• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Jag fick tid för både äp och insättning redan i onsdags på vul. Blir det inget att sätta tillbaka, så avbokar de väl bara min tid.

Jag fick som du stajlish 3 paket lutinus utskrivet, alltså för 3 veckor.

Ikväll tog jag mina sista sprutor bemfola och orgalutran! Nu ser jag fram emot Ovitrellen i morgon kväll!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-05 08:15:08 följande:

Spännande med ÄP på måndag

Javisst är det! Nyfiken på hur min upplevelse av det hela kommer bli.

Hur känner du nu, så här dagen efter äp? Skulle du ha jobbat idag om det varit en vardag?
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-05 09:52:12 följande:

Ok =) Spännande! Vad ska du få tillbaka? Hur många dagar ska dom odla innan?  

2-dagars tillbaka. Sen odlar de vidare till frysen om det går, och finns några att odla då förstås.

Du då?
    stajlish skrev 2015-12-05 09:53:08 följande:

Som att personalen hade full koll och förstående och att han var överraskad över hur fort allt gick! =)

Skönt att höra!
  • Iskristall
    Tjorven1980 skrev 2015-12-05 12:29:40 följande:

Ett tag sedan jag var in här i tråden. Kul att den är så levande

I tordags började jag med sprutorna, Gonal F. Den är hur lätt som helst att ta tycker jag. Måste även ta Fragmin från första sprutdagen. Den sprutan är lite trögare. Känns som att nålen är tjockare så man får trycka på mer för att få den genom huden. Dessutom svider den ett tag efteråt. Så 2 sprutor om dagen för mig, kommer bli värsta sprutproffset. Risk för att jag kommer vara blå över hela magen inom kort. Tur det är vinter så man alltid går med täckande kläder...

På onsdag ska jag på första kontrollen och se hur det ser ut. Allt känns så mycket mer verkligt nu!

Hej trådstartaren!

Är det din första behandling du startat? Blir det tre sprutor om dagen sen då du börjar med orgalutran el liknande? Det låter tufft isåfall

Jag har lyckats orsaka 2st blåmärken

Lycka till på onsdag!
  • Iskristall

Jag tror också sambon tycker det är intressant med äp. Tänkte mest om det kunde vara lite läskigt för dem också, men haha det är väl ingenting mot en förlossning egentligen

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-05 14:06:40 följande:

Hej tjejer, fick samtal från kliniken 8 av 11 är befr. (Själv befr.) och ser bra ut! De ville odla vidare så insättning blir på onsdag. Har löst om risker med missbildningar när man har långodling och blir så nervös över det... Sköterskan sa att man inte hittat sånna samband just nu......

Åh vad bra! Till mig sa de att det är större chans att lyckas om man sätter in ett som odlats och överlevt längre. Fast på min klinik sätter de in ett 2-dagars iallafall som först. Och sen får man ett längre odlat som FET om man fått dem så långt och de överlevt upptining då.
  • Iskristall

Min sambo verkar helt övertygad på att vi kommer bli gravida nu på första insättningen. För honom verkar inget annat existera. Haha jag vill ju bara förbereda mig på att det inte alls 100% säkert att lyckas första gången. Men tar jag upp det, blir han nästan irriterad på mig. Jag kan liksom inte få ventilera min rädsla med honom.. Men bra att nån är 100% positiv iallafall

• Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2015-12-05 15:40:03 följande:

Liksom iskristall har jag hört tvärtom, att man gärna odlar länge för att typ "sålla agnarna från vetet" då vet man att de man sätter in är rätt så härdiga och har högre chans att klara sig till förlossning. Har man däremot få så har de en bättre chans att klara sig i livmodern så då sätter man in tidigare.

Sen verkar det vara olika vid olika kliniker. Många i Falun verkar få femdagars, och i gbg verkar det vara tvådagars. Hur det ser ut på andra kliniker vet jag inte. 

På min klinik här i stockholm verkar det som sagt vara 2-dagars.
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-05 17:42:00 följande:

Tack för svar tjejer antar att vi får mer besked på måndag på andra ultraljudet :)

Vilken tid tog ni sista orgalutranen? Har tagit de 20.45 tidigare kvällar.

Grattis till era befruktade ägg nmg så härligt :)

Snart dags för äp Iskristall! Spännande :)

Håller mina tummar för er alla som ruvar!

Jag tog min orgalutran lite senare än de andra sprutorna, då läkaren sa att jag skulle ta den senare.

Ja, snart dags för äp! Nu har vi tagit Ovitrellen. Jag gav min sambo äran att sticka mig
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november