Inlägg från: greta2 |Visa alla inlägg
  • greta2

Ta från Biståndet och ge till Asylmigranter, eller ett nytt Luciabeslut?

Vi bör ta ett beslut om att minska invandringen rejält, till den kvot som tilldelades oss i överenskommelsen med EU. Det klarar vi! Det handlar om antalet nya medborgare och krav på dessa!

Det som inte kommer att fungera i praktiken med dagens volymer som kommer idag, är att ge alla jobb, bostäder och integrera dem i samhället på sikt. Jag befarar att det kommer att skapa stora, stora problem som kommer påverka hela samhället med ökad kriminalitet som följd.

Det är inte givet att vården, skolan, välfärden, tryggheten och allt vi har i Sverige idag kommer att bestå om man fortsätter på samma sätt som man gör nu. Det kommer för mycket folk hit och jag tror inte att det kommer avta ens om det blir fred i Syrien för de flesta kommer inte därifrån.

• greta2

https://sv.m.wikipedia.ord/wik/

Ledare i Expressen från augusti i år. (Kan ej ange läk från min I-pad)

Anna Dahlberg: så bör S och M göra upp om asylpolitiken.

• greta2

Läste någonstans att Sveriges partier av tradition varit invandrarkritiska, detta med undantag mellan 1995-2009. Moderaterna var invandrarkritiska en bit in på den här perioden också. Invandringen tog fart i början av 2000 talet och nu har den fullständigt spårat ur.

Om man skulle gå tillbaka till tidigare agenda, där man har invandring men en strikt reglerad sådan så är det snarare så att man har gått tillbaka till det gamla spåret igen. Till lite försiktiga, sunda förnuftiga spåret. Om det är möjligt.

Svar på tråden Ta från Biståndet och ge till Asylmigranter, eller ett nytt Luciabeslut?