• Kokush

Uttråkad med mitt barn, skäms. Fler som känner så?

Det låter som ni gör många olika saker ihop och du verkar vara en mycket kreativ mamma! Jag har en dotter som är 1,5 år och hon är inte heller så lätt o göra med. T.ex. igår var vi på bibliotekets barnavdelning och jag hade drömt om att hon kanske hade lugnat sig lite efter förra gången vi var där då när hon var 13 månader men det blev ännu värre. Hon tog några böcker i handen och började springa runt utanför barnavdelningen och varje gång någon kom in och dörren öppnades så försökte hon smita ut och larmet gick varje gång med tanke på att hon hade böcker i handen. Jag upplevde inte det som en mysig mamma-dotter aktivitet och ville bara därifrån.

Jag tycker inte det är så kul att gå till lekparken heller eller vara utomhus speciellt mycket eftersom hon bara smiter iväg och jag blir orolig för att hon ska bli påkörd eller nåt. För mig är det enklast att gå till min syster för då leker hon med sin kusin och kusinen som är 9 år tycker det är kul att leka med henne och jag passar på och umgås med min syster.

Mina förslag är gå till ställen där hon kan leka med andra barn typ som badhus eller lekland för då slipper du vara med i leken hela tiden. Träffa andra med barn, gå på bio för då slipper du underhålla henne i minst två timmar och hinner samla krafter. Det finns även olika gym som man kan träna tillsammans med sitt barn.

Svar på tråden Uttråkad med mitt barn, skäms. Fler som känner så?