• Iskristall

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

IVF-lista 

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim?, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50/51?, bim?, 27 år, IVF 1

Gravid!

Cutepoison BF 26 juli

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill

FruGrävling BF 10 augusti
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-02 21:37:36 följande:

Då var ovitrellen tagen, vad lätt det är

Med sånna sprutor som pennor, önskar jag haft sånna hela tiden. Tänk om

Även orgalutran var som en penna , hade varit perfekt börjar känna mig grymt nervös inför fredag, på ett sätt vill jag att det ska bli fredag så jag får det undanstökat och på ett sätt önskar jag att jag slapp ...

Ja, men eller hur. Förfyllda pennsprutor är mycket bättre! Då har du tagit alla dina sprutor för den här gången! Tänk så duktig du har varit!
    Det kommer gå bra på fredag, men förstår att du är nervös. Jag har börjat tänka på mitt äp på måndag redan. Fast jag borde fortsätta fokusera på de två dagar av sprutor jag har kvar först om man inte räknar ovitrellen då som jag ska ta på lördag.
  • Iskristall
    Pocatello skrev 2015-12-02 20:45:24 följande:

Hej gänget. Nu får ni hjälpa mig att (över)analysera symtom hehe. Jag är på rd6 idag och har haft mensvärksliknande ont sedan kanske rd2, har tänkt att det kan ju vara pms, Lutinus eller vad som helst. Sedan igår kväll har det försvunnit och nu har mina "överstimuleringsbesvär" återkommit istället, känner mig ungefär som precis innan äggplock. Mer att hela magen är spänd, svullen och obekväm. Lite andfådd. Måste kissa hela tiden, kan inte sitta med benen i kors och får ont när jag böjer mig fram då det känns som om magen är full. Visst borde det här kunna vara lite bra? ;)

Vad kul med er som gjort äggplock och spännande för er som snart är på g! Pepp pepp till oss!

Emrony skrev 2015-12-02 21:19:04 följande:
    Hallå! Men absolut ska vi göra det! :) tycker att det låter bra, kan inte lite överstimulering i vissa fall tyda på att man är gravid? har för mig att jag läst det någonstans! HOPPAS! :) vilken dag ska du egentligen testa?
    Jag har också läst som du Emrony. Överstimuleringen kan sättas igång av hcg hormonet, det hormon som stiger vid graviditet. Eller så hörde jag det på ivf-podden i nåt avsnitt. Så tror det är positivt Pocatello
    Drick vatten och kanske ta nån vätskeersättning har jag hört ska vara bra vid överstimulering.

• Iskristall
    Pocatello skrev 2015-12-03 09:27:45 följande:

Ja, jag hoppas att det är ett bra tecken :) Jag är dock rädd att jag övertolkar symtom, har varit helt säker på att jag varit gravid de tre inseminationer vi gjort men aldrig varit det. Jag tycker att det är svårt att våra vara positiv.

Ang äggplock, vad fick ni för premedicinering? Jag fick Citodon men såg att någon fick Alvedon? Det är ju rätt stor skillnad. Jag var ganska snurrig och trött redan innan vi kom till "äggplocksrummet" och jag fick morfin. Vilket jag verkligen tror hjälpte mig att slappna av och då få mindre ont.

Till mig sa de att jag skulle få lugnande Stesolid + Alvedon innan och sen då morfinet. Fick du nån lugnande?
  • Iskristall

Nmg och lotten: Håller alla tummar jag har för er i morgon på äp! Spännande att få höra era berättelser om er upplevelse av äp sen!

Grattis till första orgalutransprutan hope88, vul i morgon för dig?! Lycka till! Ska också bli spännande och få en uppdatering om

Emrony: är du fortfarande öm efter äp? Hoppas det inte är överstimulering på g!

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-04 08:44:05 följande:

Då var vi på väg! Fick mig ett gott skratt imorse. Skulle kliva in i bilen, men först skulle jag öppna bakdörren för att lägga in min väska, då halkar jag (superhalt) och hamnar med halva kroppen nästan under bilen. Haha! Måste ha sett väldigt roligt när Jag bara försvann. Fick en skön stretch i ljumskarna, känns som att det hade jag gärna sluppit med tanke på hur det kommer kännas efter ÄP oxå. Tur att jag inte slog mig, hade inte varit speciellt bra att gå på ÄP med brutna kroppsdelar.

Säger som föregående talare! Lycka till nu och tur att du inte slog dig!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-04 12:26:42 följande:

Det va 11 ägg. Vi ska höras imorgon få se hur det blir antingen ska vi tillbaka på söndag eller onsdag

Åh vad skönt att höra att allt gått bra! Bra med 11 ägg, hoppas många blir befruktade och delar sig bra nu!

Vila och ta det lungt i helgen nu!
  • Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-04 14:58:03 följande:

Härligt att höra att äggplocket gick bra nmg :) Hoppas äggen odlar på sig fint nu inför insättning :)

Vila och ta hand om dig!

Hoppas att äggplocket gott bra för dig med lotten!

Nu har jag varit på första ultraljudet. Allt såg fint ut. Ska fortsätta med samma dos över helgen och sen ett till ultraljud på måndag eftermiddag och så blir det troligen äggplock på onsdag. Ingen risk för överstimulering såg han heller så det var skönt att höra!

Den största blåsan var 15 mm. Sen var några 14 mm. Några 10 mm. De såg alla bra ut. Sen var det någon som var 6 mm också och de trodde han inte skulle växa på sig helt men kanske.

Så nu kör jag på under helgen och hoppas det ser bra ut på måndag också :)

Hur går det/känns det för er andra?

Kram

Härligt med ett bra första vul! Tror helt säkert att det ser bra ut på måndag! Spännande!
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-04 16:56:45 följande:

Vet ni om det är vanligt att drömma konstigt efter att man fått morfin? Somnade när jag kom hem sov i 1,5tim. drömde Att jag låg där jag låg på soffan men helt plötsligt fick Jag som lock för öronen, tydligen vt det två sköterskor i rummet och jag skrek min mans namn men jag kunde inte skrika rösten va borta, sköterskan skulle ringa 112. Sen var hon borta ja fortsatte ropa hans namn utan röst och kasta saker från bordet bredvid mig (i drömmen) men han hörde mig inte. Sen tog jag mig upp och då såg jag honom och sen vaknade jag. Hah länge sen jag drömde så mysko drömmar. När vaknade kände jag mig öm i öronen. Vilken dag.....

Nä, det vet jag inte. Men skulle inte bli förvånad dock
  • Iskristall

Jag har också funderat på det där med att om man bör/vill vara ledig dagen efter äp. Min läkare sa att de flesta kan jobba dagen efter. Så jag har sagt till jobbet att jag troligtvis kommer på tisdag (äp på måndag) men de är förvarnade, att tycker jag det är för jobbigt så stannar jag hemma.Jag får känna efter då helt enkelt.

Och jag kommer jobba förmiddag innan insättning, sen vara ledig den dagen efter.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november