rum att vänta i, säkert 1.5 h -2 h innan vi kom in.

Jag fick två alvedon när jag kom sen när själva äggplocket var så fick jag sammanlagt 2 morfinsprutor. I mitt fall så var det inte alls så farligt som jag trott, skulle inte ha några problem att göra det igen. Vi fick ut 13 ägg sammanlagt. Fick även med mig recept på fragmin och pravidel. Jag ska även ta några blodprov på fredag, jag tror att jag har risk för både blodpropp och överstimulering, men hinner ta den nya medicinen några dagar innan blodprovet så då kanske dom kan se hur jag svarar på det. Någon annan som fått samma? Blir så himla förvirrad när jag inte har stenkoll på allt, men får nog bara släppa det. De ska höra av sig i morgon om när vi ska få komma tillbaka. Håller tummarna att allt går fint :)

• Nmg

Ikväll blir det SISTA menopuren och orgalutranen! Äntligen! Hoppas jag aldrig behöver ta de igen! Har blrjat bli väldigt glömsk senaste dagarna måste bero på den där hemska menopuren.. Känns så långt till ÄP på fredag.. Börjar bli ömt nu, blir nog bilen till jobbet fram till fredag, ömmar ordentligt när jag cyklar över nåt gupp. Börjar känna mig svälld om magen oxå, är det vanligt att blir så eller blir man överstimulerad då? Läkaren på UL igår sa att det inte fanns några sånna teckna just nu. Blir man lite svälld om magen pga äggblåsorna eller är det oftast vätska?

• Nmg

Uppdatera oss den hur det gick

Iskristall skrev 2015-12-01 22:48:45 följande:

Börjar bli lite nervös här, hur kommer det se ut på vul i morgon? Första vul:et efter sprutstart

• Nmg

Åh va spännande!!! Håller tummarna! 5 är ju jättebra!

Emrony skrev 2015-12-02 12:11:14 följande:

En lite uppdatering.

Plockade ju ägg igår, 13 stycken blev det tot.

Dom ringde idag och 5 stycken hade blivit befruktade. 

Är det bara jag som känner glädje över att det funkade så långt? Att vi är ett för första gången, oavsett hur det går sen. :)

Hur som helst så ska jag fortsätta med mina nya mediciner, pravidel och fragmin och lämna lite blod på fredag. Sedan åker vi tillbaka på söndag för att sätta tillbaka det, om de överlever så långt.

Känner mig orolig över det mesta just nu, googlar för mycket.

Det känns faktiskt bättre redan efter man får skriva av sig här.

Tack för stöttning, och för att man själv får peppa er med :)

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november