• hope88

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Hej tjejer!

Ny i denna tråd, hänger i en annan också :)

Nyss tog jag första gonal-f sprutan! Det är vår första ivf så är både förväntansfulla men nervösa och vågar inte få upp hoppet för mycket även om vi vet att detta är enda chansen att bli gravida. Utredningen visade att min maken simmare är för slöa så de orkar inte göra jobbet. Så efter ett antal månader i kö för ivf är vi äntligen igång.

Hur går det för er? Hur ligger ni till i processen?

Hoppas jag får hänga här och stötta er men även få lite pepp själv :)

Kram

• hope88

Tack för välkomnandet :)

Ringde klinken imorse och ska på vul på fredag. Hoppas det ser bra ut då :) f.o.m. torsdag kväll börjar jag även med Orgalutransprutorna. Någon som vet om de känns mer än gonal-f?

Spännande nmg äggplock på g snart då :)

Förstår att det känns tråkigt med inga ägg till frysen pocatello men jag tror stenhårt på ert 3 dagars ägg :) Tappa inte hoppet :)

Kram tjejer!

• hope88

Tack för era svar, erfarenheter och tips om Orgalutransprutorna! Hoppas att det går bra på torsdag. Snart dags för spruta 2 av gonal-f :)

Åh spännande nmg att du snart är igång med äggplock! Håller tummarna att allt går bra :)

Härligt stajlish ett steg närmre ruvare snart :) Hoppas allt går bra imorgon bitti. Hoppas ni får sova lite gott på hotellet inatt också. Uppdatera gärna efteråt <3

Tack för pepp :)

Kan bara tänka mig hur besatt man blir pocatello. Kommer nog bli likadan, svårt att låta bli att känna efter. Håller tummarna för plus! När har du testdag?

• hope88

Tack för era svar, erfarenheter och tips om Orgalutransprutorna! Hoppas att det går bra på torsdag. Snart dags för spruta 2 av gonal-f :)

Åh spännande nmg att du snart är igång med äggplock! Håller tummarna att allt går bra :)

Härligt stajlish ett steg närmre ruvare snart :) Hoppas allt går bra imorgon bitti. Hoppas ni får sova lite gott på hotellet inatt också. Uppdatera gärna efteråt <3

Tack för pepp :)

Kan bara tänka mig hur besatt man blir pocatello. Kommer nog bli likadan, svårt att låta bli att känna efter. Håller tummarna för plus! När har du testdag?

• hope88

IVF-lista

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v. 50?, bim?, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50/51?, bim?, 27 år, IVF 1

Gravid!

Cutepoison BF 26

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill

FruGrävling BF 10 augusti

• hope88

IVF-lista

ina - äp v.44

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v. 50?, bim?, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50/51?, bim?, 27 år, IVF 1

Gravid!

Cutepoison BF 26 juli

HJohannesson BF 2 augusti

Hagnestahill

FruGrävling BF 10 augusti

• hope88
    Pocatello skrev 2015-11-30 20:41:25 följande:

Egentligen 14/12 men tänkte testa på söndag på rd 10.

Okej :) När kan man tidigast testa?
  • hope88
    Pocatello skrev 2015-11-30 20:41:25 följande:

Egentligen 14/12 men tänkte testa på söndag på rd 10.

Håller tummarna för plus :)
  • hope88
    FruGrävling skrev 2015-11-30 21:54:07 följande:

Jag testade redan RD5 (gjorde FET med 5 dagars blastocyst) vilket ju typ motsvarar 10 dagar efter ägglossning. Har man gjort färskt försök finns ju risken att man fortfarande har hcg kvar i kroppen efter ovitrellen. Men det var inget jag behövde oroa mig för.

Med facit i hand kan jag säga att det var positivt redan då men det var inget jag vågade lita på eftersom det var ett extremt svagt streck. Risken är dessutom stor att testet är negativt så tidigt. Men för min del kändes det bättre att testa tidigt. Och eftersom det var så tidigt kändes ett neg test ok, hade jag testat ett par dagar senare och fått minus hade det känts värre.

Tack för svar :) Kommer försöka hålla mig men vet ju hur svårt det är så tveksamt om jag klarar av att låta bli :)

Grattis till graviditeten :)
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november