Regnbågsdröm skrev 2015-12-20 14:02:45 följande:
Hej! Jag vet själv hur det är att skriva frågor utan att få svar, så därför vill jag inte ignorera dig när jag såg din fråga
Däremot har jag inget ordentligt svar. Jag minns inte riktigt hur det var. Det där på mensdag 2 minns jag. Dock inte det där andra blodprovet. Men sambon säger att vi var och tog blodprover tillsammans en gång. Så kanske är då? I vilket fall som helst så vet jag inte om det var i samma cykel. Men jag tänker att om du är osäker så kan du väl fråga de som skickat dig för att ta proverna? Inga frågor är dumma. Ni kommer bli vana. Tro mig. Man har tusentals frågor under hela processen.
Lycka till med er resa!
Iskristall skrev 2015-12-20 14:15:50 följande:
Jag har inte heller nåt svar åt dig. Men vet bara att testen på dag två där mäter de östrogennivåer och sen proverna 7dagar innan beräknad mens där kollar de dina progesteronvärden. Men om dessa måste göras i samma cykel vet jag inte. Men kan tänka mig att det är bra så får de en samlad bild över en cykel på dig. Men lyssna med de som bett dig ta proverna som Regnbågsdröm skriver, det är det bästa såklart!
Tack för svar! :) Jag ringde upp gyn och frågade, även dom var osäkra men tillslut ringde hon upp igen och hade rådgjort med en på ett annat sjukhus och det bästa är att ta proverna under samma cykel så jag kör på det :) Fösta blir nästa vecka bara mensen är i tid och inte kommer på att vara sen då det är så mkt helg dagar nu och provtagningen är stängd. Får hoppas på det bästa! :)