Rysslands agerande i Syrien?
Vad anser ni om Rysslands agerande i Syrien? Vore intressant att se då jag hört alla möjliga sorts svar.
Vad anser ni om Rysslands agerande i Syrien? Vore intressant att se då jag hört alla möjliga sorts svar.
Jag kan själv tycka det är bra.. Jag tycker att Sverige samt alla de andra länderna ska vara dom sista som yttrar sig om Rysslands agerande som bara står och kollar på! Det är just DET som tar död på flest civila. Folket ser ju ingen annan lösning än att fly med gummibåtar då man här i väst bara låter eländet fortsätta.. Eller?
Vad intressant att läsa era åsikter!
Assads grymheter mot oliktänkande är i nivå med IS. Tål tydligen att upprepas att det inte är en demokrati utan en diktatur av värsta sort. Rysslands stöd till denna diktatur (för sina egna miliyära intressen) är alltså en av anledningarna till hela flyktingströmen från Syrien.
Assads grymheter mot oliktänkande är i nivå med IS. Tål tydligen att upprepas att det inte är en demokrati utan en diktatur av värsta sort. Rysslands stöd till denna diktatur (för sina egna miliyära intressen) är alltså en av anledningarna till hela flyktingströmen från Syrien.
Detta är den regim Putin stödjer alltså.
www.dn.se/nyheter/varlden/sakerhetstjanstens-egna-tortyrbilder-bevis-mot-al-assad/
NATO har flugit över 40 000 uppdrag i Syrien och Irak på lite mer än ett år. Så det är väl lite väl magstarkt att säga att det inte gjorts något. Man undrar ju vilken värld ni kuddbitande putinister lever i.
Dessutom bombar ju Ryssarna grupper som inte har ett skit med ISIS att göra, motståndare till Asad, javisst, men inte ISIS.