• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Iskristall skrev 2015-12-11 13:58:49 följande:

Klart du är ruvare nu! Det är vi allihop till motsatsen förhoppningsvis INTE bevisas!

Ja nu är jag ruvare :) Underbart <3

Precis nu är det bara hoppas på det bästa :) Hoppas åt oss alla! Hur bedömde de ditt ägg som odlas vidare nu?

Kram
  • hope88
    Nmg skrev 2015-12-11 14:36:08 följande:

Grattis! Härligt!

Ja det känns som en bra bit på vägen =) Tack!
  • hope88
    stajlish skrev 2015-12-11 15:42:35 följande:

Grattis! =) Välkommen till ruvandet! Kram

Tack =) Känns skönt att ha kommit en bit på vägen och längre än tidigare =) Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-11 15:58:50 följande:

Jag vet inte egentligen. De sa bara att det såg fint och normalt ut i delningen ditttills. De pratade mer om embryot de satte in och att det precis hade delat sig en gång till innan återförandet och att det var vackert typ när vi fick se det på skärmen haha

Vad sa de till dig?

Okej samma här, de pratade mer om ägget vi fick tillbaka. Det såg fint ut och normalt i delningen. Han sa också något om ytterst lite fragment (har läst att det inte är bra) men han sa att det kan vara helt normalt i delningen när det är så lite. Så hoppas på det! Får brev om de andra går till frysen.

Hehe ja och visst var det häftigt att se införandet! De visade på skärmen att där ligger ägget i luftbubblan :p
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-11 23:14:49 följande:

Pratade med kliniken under eftermiddagen och fick resultat av dagens blodprov och ultraljud. Många ägg och hormonnivåerna har ökat lite. Ska öka dosen Gonal-F idag och imorgon och sedan nytt ultraljud och blodprov på söndag. Känns väldigt skönt med så täta kontroller, har läst lite om överstimulering och det låter ju inte så trevligt.

Ska bli spännande å se hur många ägg dom får ut och hur många som blir befruktade och delar sig som dom ska. Har idag börjat tänka ganska mycket på äggplocket vilket jag inte gjort tidigare då det har känts så avlägset. Börjar bli riktigt nervös. Har ni haft er man/sambo med er under äggplocket? Hur ont gör det? Jag blir superspänd bara jag ligger i en gynstol så jag tycker att cellprover gör ont. Ultraljudet idag tyckte jag oxå kändes en del. Usch, får ta en massa lugnande så går det nog bra....

Bra att de har koll på dig :) Snart är du också ruvare :)

Försök att inte vara nervös inför äp. Det kommer gå toppen =) Min man var med på både äp och insättning. Kändes skönt att han var där och kliniken hade krav att partnern ska vara med på äggplocket.

Själva äp gick bra. Fick lugnande och smärtstillande intravenöst. Sen gick allt så fort. Kände knappt när de bedövade och när de gick in med nålen i äggblåsorna stack det till lite men ingen kraftig smärta. Följde allt på skärmen =) Efteråt har jag blödit (avtagit nu) och varit öm i magen ibland kramper. Jag hade också väldigt ont när de gjorde ultraljud innan äggplock var så öm i äggstockarna och var livrädd att det var ett tecken på att äggplocket skulle göra ont också men det gick bra. Är idag inte speciellt nervös om det blir ett till äggplock inte det roligaste men blir det som detta så var det helt okej.

Insättningen kändes ingenting =)

Lycka till! Kram
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-12 10:40:39 följande:

Vi får också brev om hur det gått.

Vi såg inte införandet direkt, utan de visade embryot innan införandet på skärmen, där man såg cellerna som delat sig.

Håller tummarna för oss båda =) Det fick vi dock inte se men så härligt att få se hur ägget såg ut =)
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-12 09:09:56 följande:

Jag mår bra, men fick min lilla depp-dipp här på morgonen. Vaknade och tempade, det här kan vara nytt för er. Men jag har sen två år tillbaka följt min basaltemperatur varje morgon för att lokalisera min ägglossning och ha koll på när den varit, när den ev kunde närma sig och veta när mensen kommer. Och ev upptäcka en graviditet, men gravid har jag ju då aldrig blivit. Men blivit förvarnad varje månad innan mensen dykt upp.

Ja så iallafall, tempen ligger högre efter äl än innan och är man gravid fortsätter tempen ligga högt. Detta är förstås alldeles förtidigt att läsa in nåt i redan, men min temp gjorde ett litet dyk i morse och jag kände "nä det har inte tagit sig"

Igår kväll fick jag som du Nmg några slags stickningar på vänster sida, men inbillar mig att det var tarmarna som spökade. På väg hem från jobbet tyckte jag att kände mig lite snurrig i huvudet vilket jag egentligen tolkar som inbillning då min hjärna vet att det är för tidigt att känna nåt men mitt hjärta hoppas!

Inte deppa än vännen! Det är så tidigt fortfarande <3 Jag hoppas och tror att kroppen bara reagerar olika nu för att det är ivf vi gör och inte en vanlig menscykel och det kan ju vara därför tempen bråkar lite. Försök att inte läsa av för mycket i det även om det är svårt. Ligger ju själv och känner av och hoppas på att något symtom ska uppenbara sig haha ;) Den här tiden är tuff och oviss men jag hoppas så för oss alla!

Kram
  • hope88

Jag har ju TD 27/11 och kommer nog tjuvtesta även om jag vet att det kommer göra mig ledsen vid minus. Testar nog på julafton bara för att. Kanske för tidigt dock

• hope88
    Nmg skrev 2015-12-11 22:17:28 följande:

Ja precis så tänker jag oxå hur mår ni alla ruvare?känner ni något? Idag har jag haft stickningar på höger sida och Vönster sida nu på kvällen. Inäggstocksområdet. Ingen aning om vad det betyder men som vanligt ska man analysera allt

Första ruvardagen idag så känner ingenting :p

Åh spännande! Håller tummarna att det för med sig något positivt ;) Ja överanalyserar vi nog bra på men det är ju inte så konstigt i denna resa
  • hope88
    Iskristall skrev 2015-12-12 11:08:46 följande:

Tack vännen!

Läste en artikel att om de sätter in embryo på 100 kvinnor så är det bara 40 st som uppnår graviditet...känns inte som jättebra odds direkt. Jag måste sluta googla men kan inte haha Fast iof med min ålder är väl oddsen ännu mindre typ max 30% chans?!

Försöker hitta bra info om när embryot fäster i livmodern om det nu lever vidare så långt

Så lite så :)

Har också läst det. Finna så mycket att läsa. Skulle vara bättre om vi lät bli att googla men kan inte heller låta bli, haha.

Jag har läst att det är ca 30-40% chans vid varje ivf försök. Varit inne på klinikers resultatsidor och det verkar vara de siffrorna som är vanligast. Men har också läst att ca 75-80 % lyckas vid ivf. 2 av 3 vid 3 försök och 3 av 4 vid 4 försök så hoppet finns ju för oss :) Siffrorna är ju inte så motiverande men min man försöker säga till mig att statistik är så missledande och säger ju inte så mycket om just oss eller er utan man får ta det som det kommer. För mig är det jättesvårt att tänka så just för att jag googlar så mycket förmodligen ;)

Har också försökt hitta det men verkar inte finnas så mycket info. Läste på en klinik att det fäster i livmodern en vecka efter äp men det lät lite konstigt då alla får tillbaka ägg på olika dagar ju, hmm
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november