• Nmg

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Åh va spännande! Känns ju som att du ska vara där 8 och inte långt tidigare som jag tolkar det.

Emrony skrev 2015-11-29 20:15:44 följande:

Ikväll har jag tagit den sista orgalutran-sprutan och precis tagit Ovitrelle-sprutan, första gången vi tagit den, gick jättebra. Nu är det en "vilodag" imorgon sedan äggplock på tisdag morgon. En fråga, om dom säger att man har tid kl 8 på morgonen, ska man vara där 8 då eller är det själva ingreppet som börjar 8? Ni som gjort det kanske vet?

• Nmg

Snart dags för sprutorna då.. Börjar bli ordentligt less nu. Få se vad som händer på VUL imorgon. Har en känsla av att de inte alls växt till sig, antingen får jag fortsätta och öka dosen eller avbryta. Så

Är känslan men vi får väl se.

• Nmg

Välkommen hit

hope88 skrev 2015-11-29 21:04:35 följande:

Hej tjejer!

Ny i denna tråd, hänger i en annan också :)

Nyss tog jag första gonal-f sprutan! Det är vår första ivf så är både förväntansfulla men nervösa och vågar inte få upp hoppet för mycket även om vi vet att detta är enda chansen att bli gravida. Utredningen visade att min maken simmare är för slöa så de orkar inte göra jobbet. Så efter ett antal månader i kö för ivf är vi äntligen igång.

Hur går det för er? Hur ligger ni till i processen?

Hoppas jag får hänga här och stötta er men även få lite pepp själv :)

Kram

• Nmg

Tack! Skriver mer här efteråt och uppdaterar

Dirvas skrev 2015-11-29 20:53:39 följande:

Iskristall, kul att läsa att du också är igång med sprutorna nu :)

Nmg, jag kände inte av mina äggstockar alls förrän efter första vul men det hade hänt en del. Hoppas det ser bra ut imorgon :)

• Nmg

Tack detsamma

Iskristall skrev 2015-11-29 22:01:49 följande:

Det väntar vi med spänning på! Hoppas du kan sova gott inatt.

• Nmg

Då har jag varit på o tagit blodprov (så klart med emlakräm på haha) och gjort VUL. Vaknade kl5 imorse och var mer nervös över själva VUL än resultatet. Hade en kvinna i fredags och hon bökade om ordentligt där inne. Gjorde ont! Han var med försöktig. Haft 2 kvinnor nu på olika ställen som båda gjort ont av, männen är mycket försiktigare! Hur som helst, slemhinnan så jättebra ut, hade ca 3-4 blåsor på vänster sida och 6-7 st på höger som va mellan 16-18mm så han trodde inte jag skulle fortsätta med sprutor så länge till. De ringer från kliniken på EM om blodprovet så vi får väl se va de säger då. Han tyckte 10-12 st var alldeles perfekt!

• Nmg

Ja lite öm bara typ nör jag cyklar över en grop känner jag. Men annars ingenting. Hoppas att det är sista sprutdagen snart!! Känner du nåt??

Iskristall skrev 2015-11-30 09:02:29 följande:

Härligt att höra Nmg! Tycker också det låter bra med 10-12 st, hejja äggen!

Har du börjat känna av dina äggstockar nåt?

• Nmg

Har fått något återfört?

Pocatello skrev 2015-11-30 09:25:55 följande:

Fick mejl nu att inga av våra embryon gick att frysa, känns tungt. Jag har tänkt en del på vår behandling. Jag hade väldigt höga östrogennivåer och fick sänka dos Gonal-F, på VUL var det många ägg på g och läkaren sa att de ändå inte vill ta bort Gonal-F helt eftersom det inte är bra för äggen. Samma eftermiddag ringde de och sa att jag ändå skulle sluta ta Gonal-F, detta var torsdagen innan ÄP på måndagen. De sa inget då men jag gissar att östrogenet var skyhögt och att de därför inte vågade låta mig fortsätta ta. Jag gissar på att det var mycket därför de 17 ägg vi fick ut ändå hade ganska dålig kvalitet? En del av dem visste vi från början nog var för omogna för att kunna befruktas. Fan vad less en blir. 

• Nmg

Jag förstår dig, man vill gärna ha nån extra chans innan man Ska göra om allt liksom!

Pocatello skrev 2015-11-30 09:46:05 följande:

Ja, vi har fått ett tredagars som såg jättebra ut. Så det finns hopp såklart men det känns ändå tungt att om detta inte tar sig så måste vi börja om med allt igen. Men en borde väl vara lite mer positiv hehe :)

• Nmg

Idag är näst sista dagen med sprutorna, ovitrelle på onsdag, vilodag torsdag ÄP fredag. Så det blir totalt 8 dagar med sprutorna (bortsett från ovitrelle) hoppades på ÄP på

Torsdag, börjar känna mig ganska öm till och från och ska stå ut till fredag... Puuh.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november